16 Reacties
4 jaar geleden
Ik werk in de opvang en uit ervaring weet ik dat knuffels belangrijk zijn. Troost, houvast, in slaap komen, noem maar op.
Ik heb 12 knuffeldoekjes van little goose in huis. Mij gaan ze niet pakken 😂
4 jaar geleden
Ik werk in de opvang en uit ervaring weet ik dat knuffels belangrijk zijn. ...
Maar is het verstandig van echt een knuffel van 34 cm te voorzien? Vond het wel een super leuke, zodat ze deze naar later toe ook altijd kan vasthebben om te slapen.
Zelf heb ik ook héél lang met mijn lievelingsknuffel (een hond van 100 cm) geslapen. Alleen kon deze niet zomaar even overal mee naar toe zoals de winkel 🤪
Zit nu nog steeds in een hoekje in de kamer, omdat hij mij te dierbaar is om weg te doen.
(Foto is de knuffel die ik voorzien heb) voor men dochter, 34cm)

4 jaar geleden
Wij hebben 4x dezelfde doudou van het merk nattou. Bij onze 1ste dochter direct van bij de geboorte erbij gelegd (in het begin legden we haat hoofdje erop zodat ze dit niet op haar gezicht kon trekken voor eventueel verstikkingsgevaar). Dit zijn de enigste knuffels die haar troosten en die ze echt nodig heeft om te slapen. Er zit een continue wisseling in de doudouls zodat ze allemaal evenveel "afslijten" (hoewel we hier na 2,5j nog geen slijtage zien).
Doordat ze ook een tutje/speentje heeft, sabbelt ze niet op haar doudou.
Bij ons kleinste dochtertje pakken we dit op dezelfde manier aan!
4 jaar geleden
Ik had voor mijn kinderen ook een knuffel waarvan ik hoopte dat hun daar aan gehecht zouden raken. We hadden er 2 gehaald. Maar allebei mijn kinderen kozen een andere knuffel uit hahs
4 jaar geleden
Reactie op Ukkietje
Wij hebben 4x dezelfde doudou van het merk nattou. Bij onze 1ste dochter di ...
Oh 🥰 ja ik ben nu van plan hem 3 keer te bestellen en te laten borduren, dat ik hem toch al als reserve heb. Hoop dan eecht wel dat ze deze behoud als lievelingsknuffel. Ben echt wel van plan om in het begin enkel deze aan haar te geven en de knuffels die ze tot nu toe van iedereen gekregen heb, eventjes opzij te leggen 😊
4 jaar geleden
Reactie op Sanne97
Oh 🥰 ja ik ben nu van plan hem 3 keer te bestellen en te laten borduren, d ...
Alle andere knuffels die we kregen, hebben we ook gehouden maar pas later gegeven om mee te spelen zodat ze echt wel eerst die band met haar doudou zou hebben.
Op de foto zie je bovenaan de doudou die ons jongste dochtertje heeft. Deze is 27x27cm groot. Haar tutje/speentje knopen we enkel vast als de doudou in de verzorgingstas zit. Wanneer we het beiden geven, wordt het tutje/speentje losgemaakt. Het onderste is de knuffel en die is 30cm groot. Die hebben we 2x maar die geven we ook pas wanneer ze eerst echt die doudou als grootste knuffel en troost zien.

4 jaar geleden
Ik weet een kindje wat al met 4 maanden echt voorkeur had voor een knuffel. Het kan dus echt al eerder.
Maar er zijn ook kindj jedees die nooit behoefte krijgen aan een knuffel
Wat ik in jouw geval zou overwegen:
Koop een stuk of 4a5 van die knuffels. Laat er 1 borduren en spreek af dat je evt de rest later laat borduren.
Hecht de kleine zich aan die knuffel, laat je de rest ook borduren en ga je zsm rouleren (bijv elke dag 1 in de wasmachine, en een schone uit de kast. Rouleer echt evenredig zodat ze allemaal hetzelfde eruit blijven zien)
Hecht ze zich niet aan die knuffel, dan heb je alvast een voorraadje (kraam)kadootjes liggen of kun je ze evt verkopen
4 jaar geleden
Reactie op Sanne97
Maar is het verstandig van echt een knuffel van 34 cm te voorzien? Vond het ...

Deze heeft onze zoon ook! Heel leuk! En de kleine kan het echt makkelijk vast pakken aan de oren. Ook is hij niet te zwaar.
En dat hij niet zomaar overal mee naar toe kan is zo gek nog niet hoor. Kan hij ook minder kwijt raken🤣
4 jaar geleden
Heb 2 reisknuffels, die gaan overal mee naar toe. De andere knuffels blijven in bed. Dus die raken als t goed is niet kwijt 😅
Heb een konijn van happy horse, knuffeldoekjes van VIB.
Onze kleine meid heeft graag haar knuffels om zich heen. Als ze geen knuffel heeft blijft ze net zolang trekken aan de hydrofiele luier (die over t matrasje ligt) tot die haar gezicht raakt.
4 jaar geleden
Wij hadden zelf een knuffeltje voor mijn oudste dochter gekocht en deze had ik ook in ons bed liggen, altijd naast haar als ze wakker was etc, maar ze had er niet echt veel interesse in.
Toen kreeg ze - toen ze bijna vier maanden was - van een vriendin een klein zeehondenknuffeltje en dat was liefde op het eerste gezicht. Ze wil niets anders dan die knuffel en we hebben inmiddels vier reserve zeehondjes gekocht. Het liefste slaapt ze met allemaal tegelijkertijd 😂
Volgens mij kan je dus niet echt sturen wat het favoriete knuffeltje wordt..
4 jaar geleden
Wij hadden ook dat konijn van happy horse voor onze dochter in klein en groot formaat. Maar mevrouw kwam in de dierenwinkel (of all places) een panda knuffel tegen en dit is nu de knuffel van haar. Heb er meteen 3 gekocht en mijn moeder heeft er ook 2 thuis zodat we nooit zonder zitten, want panda moet overal mee naartoe. Inmiddels heeft ze panda's van alle formaten en daar is ze zielsgelukkig mee 🐼
4 jaar geleden
Reactie op Sanne97
Ooh spijtig 😅 en heb je hem ook van in het begin geïntroduceerd of pas op ...
Ja de knuffels gingen altijd met ze mee naar bed. Lagen bij ze in de box. Gingen mee als ze prikjes kregen.
Ik denk dat kinderen zelf hun knuffeltje uitkiezen.