22 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg! Wij hebben cosleeper te leen gekregen echt superfijn! En ik vraag me af of je dan ook aparte lakens en dekens moet hebben of vouw je alles gewoon wat kleiner? Ik heb er wel molton en hoeslakentjes bij gekregen die op maat zijn. En naar mijn idee is dit dezelfde maat als voor een kinderwagen? Maar zeker weten doe ik het ook niet haha

3 jaar geleden

Aanvulling: zeiltje heb ik niet, mijn zusje is vorig jaar bevallen en die raadde het af op advies van kraamzorg idd

3 jaar geleden

Ik heb een Snuzpod co-sleeper en daarop heb ik een molton hoeslaken met daaroverheen een gewone wieg hoeslaken, allebei van de Hema. Om het matrasje van de kinderwagen doe ik alleen een hoeslaken. Heb een Bugaboo Fox 2 en hiervoor gebruik ik een aankleedkussenhoes en dat past perfect. Geen molton of iets eronder. Wel nog een opgevouwen hydrofiel eroverheen ter hoogte van het hoofdje (net als in een wiegje/co-sleeper). Geen idee of dit het beste is maar zo doe ik het in ieder geval tot nu toe. :)

3 jaar geleden

Reactie op Mommy2be30

Ik volg! Wij hebben cosleeper te leen gekregen echt superfijn! En ik vraag ...
Bij mij is de kinderwagen 30 x 80 en de co sleeper 50x 80. 🤦🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Sien81

Bij mij is de kinderwagen 30 x 80 en de co sleeper 50x 80. 🤦🏻‍♀️
Oja en het bedje 70 x 140. Dus allemaal lekker afwijkende maten 🤣

3 jaar geleden

Het wiegje hebben wij te leen en zijn van plan dit geen maanden te gebruiken. Wat ons betreft gaat hij na een paar weken in zijn eigen kamer in het ledikantje slapen. Ik heb dus alleen een hoeslaken gekocht voor in het wiegje. Voor het matrasje in de wandelwagen heb ik een aankleedhoes omheen gedaan. Ik kwam er vorige week pas achter dat ik hier nog niks voor had gekocht en las op internet dat je er een aankleedhoes voor kunt gebruiken. Deze had ik genoeg en past perfect. Niet al te groot. Heb er geen molton onder, ga er wel een hydrofiele doek overheen leggen.

3 jaar geleden

Waterdichte matrashoezen/zeiltjes worden juist erg afgeraden toch? Kindje kan dan zijn warmte niet goed kwijt en je hebt een risico op oververhitting.. Wij doen dat iig niet, alleen een molton + hoeslaken in het bedje en co-sleeper en denk alleen een lakentje in de kinderwagen.

3 jaar geleden

Watvoor molton gebruiken jullie voor de Co sleeper? Ik heb de maxi cosi iora en het matrasje is 80 x 58,5 x 3 cm. Zou een wieg molton en laken ook gewoon passen?

3 jaar geleden

Reactie op Casebloem

Watvoor molton gebruiken jullie voor de Co sleeper? Ik heb de maxi cosi ior ...
Hi, ik heb de Meyco katoenen molton hoeslaken wieg 40x80/90 cm besteld en die past er gewoon op.

3 jaar geleden

Reactie op Flower92

Hi, ik heb de Meyco katoenen molton hoeslaken wieg 40x80/90 cm besteld en d ...
Ah bedankt! Ik ga er even naar kijken 😄

3 jaar geleden

Hier ook geen zeiltje of dergelijke. Wij hebben bij de eerste molton en hoeslaken van het wiegje ook in de kinderwagen gebruikt.

3 jaar geleden

Reactie op Pupske2

Waterdichte matrashoezen/zeiltjes worden juist erg afgeraden toch? Kindje k ...
Zeiltje mag inderdaad niet. Waterdichte moltons e.d ook niet.

3 jaar geleden

Neehoor niks. Gewoon een hoeslakentje, met aan het hoofdeind een hydrofiel doek. Mocht ze spugen verwissel ik de hydrofiel doek. Maar ik heb nooit een grote spuger gehad, hooguit een mondje voeding.

3 jaar geleden

Reactie op Casebloem

Watvoor molton gebruiken jullie voor de Co sleeper? Ik heb de maxi cosi ior ...
Die co sleeper hebben wij ook, de hoeslakens van Jollein passen er hier op! En de aankleedkussenhoezen van (elk merk) kunnen er ook eventueel op, die zijn iets groter.

3 jaar geleden

Reactie op larissalx

Die co sleeper hebben wij ook, de hoeslakens van Jollein passen er hier op! ...
Ah ok, een molton is verder niet altijd nodig toch? Alleen hoeslaken en hydrofiele doek bij het hoofdje is voldoende?

3 jaar geleden

Mijn co sleeper is 90x50. Maar molton en hoeslaken van 80x40 passen er prima omheen. Deze gebruik ik ook voor de kinderwagen en wiegje. :)

3 jaar geleden

Lang leve dit topic want ik was de kinderwagen helemaal vergeten dat dit natuurlijk ook nog een hoeslakentje moet🤣

3 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Lang leve dit topic want ik was de kinderwagen helemaal vergeten dat dit na ...
Hahaha, heerlijk hé. Al die dingen die dan nog opploppen. En dan roept mijn vriend. Het enige wat dit kindje nodig heeft is jou en mij. Dus het komt goed. We kunnen het altijd nog kopen.... Nou..... Dat dacht ik toch niet, ik wil het nu gewoon allemaal in huis hebben, zodat ik straks niet meer hoef te shoppen.

3 jaar geleden

Reactie op Casebloem

Ah ok, een molton is verder niet altijd nodig toch? Alleen hoeslaken en hyd ...
Wij hebben nooit grote spugers gehad dus voor ons was het voldoende. Hooguit een mondje voeding kwam terug, meer niet.

3 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Lang leve dit topic want ik was de kinderwagen helemaal vergeten dat dit na ...
Ik wist niet eens dat dat moet😅