23 Reacties
3 jaar geleden
Nog lang niet als echt eten.
Maar hier krijgt ze wel heel vaak gewoon een hapje van alles van ons (patatje, frikandel enz)
3 jaar geleden
Iets met échte suikers of iets gefrituurd geef ik nog langggg niet. Ook niet om te proeven. Ben er een beetje bang voor omdat ik zelf ook overgewicht heb.
3 jaar geleden
Zoontje 9 maanden kook voor hem apart maar soms eens frietjes of gehaktballetje vind die super lekker.. en eet mee
3 jaar geleden
Laatst in de herfstvakantie, toen was ze 7.5 maanden. Uiteindelijk krijgen ze toch wel ongezond binnen en we eten het zelf ook. Ze ziet ook dat wij of haar broer iets anders op het bordje hebben dan haar en dan wilt ze wat wij ook hebben. De oudste eet nu ook alles, op 3 dingen na, uiensoep, witlof en pindakaas. Hij ziet er gezond uit en leeft al 11.5 jaar 🤣
3 jaar geleden
Iets met échte suikers of iets gefrituurd geef ik nog langggg niet. Ook nie ...
Heb ik ook… ik denk dat daarom de kunst is (later) dat het af en toe gewoon moet mogen…. Bij verbieden gaat het stiekem.. te veel is natuurlijk nooit goed 😊
3 jaar geleden
Wij hebben alleen ons dochtertje van 7 maanden, kan me voorstellen dat het anders is als je meerdere kindjes hebt. Ik zie geen enkele reden om haar nu iets ongezonds te geven en weet ook niet wanneer ik dat wel ga doen. Eerst maar eens haar aan de boterham krijgen.
3 jaar geleden
1e kindje en krijgt geregeld een hapje van iets ongezonds. Soft ijsje krijgt ze ook, vind ze fantastisch. Maar ik moet wel zeggen dat ze een kliko is, alles gaat naar binnen 🤣
3 jaar geleden
Pannenkoeken zijn meel, melk en ei. Zo ongezond is dat niet toch.
(Tenzij je toevoegingen zoals zout of vanille suiker aan het beslag toevoegt, maar je kan ook eerst een pannenkoek bakken voor je kind en daarna pas de toevoegingen in het beslag gooien voor de rest)
Lekker geprakt banaantje erop als beleg, smullen maar.
3 jaar geleden
Hoe zit het met het gebruik van melk bij jullie? Ik had laatst aardappelpuree gemaakt, daar zit natuurlijk normale melk in. Ik twijfelde of ik dat kon geven omdat ze zuivel afraden tot na een jaar. Dat zou mijn eigen dilemma ook met pannekoeken zijn. Hoe kijken jullie hiernaar?
3 jaar geleden
Reactie op Leeuwswild
Hoe zit het met het gebruik van melk bij jullie? Ik had laatst aardappelpur ...
Mijn meisje krijgt volle kwark met fruit. Vind ze heerlijk, dus wij gebruiken het wel
3 jaar geleden
Reactie op Leeuwswild
Aangezien ze een beetje yoghurt of kwark mogen, zal een beetje melk door de aardappel puree ook wel kunnen🙂. Doe ik ook
3 jaar geleden
Reactie op Leeuwswild
Vanaf ongeveer 8mnd is af en toe wat zuivel prima. Zuivelspread op brood, beetje kwark als tussendoortje. Dat kleine beetje melk dat in een portie puree of in één pannenkoek zit, kan gewoon goed. Zolang borstvoeding/opvolgmelk maar de hoofdmoot blijft.
3 jaar geleden
Reactie op LemonTree
Ik denk sowieso het eerste jaar niets ongezonds!
Alles is ongezond 🤷♀️
3 jaar geleden
Onze is 9 maanden. In september zijn we poffertjes gaan eten. En toen ochtend hij een paar hapjes. Met boter en suiker!
Gewoon oefenen.
Die van ons eet goed enkelingen bij het avondeten altijd een hapje van ons. Om te proeven. En voor de rest zijn eigen eten.
Nu is hij ziek (pseudokroep) en eet veel minder. Dus alles wat er in gaat is goed. Hij is namelijk alleen halve kilo afgevallen…