2 Reacties
6 maanden geleden
Hier precies hetzelfde helaas. Peuter van 2 jaar (maart 2022) en 36+3 vandaag. 25 juni uitgerekend. Ik merk ook dat de driftbuien van ons zoontje behoorlijk zijn toegenomen en niets goed is. Vind dit ook behoorlijk pittig. Ik heb gelezen dat dit vaker voor komt bij kleine kinderen die het een soort van kunnen aanvoelen dat er verandering (van kindje extra) op komst is. Dit idd met samenkomst van kiezen en peuterpuberteit maakt het allemaal dubbelop vermoeiend. Vaak is dit een fase en gaat het daarna wel weer over (pedagogisch medewerker geweest). Helaas is het wel even doorbijten☹️ de kraamverzorgster is er gelukkig ook om ook voor de oudste mede te zorgen dus dat zou de kraamtijd iets beter kunnen maken. Zolang je haar bij alles omtrent de baby probeert te betrekken zal het wel ok gaan omdat ze zich dan reuze groot voelen en het spannend vinden. Succes met de laatste lootjes🍀🍀🍀💪🏻
6 maanden geleden
Onze zoon is net tien weken oud, onze dochter van 2j2m is ook lekker aan t puberen. Ik moet zeggen dat ze heel lief is voor haar broertje en dat ze graag betrokken wil zijn, met badderen, met vasthouden, en ook knuffel geven. Wat hier hielp is af en toe ons opsplitsen, de eeb bij de baby en de ander wat met de peuter wat doen. De peuter moet echt elke dag even "uitgelaten" worden. Ik neem haar als ik alleen ben ook vaak mee, zij lopend en baby in de wagen slapen of onze zoon in de draagdoek en buggy mee. Ook proberen we samen uitjes te doen zoals naar de dierentuin zodat we ook samen wat doen.
De 1e periode van tm 4 weken vond ik nog vrij makkelijk want de baby slaapt overal en veel en kan je overal mee naar toe slepen. Na 4 weken verandert dat en hebben we hem op z'n eigen kamer gelegd overdag met dutjes, ook omdat z'n zus alles op hem gooide ("hier baby speelgoed") hoe lief ook. Maar in de periode van krampjes is het ook pittig, dan huilt de baby vaak op z'n kamertje en ik er naartoe, peuter wilt mee en huilt ook aan m'n been, maar heb maar twee handen. Maar alles is een fase en het wordt steeds makkelijker, ik moest echt ff wennen aan de nieuwe situatie.