22 Reacties

3 jaar geleden
Ik volg! Wij hebben cosleeper te leen gekregen echt superfijn! En ik vraag me af of je dan ook aparte lakens en dekens moet hebben of vouw je alles gewoon wat kleiner?
Ik heb er wel molton en hoeslakentjes bij gekregen die op maat zijn. En naar mijn idee is dit dezelfde maat als voor een kinderwagen? Maar zeker weten doe ik het ook niet haha

3 jaar geleden
Aanvulling: zeiltje heb ik niet, mijn zusje is vorig jaar bevallen en die raadde het af op advies van kraamzorg idd

3 jaar geleden
Ik heb een Snuzpod co-sleeper en daarop heb ik een molton hoeslaken met daaroverheen een gewone wieg hoeslaken, allebei van de Hema.
Om het matrasje van de kinderwagen doe ik alleen een hoeslaken. Heb een Bugaboo Fox 2 en hiervoor gebruik ik een aankleedkussenhoes en dat past perfect. Geen molton of iets eronder. Wel nog een opgevouwen hydrofiel eroverheen ter hoogte van het hoofdje (net als in een wiegje/co-sleeper).
Geen idee of dit het beste is maar zo doe ik het in ieder geval tot nu toe. :)

3 jaar geleden
Het wiegje hebben wij te leen en zijn van plan dit geen maanden te gebruiken. Wat ons betreft gaat hij na een paar weken in zijn eigen kamer in het ledikantje slapen. Ik heb dus alleen een hoeslaken gekocht voor in het wiegje.
Voor het matrasje in de wandelwagen heb ik een aankleedhoes omheen gedaan. Ik kwam er vorige week pas achter dat ik hier nog niks voor had gekocht en las op internet dat je er een aankleedhoes voor kunt gebruiken. Deze had ik genoeg en past perfect. Niet al te groot. Heb er geen molton onder, ga er wel een hydrofiele doek overheen leggen.

3 jaar geleden
Waterdichte matrashoezen/zeiltjes worden juist erg afgeraden toch? Kindje kan dan zijn warmte niet goed kwijt en je hebt een risico op oververhitting.. Wij doen dat iig niet, alleen een molton + hoeslaken in het bedje en co-sleeper en denk alleen een lakentje in de kinderwagen.

3 jaar geleden
Reactie op Mommy08
Lang leve dit topic want ik was de kinderwagen helemaal vergeten dat dit na ...
Hahaha, heerlijk hé. Al die dingen die dan nog opploppen. En dan roept mijn vriend. Het enige wat dit kindje nodig heeft is jou en mij. Dus het komt goed. We kunnen het altijd nog kopen.... Nou..... Dat dacht ik toch niet, ik wil het nu gewoon allemaal in huis hebben, zodat ik straks niet meer hoef te shoppen.

3 jaar geleden
Reactie op Mommy08
Lang leve dit topic want ik was de kinderwagen helemaal vergeten dat dit na ...
Ik wist niet eens dat dat moet😅