Hoi mama's
Ik heb veel gelezen over het over gaan naar een peuterbedje en lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen. (Wat heel fijn is hoor voor jullie allemaal 馃檴)
Hier sinds 3 dagen het peuterbedje op zijn kamer gezet, daarvoor al 2 dagen op de logeerkamer staan zodat hij het alvast kon zien en aan kon wennen/bij spelen.
De eerste nacht ging eigenlijk heel goed, het eerste half uurtje kwam hij er steeds uit maar daarna begreep hij dat hij er echt in moest blijven en uiteindelijk na een uur viel hij in slaap. De hele nacht doorgeslapen en sochtends wachtte hij netjes totdat ik hem kwam halen. Perfect dacht ik zo! Was hier erg blij mee.
*het lang doen over in slaap vallen past wel bij hem dus dat is niet het probleem*
De middag daarna ging het een stuk moeizamer, en uiteindelijk de moed maar opgegeven. Ik dacht vanavond weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Savonds ging het eigenlijk niet veel beter. Continu kruipt hij er uit en loopt zijn kamer uit. Huilt en roept dan bij het traphekje.
Wanneer ik bij hem kom is het weer goed, hij wil dat ik bij hem kom liggen. Hier wil ik hem niet aan wennen, dus doe dit ook niet.
Als ik bij hem op zijn kamer ben, zit hij vrolijk te kletsen en zodra ik weer de kamer uitloop kruipt hij opnieuw direct zijn bedje uit en maakt de deur weer open.
Zou hij er nog niet klaar voor zijn?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Hoe is het bij jullie verlopen?
* foto is van de eerste nacht die wel heel heel goed ging 馃グ