18 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef 100% pindakaas van eigen merk Vomar. Het gaat hartstikke goed, geef soms gewoon een lepeltje of roer het door groente.

3 jaar geleden

Wij hebben voor deze gekozen

3 jaar geleden

Op voedingscentrum staat heel wat informatie over het aanbieden van ei en pindakaas ivm allergie!

3 jaar geleden

Ik ga vandaag beginnen ! Vind het ook erg spannend maar ik ga straks een half banaantje prakken voor hem en dan roer ik een half theelepeltje 100% Pindakaas erdoor ! Ik zou wel 100% Pindakaas doen als ik jou was want anders is er zout en suiker aan toegevoegd en palmolie enz

3 jaar geleden

https://www.voedingscentrum.nl/Assets/Uploads/voedingscentrum/Documents/Consumenten/Mijn%20kind%20en%20ik/Eerste%20hapjes/Introductie%20pinda%20en%20ei%20bij%20baby's.pdf Al heeft onze dochter exceem en geven wij het daarom juist niet. Ik geef borstvoeding en na 2x zelf een broodje pindakaas te hebben gegeten zaten we daarna telkens in het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Wij hebben het ook nog niet gedaan. Ik grapte dat ik dit alleen durf te geven op de parkeerplek voor het ziekenhuis, mocht hij allergisch blijken 😬 Op zich komen er geen allergieën in onze families voor, maar ik ken iemand met een dodelijke pinda allergie, vandaar mijn angst denk ik. Ik lees even mee!

3 jaar geleden

Reactie op LemonTree

Wij hebben het ook nog niet gedaan. Ik grapte dat ik dit alleen durf te gev ...
Me oom heeft ook pinda en noten allergie ik ben zo bang

3 jaar geleden

Reactie op LemonTree

Wij hebben het ook nog niet gedaan. Ik grapte dat ik dit alleen durf te gev ...
Een reactie hoeft niet altijd direct te volgen, het kan ook 2 dagen duren. Dat is bij mij zelf maar ook bij onze dochter zo, het kan Max (dacht ik) 48 uur duren. Op het consultatiebureau denken ze dat het altijd direct moet volgen, want daar geven ze al advies blijf thuis zodat je een reactie kan afwachten, maar hier zwol ze dus ruim 1,5 dag later (wie weet door de borstvoeding) helemaal op. Je kunt proberen om een beetje pindakaas om de binnenkant van de pols van je zoon/dochter te doen, komt daarna na een lange tijd geen reactie op, dan is je zorg misschien wat minder.

3 jaar geleden

100% pindakaas van de jumbo. Volgens mij de biologische hebben wij. Ik vond het ook echt doodeng 🙈 dus de 1ste keer gedaan toen ik wist dat er meer mensen thuis zouden zijn en dat we snel naar de 1ste hulp zouden kunnen gaan als er wat zou zijn

3 jaar geleden

Reactie op Essss87

Een reactie hoeft niet altijd direct te volgen, het kan ook 2 dagen duren. ...
Ik weet niet of pindakaas op pols smeren nou zo'n goed advies is? Begreep dat risico op ontwikkeling van dit soort allergieën juist is dat een baby het allergeen al via de huid (eczeem) binnen krijgt ipv via maag/darmstelsel.

3 jaar geleden

Reactie op Madeliefde81

Ik weet niet of pindakaas op pols smeren nou zo'n goed advies is? Begreep d ...
Op het consultatiebureau zeiden ze nog dat dit ook een optie was, als ik het haar niet wilde gaan aanbieden voorlopig. Ik doe beide niet, maar ik heb het advies dus gehad van het consultatiebureau. Daarnaast als je het advies van de Wereldgezondheidsorganisatie er bij pakt, dan zeggen ze juist allergenen vermijden tot dat je kindje 1 is, om allergieën te voorkomen. Iedereen spreekt elkaar dus enorm tegen

3 jaar geleden

Ik heb biologische pindakaas welke heel creamy is. Vondt de Calve pindakaas toch nog best wat stukjes er in hebben. Begonnen met een mespuntje door haar fruithapje en zo steeds een beetje meer. Niet te hysterisch over doen, maar wel alert blijven uiteraard. Ik denk hoe langer je wacht omdat je het zelf eng vindt, des te hoger de drempel wordt voor jezelf.

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt vanaf 4 maanden elke week een lepeltje 100% prindakaas geprakt door de banaan. Gaat super goed. Ze vind het ook lekker. Daarnaast krijgt ze ook elke week een kwart ei geprakt door de groente. Op het Voedingscentrum staat dat het belangrijk is om vroeg te beginnen met ei en pindakaas om juist allergieën te voorkomen. Daarom maar gelijk mee begonnen toen ze oefenhapjes kreeg.

3 jaar geleden

Omdat zoon moeite heeft met hapjes, doe ik af en toe wat 100% pindakaas op de speen van de fles. Zo krijgt hij toch iets binnen. Gaat goed zo

3 jaar geleden

Mijn meisje krijgt 100% pindakaas van calvé op brood

3 jaar geleden

wij gebruiken deze speciaal voor baby's

3 jaar geleden

Reactie op Ingemaart2020

wij gebruiken deze speciaal voor baby's
Deze gebruik ik ook