25 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken het heel erg! Dus ik volg even. Toen ik ging googelen kwam ik zwangerschap cholestase tegen.. Maar eigenlijk moet je nooit googelen haha. Ik had mij al wel voorgenomen om morgen even te bellen naar de verloskundige als de jeuk aan zou houden

4 jaar geleden

Ben nu 35+4 en ik heb ook sinds gisteren jeuk. Vooral op mijn buik en in mijn hals en bij mijn borsten. Morgen ben ik bij de gynaecoloog dus ga ik het even navragen. Heb geen tips helaas!

4 jaar geleden

Ja klopt! Morgenochtend moet ik gelukkig op controle dus ik kijk het even aan. Ik word er wel helemaal gek van… niks geen bultjes ofzo. Vanmiddag had ik ook echt rechts in m’n buik bovenin wat steken 😬

4 jaar geleden

Hey meiden, ik heb sinds vrijdag dezelfde klachten en bij mij bleek het dus wel zwangerschapscholestase (zie mijn topic). Niet om jullie bang te maken maar ik dacht ook, de jeuk valt wel mee en misschien verzin ik het wel, dat was dus niet zo. Mijn advies is laat het toch checken!

4 jaar geleden

Reactie op Maartje111

Hey meiden, ik heb sinds vrijdag dezelfde klachten en bij mij bleek het dus ...
Oh wat vervelend zeg! Dat zal wel even schrikken geweest zijn en nog zijn. Hoe kom je erachter of het cholestase is? Want ik heb nog niet onwijs erge jeuk maar wel over heel mijn lichaam. Vind het dan zo rot om te bellen haha! Plus ik kan nu niet veel omdat ik in quarantaine zit ivm Corona

4 jaar geleden

Reactie op Maartje111

Goeie, ik ga het morgenochtend direct checken. Ik heb het alleen niet in m’n handpalmen (wel boven op m’n hand) en niet onder m’n voeten

4 jaar geleden

Volgens mijn gynaecoloog zijn jeuk en pijn in de leverstreek (rechts vanboven aan de buik) wel degelijk ernstige symptomen. Laat jullie dus zeker checken! Kan nooit kwaad om zeker te zijn

4 jaar geleden

Ik heb het ook sinds 2 weken en bloed laten nemen. Was geen cholestase gelukkig. Ligt aan de zwangerschap, hormonen en een andere manier van werking van je immuunsysteem. Ik kreeg pilletjes tegen allergieën maar werkt niet echt vind ik. Volgende week toch nog een afspraak met een dermatoloog…

4 jaar geleden

Mijn handpalmen jeuken heeel erg!!! Al een paar weken eigenlijk, verder nergens jeuk nog gelukkig

4 jaar geleden

Reactie op Melisssaah

Mijn handpalmen jeuken heeel erg!!! Al een paar weken eigenlijk, verder ner ...
Bij jeuk op handpalmen en voetzolen in elk geval melden bij je verloskundige. Kan aanwijzing van cholestase zijn. Ik heb al sinds begin zwangerschap enorme jeuk op onderbenen, maar niet op voetzolen of handpalmen, dus niets ergs, behalve dat het mega vervelend is en inmiddels heb ik ook allemaal krablittekens ☹️

4 jaar geleden

Reactie op Maartje111

Had jij trouwens ook een misselijk gevoel de hele tijd en last van de ontlasting?

4 jaar geleden

Reactie op maart2022

Had jij trouwens ook een misselijk gevoel de hele tijd en last van de ontla ...
Nee ik heb nergens last van behalve wat jeuk over mijn lichaam en onder m'n voetzolen . Alleen in de nacht en overdag soms een beetje kriebel. Nog niet zo erg, maar naarmate je waardes stijgen kan het erger worden en kunnen de symptomen toenemen. Ik was er vroeg bij, ook omdat ik de jeuk herkende van toen ik ooit een leverontsteking heb gehad als puber (door een virus). Maar het hoeft dus niet meer te zijn dan alleen jeuk om cholestase te zijn!

4 jaar geleden

Ik heb het ook en dat bleek inderdaad zwangerschaps cholestase helaas. Hopelijk is het bij degene die dit nog niet gecontroleerd hebben iets anders, zqangerschaps cholestase is niet leuk en ook niet ongevaarlijk voor de baby.

4 jaar geleden

Reactie op Madelieveling

Bij jeuk op handpalmen en voetzolen in elk geval melden bij je verloskundi ...
Ja klopt! Ze weten ervan idd, maar ik heb niks op mijn voeten. Ze houden me goed in de gaten 😊. Afgelopen vrijdag leek ook alles op een zwangerschapsvergiftiging, alleen mijn bloeddruk en ijzer waren gewoon goed!! Dus we weten niet waar alles vandaan komt. Vrijdag word ik zoiezo overgeplaatst naar het ziekenhuis omdat ook onze baby erg groot is, dus ik word zoiezo eerder ingeleid 😊

4 jaar geleden

Reactie op maart2022

Had jij trouwens ook een misselijk gevoel de hele tijd en last van de ontla ...
Dit heb ik dus donderdag op vrijdag nacht gehad heel erg, dag daarna alles gecontroleerd en eigenlijk was alles goed. Weet jij waar dat dan vandaan komt die diarree en misselijkheid?

4 jaar geleden

Ik heb het vandaag bij de gynaecoloog aangegeven en zij wilde voor de zekerheid toch bloed prikken om het uit te sluiten. Verwacht daar vandaag nog de uitslag van. Heel fijn dat ze het zo serieus nemen!

4 jaar geleden

Reactie op Roosdh

Ik heb het vandaag bij de gynaecoloog aangegeven en zij wilde voor de zeker ...
Heb vanochtend ook bloed laten prikken, maar duurt wel even voor ik de uitslag heb. Vooral in m’n gezicht jeukt het erg en bij m’n billen 😵‍💫 word er zo gek van

4 jaar geleden

Reactie op Melisssaah

Dit heb ik dus donderdag op vrijdag nacht gehad heel erg, dag daarna alles ...
Nee geen diarree en de misselijkheid geen idee, denk door maagzuur

4 jaar geleden

Ik had vanochtend toch ook maar gelijk gebeld naar de VK. Gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis voor bloed en urine onderzoek. Daaruit kwam ook helaas zwangerschap cholestase! Gelukkig nog niet schrikbarend hoog maar wel iedere week nu terug naar het ziekenhuis

4 jaar geleden

Reactie op Allysa

Ik had vanochtend toch ook maar gelijk gebeld naar de VK. Gelijk doorverwez ...
He bah wat shit! Goed dat je toch bent gegaan. Mijn galzouten waarde blijkt 32 , boven de 40 zit blijkbaar een soort grens. Hopelijk blijven we eronder!