16 Reacties
4 jaar geleden
Ho als dat niet dagelijks is kan dat geen kwaad maar van dat eentje zullen ze ook niet sterven
4 jaar geleden
Ik zie 1 redbull als 2/3 koppen koffie en een heel klein percentage ervan komt in de borstvoeding terecht maar zou het niet savonds doen als je wilt dat de kleine gaat slapen 😂
4 jaar geleden
Zal niet top zijn maar tijdens de zwangerschap en borstvoeding op zn tijd gewoon een blikje gedronken hoor, en ik heb een topper van een meisje waar alles zo goed als perfect gaat dusss, doen wat goed voelt 🥰
4 jaar geleden
Reactie op Flower92
Oke dus ik kan het gewoon drinken? Ik durf het niet zo goed, er staat ook o ...
Dat komt door de combinatie cafeïne en taurine. Inderdaad is de gehalte cafeïne vergelijkbaar met een kop sterke koffie. Maar er zit ook taurine in.
Taurine is een aminozuur dat van belang is bij de regeling van het vochtgehalte in de hersenen en bij de regeling van de hartslagfrequentie. Het komt van nature in lage doseringen voor in moedermelk, babyvoeding en vlees. Het drinken van een energiedrankje zorgt voor een veel hogere hoeveelheid taurine in vergelijking met een normaal eetpatroon. Dit kan bij je baby zorgen voor een hogere hartslag.
Ik zou het dus afraden.
4 jaar geleden
Reactie op Sje83
Zal vast niet het gezondste zijn.. maar ik heb ook gedaan.. en alcohol mag ...
Bij alcohol moet je je bv afkolven en weggooien?
Ik zou het echt niet doen, het wordt met rede afgeraden.
4 jaar geleden
Er zijn moeders die leven op koffie en bv geven, een blikje redbull kan echt geen kwaad.
4 jaar geleden
Reactie op Sje83
Is toch iets met 2 tot 3 uur
Bij alcohol en borstvoeding werkt hetzelfde als alcohol in je bloed. Eén eenheid alcohol (oftewel 1 glas bier of 1 glas wijn) blijft ongeveer 3 uur in je bloed en dus ook je borstvoeding. Wanneer je lichaam dit 'opgeruimd' heeft, is je moedermelk dus ook weer alcoholvrij. Dit betekent dat wanneer je net gevoed of gekolfd hebt, je prima 1 glas alcoholische drank kan drinken. Een volgende voedingsmoment 3 tot 4 uur later is dan veilig om te geven. Dit geldt dus niet als je meerdere glazen drinkt en ook niet als je baby binnen 3 tot 4 uur alweer wil drinken. Dan zit de alcohol nog in je bloed en dus ook in je moedermelk.
4 jaar geleden
Reactie op Danielle vdt
Er zijn moeders die leven op koffie en bv geven, een blikje redbull kan ech ...
Koffie bevat cafeïne, daarom uitkijken daarmee dat je er niet teveel van drinkt (of cafeïne vrij!). Red bull bevat naast cafeïne ook nog taurine en is daarmee als je borstvoeding geeft echt niet goed voor je kleine. Je zegt dat het 'echt geen kwaad kan' maar het wordt niet voor niets door red bull zelf sterk afgeraden. Het verhoogt de hartslag van je baby. Dat moet je toch niet willen?
4 jaar geleden
Reactie op Guestwhat
Koffie bevat cafeïne, daarom uitkijken daarmee dat je er niet teveel van dr ...
Gaat om een enkele keer redbull waar ts, dat kan echt niet direct kwaad. Als ze het prettiger vind, kan ze ook dezelfde manier aanhouden als met een enkel wijntje (kolven en weggooien, of rekening houden met het moment van drinken van de redbull).
Ik ben van mening dat er tegenwoordig al heel snel te heftig wordt gereageerd op alles wat ‘slecht’ is. Dit komt omdat ik heb gemerkt dat de regeltjes nu (met mn dochter van bijna 11 weken) weer heel anders zijn dan 14 jaar geleden (met mn eerste dochter) als toen wij zelf baby waren.
Een keertje kan echt niet direct kwaad, net als een keertje een boterham met leverworst of een keer een glaasje wijn terwijl er nog bv wordt gegeven. Soms slaan we wat door in alle regels.
Mss wel interessant; op Netflix staat een documentaire ‘bebe’s’ over baby’s in hun eerste jaar in verschillende landen (Afrika, Mongolië, Japan en Amerika). Je ziet heel erg dat er zoveel andere manieren zijn, zijn die dan slechter dan hier? Nee toch? De kinderen groeien op volgens de manieren die gelden. Het zelfde geldt voor mensen die bewust kiezen voor vegetarisch of veganistisch; ik kan me er niets bij voorstellen, maar dat betekent niet dat het direct slecht is.
4 jaar geleden
Reactie op Danielle vdt
Gaat om een enkele keer redbull waar ts, dat kan echt niet direct kwaad. Al ...
Ja ik ben het eens met je, we moeten niet doorslaan. Maar sommige dingen die we nu weten is ook een kwestie van voortschrijdend inzicht: we hebben nu meer kennis dan eerst en daar mogen we gebruik van maken. Bijv. vroeger werd roken tijdens de zwangerschap aangeraden voor een makkelijke bevalling (want kleiner kind), nu weten we hoe enorm schadelijk roken tijdens de zwangerschap is.
We moeten dus niet doorslaan maar ook zeker niet te laks ermee omgaan.
Over je idee om het drinken van Red bull net zo te behandelen als borstvoeding na het drinken van een wijntje: alcohol van één eenheid is na 3 tot 4 uur uit je bloed en moedermelk, cafeïne en taurine blijft makkelijk 6 uur lang in je lijf. Maar inderdaad: er is een groot verschil tussen meerdere blikjes per dag drinken of bij uitzondering 1 blikje drinken.