37 Reacties
4 jaar geleden
Haihai
Heb m’n eigen paardje en zou door blijven rijden tot 3e maand ongeveer, echter… het begin van m’n zwangerschap verloopt niet soepel en dus heb ik besloten niet meer te rijden…
Ben nu in m’n zesde week… dat wordt du 9 maanden longeren haha
Als bij jou alles normaal verloopt zou ik me geen zorgen maken en lekker van je paardrijden genieten!
4 jaar geleden
Ik heb ook een jong, niet altijd te voorspellen paard dus ik rijdt niet meer paard. Ik ben te angstig..
4 jaar geleden
Hier ook een paardendame. Wij hebben de paarden aan huis. Wel braverikjes gelukkig. Ik stop als eerste met de jonge Fries. Maar meer omdat het geen loperig paardje is en het normaal al veel energie kost om haar beetje lekker te rijden zegmaar. Beetje rondstappen ga ik wel wat langer mee door denk ik. Vriendlief vindt het voor alsnog allemaal prima zolang ik maar wel voorzichtig doe. Hij zal straks wel meer in de verzorging moeten doen... dat deed ik altijd alleen.
4 jaar geleden
Ik ben nu 5 weken zwanger en door alle kwaaltjes nu niet mogelijk om te rijden... ik vind het verschrikkelijk haha. Hoop dat het snel over is en dat ik het weer kan oppakken.
Ik ga denk ik me gevoel volgen met rijden tot ik denk dat niet meer kan. Ik heb een 8 jarige brave haflinger die echt donders in de gaten heeft als er iets is dus het is aanvoelen😅😅😅
4 jaar geleden
Reactie op Rop91
Gisteren kreeg ik wel last van m'n buik met t rijden. Heb toen maat rustig ...
Nee! Vandaag ook maar met de broek open en lang shirt erover, een bosrit gemaakt. Maar echt lekker zit dat niet! Gaan jullie een zwangerschaps Rijbroek kopen? Of andere kleding tips?
Ik wil zo lang mogelijk blijven rijden. Is ook mijn stukje ontspanning. Vooral bosritjes ♥️
Mijn lichaam geeft zelf wel aan als het niet meer gaat. Ik heb wel een gek oudje van 20jaar, maar tijdens bosrit is hij altijd braaf. Ik zal daarom wel iets minder in de bak rijden, want dan ziet meneer altijd bakkabouters en dat risico loop ik liever niet teveel. Gelukkig heb ik al een lieve bijrijder en longeren kan ook nog.
Ik ben nu trouwens 8 weken 😊
4 jaar geleden
Hier ook iemand met eigen paardje. Ik ben nu 6 weken en mijn plan is tot aan het eind te rijden voor zover het kan. Mijn paardje is 25 jaar en nog super gezond en in goede conditie, wil dit graag zo houden dus stilzetten is eigenlijks geen optie. Hij is erg eenkennig dus een ander kan ik er niet op zetten helaas. Dus we gaan het zien. Dressuur en buitenritten hoop ik te blijven doen. Springen/cross niet meer een klein sprongetje in het bos toevallig laatst nog wel gedaan. Tot nu toe geen enkel kwaaltje op wat krampjes soms na, tot nu toe val ik nog af dus mijn rijbroeken pas ik ook nog. Heb ook rijleggings dus hopelijk rekt dat wat mee en anders toch op ten duur een zwangerschaps rijbroek aanschaffen.
4 jaar geleden
Ik heb een 3-jarige die ik met een stalgenootje (zij erop, ik vanaf de grond) in het najaar rustig zadelmak zou maken. Ik wacht eerst de 1e echo af om te zien of alles goed is. Daarna ga ik overleggen met mijn stalgenootje wat het nieuwe plan wordt. Vanzelfsprekend stap ik op geen enkel moment van mijn zwangerschap op een groen paard, zelfs al is het de mijne 😁
4 jaar geleden
Ik heb een paard van 9 en zolang ik kan rijden, probeer ik te blijven rijden. Moet ik er wel bij zeggen dat ik maar 1 a 2 keer per week kan rijden vanwege artrose van mijn paard. Voor de rest doe ik grondwerk en vrijheidsdressuur. Nu 5 weken zwanger, dus nog pril.
Als ik mijn rijbroeken niet meer pas doe ik wel een legging aan. Had gekeken voor zwangerschapsrijbroeken maar vind 75 euro een hoop geld voor iets waarvan je niet weet hoelang je het kan dragen.
4 jaar geleden
Reactie op si0bhan
Nee! Vandaag ook maar met de broek open en lang shirt erover, een bosrit ge ...
Ben zelf 7 weken en heb een rijlegging gekocht vorige week. Zit heerlijk, redelijk hoog model, en kan nog wel even mee rekken. Rij zelf 1x pw op een manege, brave paarden, heerlijk die bosritten. Hopelijk kan ik nog een flink aantal weken door!