8 Reacties

7 maanden geleden

Pepti zijn verknipte eiwitten. Het is daardoor lichter verteerbaar. Dat kán dus wel helpen als de klachten kwamen door de zwaardere verteerbaarheid van gewone kunstvoeding. Als de eczeem vanuit een KMEA komt, kan het er wel van weg gaan, maar hoeft niet, aangezien Pepti dus nog steeds KMEA bevat. Dat is een kwestie van afwachten. In beide gevallen geldt eigenlijk: Pas na een goeie 2 weken kun je iets zeggen over of Pepti bij jullie een positieve uitwerking heeft of niet

7 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 1,5 maand en wij zijn sinds 2 weken over op pepti. De eerste week ging super en nu nemen de klachten minimaal toe. Mijn zoontje is ook al vanaf week 2 verkouden en begint nu ook met hoesten. Ik word hij weer wat onrustiger tijdens een even na de voeding. Ik denk dat de pepti niet voldoende is.

7 maanden geleden

Ons zoontje heeft ook tot z'n eerste jaar pepti gekregen en dat werkte heel goed. Geen uitslag meer in de nek en rondom de mond. Eczeem is uiteindelijk ook weggegaan maar dat kwam vooral door de bepanthen eczeem. Wij hebben hem vanaf 1 jaar wel nog even havermelk gegeven voor een tijdje inplaats van gewone melk. Maar zodra we overstapte op half volle melk was er niks meer aan de hand gelukkig.

7 maanden geleden

Reactie op xkikiiiii

Mijn zoontje is nu 1,5 maand en wij zijn sinds 2 weken over op pepti. De ee ...
Dan zou je een voeding moeten vinden waar helemaal geen koemelk in zit. Ook verknipt niet, dan is die extreem allergisch ervoor.

7 maanden geleden

Reactie op Roed

Dan zou je een voeding moeten vinden waar helemaal geen koemelk in zit. Ook ...
Ja hij heeft ook nu ook echt dunne poep en van die witte stukjes er tussen zitten. Zijn scheten stinken ook echt heel erg nu. Hij is 7 weken dus hij zal nu ook in de piek van zijn krampjes zitten, maar opzich vallen de krampjes wel mee. Lastig om te weten wat er nu echt speelt..

7 maanden geleden

Met mijn zoontje hetzelfde gehad, eerste week van de pepti ging relatief goed. Na 2 weken kwamen alle symptomen weer terug, na 3 weken zijn wij via de huisarts overgegaan op neocate. Deze voeding is zonder koemelk. Voor ons maakte dit het verschil, nadien een heel andere baby.

7 maanden geleden

Reactie op Jannieke7

Met mijn zoontje hetzelfde gehad, eerste week van de pepti ging relatief go ...
Ik denk dat ik morgen ook meteen de huisarts bel ipv het consultatiebureau. Die nemen je toch niet meteen serieus.. vorige week zei ik dat het wel beter ging maar nog niet super. Toen zeiden ze ohh nee dan kun je misschien toch beter overgaan op voeding voor krampjes want dan zal het dat wel zijn. Nee.. mijn moedergevoel zegt dat dit gewoon niet goed is.

7 maanden geleden

Pepti was het hier niet, nutramigen hielp ons meisje.