12 Reacties

3 jaar geleden

Ja ik vind het ook zeer onprettig voelen. Als ik wat laat vallen en dus schrik komt het ook🙈 super naar.

3 jaar geleden

Bij mij is het niet pijnlijk maar prikkelt wel ofzo. Ik druk meestal m’n tepel (als ik gewoon thuis ben) een paar sec in dan is het heel snel over! Verder geen tips.

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Helaas geen tips voor je. Het is een heel ongemakkelijk vervelend gevoel ja 😅. Soms trekt de pijn door m’n hele oksel heen

3 jaar geleden

Hoe lang geef je al borstvoeding. Bij mij was het de eerste 4 a 5 weken heel erg pijnlijk. Ik vond het zelfs vergelijkbaar met weeën. Daarna werd het al een stuk minder. Nu doet het geen pijn meer. Nou is het wel zo dat ik sinds 1 april uitsluitend kolf.

3 jaar geleden

Reactie op PepeTaco

Hoe lang geef je al borstvoeding. Bij mij was het de eerste 4 a 5 weken hee ...
Morgen 5 weken, kolf nog niet. Hopelijk wordt t snel beter dan! 🙈

3 jaar geleden

Ik heb dat ook en vind het ook geen fijn gevoel, maar volgens mij niets aan te doen. Ik kolf trouwens fulltime en heb het dan dus ook.

3 jaar geleden

Ja ik heb dat ook met regelmaat/eigenlijk altijd, soms helpt het om de andere kant in te drukken als de deurbel zeg maar(ook tegen het lekken). Mijn dochter krijgt dat eerste reflex moeilijk weg gedronken omdat er meteen erg veel melk mee komt, dat kolf ik eerst weg voordat ze dan aan de borst gaat.

3 jaar geleden

Ik had dit ook, een stekelig gevoel soms uitstralend naar m’n hele borst/oksel. Ik vermoedde dat het milde spruw was en ben een paar keer per dag mijn borsten gaan wassen met water, kokosolie erop en schone compressen (zelfs als ze nog ‘droog’ waren) Na een paar dagen was het weg

3 jaar geleden

Ik heb hiervoor zelfs de dokter gebeld hahaha ik dacht er zit iets niet goed daarbinnen😂😂

3 jaar geleden

Reactie op RoxanSjoerd

Ja ik heb dat ook met regelmaat/eigenlijk altijd, soms helpt het om de ande ...
Een tip! Gebruik een haakaa! Dan hoef je niet heel het kolf apparaat schoon te maken🤪

3 jaar geleden

Ik had dit ook, een stekelig gevoel soms uitstralend naar m’n hele borst/ok ...
Dit had ik ook, het was ook na een paar dagen weer weg. Mijn dochter had toen ook een beetje witte aanslag op haar tong, daar kun je het ook aan herkennen, of wanneer ze anders drinkt, met een klakgeluidje ofzo

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad en soms komt het nog is terug voor een paar dagen. Bij mij trekt het door naar mijn borstbeen en het is echt heel pijnlijk. Ik ben ermee naar de dokter geweest en ik kreeg te horen dat het soms gewoon wat pijnlijker kan zijn en dat het na een tijdje weg gaat. Ik nam hier geen genoegen mee en na heeeel lang Googlen heb ik dit gevonden: http://teddyroorda.nl/mammary-constriction-syndrome-of-borstvernauwingssyndroom/. Dit is echt precies wat ik heb en ik weet niet of het hetzelfde is maar misschien helpt het jou ook? Ik probeer nu heel goed op mijn houding te letten, vooral niet voorover gebogen borst voeding te geven en ik adem nu door de pijn heen, alsof ik een wee weg puf zeg maar. Ook masseer ik het om mijn borst heen en dit allemaal bij elkaar lijkt te helpen.