12 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Beebstwee
Ik heb dat ook. Een bilobata placenta heet dat, ik ben daardoor nu wel medi ...
Nee inderdaad! Houden ze dat nu extra in de gaten? Ik heb met 30 weken pas weer een echo om te kijken hoe de placenta precies ligt (ben nu 24 weken) maar ben vooralsnog niet medisch
4 jaar geleden
Ik heb dat ook gehoord tijdens de 20 weken echo maar ben ook (nog) niet medisch. Kijken ze bij mij pas met 32 weken..
4 jaar geleden
Reactie op RL-4
Nee inderdaad! Houden ze dat nu extra in de gaten? Ik heb met 30 weken pas ...
Nou ik moet met week 28 en week 32 weer naar het ziekenhuis voor een echo van de placenta. Op basis daarvan gaan ze met week 32 bepalen of ik met een keizersnede moet bevallen ivm kans van de ader die voor de uitgang ligt. Verder niet anders dan normaal gelukkig
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde en ben medisch. Omdat er een groot stuk aan de achterkant ligt, en een klein stuk placenta aan de voorkant loopt bij mij de verbindende ader(en) over ‘de uitgang’ en ze willen dan kosten wat het kost voorkomen dat je vliezen breken omdat die ader(en) erg kwetsbaar zijn. Ze gaan bij mij met 30 weken kijken of de boel verschoven is maar die kan is erg klein, wij gaan nu uit van een keizersnede met 36 weken (omdat ze dus dat breken van vliezen en indalen willen voorkomen).
Heel eerlijk zou ik denk ik vragen om vanaf nu bij het ziekenhuis op controle te komen, dan houden ze je goed in de gaten en weten ze al van je situatie af. Voor jou en de kleine hoeft het allemaal helemaal geen probleem te zijn, maar het is goed dat het van te voren bekend is zodat ze je kunnen monitoren.
Ik was erg geschrokken maar ben inmiddels gekalmeerd en heb het geaccepteerd. Het komt allemaal goed 😊
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde en ben medisch. Omdat er een groot stuk aan de achterkant ligt, en een klein stuk placenta aan de voorkant loopt bij mij de verbindende ader(en) over ‘de uitgang’ en ze willen dan kosten wat het kost voorkomen dat je vliezen breken omdat die ader(en) erg kwetsbaar zijn. Ze gaan bij mij met 30 weken kijken of de boel verschoven is maar die kan is erg klein, wij gaan nu uit van een keizersnede met 36 weken (omdat ze dus dat breken van vliezen en indalen willen voorkomen).
Heel eerlijk zou ik denk ik vragen om vanaf nu bij het ziekenhuis op controle te komen, dan houden ze je goed in de gaten en weten ze al van je situatie af. Voor jou en de kleine hoeft het allemaal helemaal geen probleem te zijn, maar het is goed dat het van te voren bekend is zodat ze je kunnen monitoren.
Ik was erg geschrokken maar ben inmiddels gekalmeerd en heb het geaccepteerd. Het komt allemaal goed 😊
4 jaar geleden
Ik heb dit ook! Een stuk voor en een stuk achter.. Heb nu met 32 weken alleen een extra echo om te kijken of ze goed mee naar boven gegroeid zijn en inderdaad niet voor de uitgang liggen..
Is mij verteld dat het geen kwaad kan, alleen dat het belangrijk is dat allebei de delen er tegelijk uit komen als de kleine eruit is!
4 jaar geleden
Placenta bilobata, dit heb ik in mijn vorige zwangerschap gehad. Is verder niks ernstigs maar ze gaan het in de gaten houden wanneer je bevalt. Alles moet er immers uit. Bij mij kwam die in z’n geheel eruit en was best bijzonder om te zien (terwijl ik dit echt niet wilde zien, was ik toch wel nieuwsgierig). Bij mij zat er zelfs een klein stukje extra aan (derde placenta)