25 Reacties
4 jaar geleden
Hey meiden, ik heb sinds vrijdag dezelfde klachten en bij mij bleek het dus wel zwangerschapscholestase (zie mijn topic). Niet om jullie bang te maken maar ik dacht ook, de jeuk valt wel mee en misschien verzin ik het wel, dat was dus niet zo. Mijn advies is laat het toch checken!
4 jaar geleden
Reactie op Maartje111
Hey meiden, ik heb sinds vrijdag dezelfde klachten en bij mij bleek het dus ...
Oh wat vervelend zeg! Dat zal wel even schrikken geweest zijn en nog zijn. Hoe kom je erachter of het cholestase is? Want ik heb nog niet onwijs erge jeuk maar wel over heel mijn lichaam. Vind het dan zo rot om te bellen haha! Plus ik kan nu niet veel omdat ik in quarantaine zit ivm Corona
4 jaar geleden
Ik heb het ook sinds 2 weken en bloed laten nemen. Was geen cholestase gelukkig. Ligt aan de zwangerschap, hormonen en een andere manier van werking van je immuunsysteem. Ik kreeg pilletjes tegen allergieën maar werkt niet echt vind ik. Volgende week toch nog een afspraak met een dermatoloog…
4 jaar geleden
Mijn handpalmen jeuken heeel erg!!! Al een paar weken eigenlijk, verder nergens jeuk nog gelukkig
4 jaar geleden
Reactie op Melisssaah
Mijn handpalmen jeuken heeel erg!!! Al een paar weken eigenlijk, verder ner ...
Bij jeuk op handpalmen en voetzolen in elk geval melden bij je verloskundige. Kan aanwijzing van cholestase zijn.
Ik heb al sinds begin zwangerschap enorme jeuk op onderbenen, maar niet op voetzolen of handpalmen, dus niets ergs, behalve dat het mega vervelend is en inmiddels heb ik ook allemaal krablittekens ☹️
4 jaar geleden
Reactie op maart2022
Had jij trouwens ook een misselijk gevoel de hele tijd en last van de ontla ...
Nee ik heb nergens last van behalve wat jeuk over mijn lichaam en onder m'n voetzolen . Alleen in de nacht en overdag soms een beetje kriebel. Nog niet zo erg, maar naarmate je waardes stijgen kan het erger worden en kunnen de symptomen toenemen. Ik was er vroeg bij, ook omdat ik de jeuk herkende van toen ik ooit een leverontsteking heb gehad als puber (door een virus). Maar het hoeft dus niet meer te zijn dan alleen jeuk om cholestase te zijn!
4 jaar geleden
Reactie op Madelieveling
Bij jeuk op handpalmen en voetzolen in elk geval melden bij je verloskundi ...
Ja klopt! Ze weten ervan idd, maar ik heb niks op mijn voeten. Ze houden me goed in de gaten 😊. Afgelopen vrijdag leek ook alles op een zwangerschapsvergiftiging, alleen mijn bloeddruk en ijzer waren gewoon goed!! Dus we weten niet waar alles vandaan komt. Vrijdag word ik zoiezo overgeplaatst naar het ziekenhuis omdat ook onze baby erg groot is, dus ik word zoiezo eerder ingeleid 😊
4 jaar geleden
Reactie op maart2022
Had jij trouwens ook een misselijk gevoel de hele tijd en last van de ontla ...
Dit heb ik dus donderdag op vrijdag nacht gehad heel erg, dag daarna alles gecontroleerd en eigenlijk was alles goed.
Weet jij waar dat dan vandaan komt die diarree en misselijkheid?
4 jaar geleden
Reactie op Allysa
Ik had vanochtend toch ook maar gelijk gebeld naar de VK. Gelijk doorverwez ...
He bah wat shit! Goed dat je toch bent gegaan. Mijn galzouten waarde blijkt 32 , boven de 40 zit blijkbaar een soort grens. Hopelijk blijven we eronder!