13 Reacties
5 maanden geleden
Hier ben ik wel erg benieuwd naar. Mijn zoontje geeft regelmatig zelf aan dat die in het "grote " bed wil slapen en ik leg hem er dan ook in verhaaltje voor lezen ik loop weg en hij roept gelijk al dat die weer terug in zijn andere bedje wilt. Het is tot nu toe 2 keer goed gegaan. Blijft lastig want ik wil hem ook niet overstuur en verbieden dat die niet meer in zijn andere bedje mag.
5 maanden geleden
Dat was voor ons ook precies de reden waarom we een peuterbedje gehaald hebben inderdaad. Hij gaf ook aan in het grote (logeer)bed te willen slapen. Dus op die manier dachten we is dit dan zijn manier van aangeven 'ik ben aan een groter bed toe'?
Hij ligt nu ook lekker te slapen in zijn ledikant. Dit mag ook gewoon nog. Maar hij kiest toch met naar bed brengen als eerste wel het peuterbed om daar te willen slapen.
5 maanden geleden
Reactie op Ilona1994
Ik gok dat hij er alsnog overheen klimt, het is nogal een klimfanaat haha m ...
Onze zoon is ook een echte klim fanaat maar slaapt al maanden in z'n peuterbed met de open kant tegen de muur. Ik ben zelf ook stomverbaasd maar hij klimt er nog steeds niet overheen haha
4 maanden geleden
Reactie op LemonTree
Gewoon even bij hem blijven als hij daarom vraagt. Waarom denken mensen toc ...
Pardon? Ik denk dat helemaal niet!
Ik wil niet dat hij daaraan gewend raakt. Ik ken hem namelijk en als het een weekje zo zou gaan dan 'moet' het daarna altijd voor hem. Plus het is niet zo dat hij dan wel lekker rustig in bed ligt. Juist dan loopt hij steeds te kletsen ect tegen mij. Het is geen nabijheid wat ie dan zoekt, het is gezelligheid wat ie wilt. Maar dat heeft ie daarvoor meer dan genoeg gehad.
4 maanden geleden
Wij hebben ongeveer eerste 3 weken last gehad van dat ze wakker werd en idd een paar keer echt door de kamer ging lopen in de nacht om ons te zoeken. We gingen dan naast haar liggen (vloerbed) en ze viel dan snel weer in slaap. Na 3 weken slaapt ze weer (op uitzonderingen na) zelfstandig door .
4 maanden geleden
Een groen lampje geven. Zo,n slaapwekker. Bij ons ziet hij dit als een spelletje. Wanneer de lamp groen is komt hij er pas uit. Misschien dit een optie?
4 maanden geleden
Reactie op LindavGelder
Een groen lampje geven. Zo,n slaapwekker. Bij ons ziet hij dit als een spel ...
Dat is meestal voor in de ochtend denk ik toch?
Het voornaamste probleem bij ons is zeg maar dat hij savonds na het naar bed brengen er steeds uitklimt en niet gewoon blijft liggen en lekker gaat slapen.
Zou dat daarvoor ook werken denk je?
4 maanden geleden
Wij zijn ook pas over op een peuterbed in het begin precies wat je beschrijft heel veel uit bed komen in de avond en nacht, ze heeft bij ons een lampje van Nijntje het was echt even doorzetten we bleven wat langer bij der zitten als ze ging slapen en zodra ze der bedje uit kwam zeiden we 1 x ga maar lekker slapen tot morgen ochtend alle keren die ze er erna uit kwam geloof me echt heeuul veel legde we haar terug keken we haar niet aan en zeiden niks uiteindelijk ook al kan het uren duren geven ze op en nu blijft ze heerlijk liggen ik hield maar in mijn achterhoofd ze moet hier door heen ruim 2 jaar was het ledikantje haar veilige gevoel en die is nu weg en moeten we haar helpen dat gevoel te krijgen in het nieuwe bedje, 鉂o笍