23 Reacties
3 jaar geleden
Ik deed bijvoorbeeld in de middag 1,5 schepje rijstebloem door de fles voor te proberen hoe hij erop reageerde
3 jaar geleden
Ik doe de rijstebloem bij de laatste fles van 180+6 of 210+7 (ligt eraan hoeveel flesjes ze heeft gehad), water wat warmer dan normaal en dan 2 schepjes rijstebloem erbij, dezelfde schep die je gebruikt voor het melkpoeder (1 schep melkpoeder is 4 a 5 gram en er mag 10 gram in de fles bij), paar minuten laten staan, roeren en dan geven. De rijstebloem heeft (meer) vezels waardoor de darmpjes alvast wat aan de vezels kunnen wennen.
3 jaar geleden
Ik doe bij de laatste fles 10 gram erbij. Ik gebruik dan de Y speen van Dr. Browns. Hier vinden ze het heerlijk.
3 jaar geleden
Ik geef het niet. Het heeft nagenoeg geen toegevoegde voedingswaarde. En het wordt afgeraden om dagelijks te geven ivm arseen.
Onze oudste kreeg vanaf dat ze 6mnd was wat fijne granenpap (van de Lidl) met een lepeltje als 10:00 hapje. Wordt voor de mondmotoriek ook aangeraden om pap met een lepeltje te geven.
Ze kreeg dan 60ml water + 2 schepjes opvolgmelk + 2 schepjes pap. En een paar lepeltjes fruithapje erdoor.
En vanaf ongeveer 9/10mnd oud kreeg ze fijne granenpap in de ochtendfles, om die wat vullender te maken als ontbijt.
Toen at ze inmiddels wel al goed de fruit- en groente hapjes en brood.
Een fles van 180+6 en daar deed ik dan 2à3 schepjes pap bij.
3 jaar geleden
Gister overleg gehad met cb omdat ik ook verschillende verhalen lees. Hun zeiden tegen mij het is nog niet nodig voor je baby Alleen paar oefenhapjes dus ik zou het alleen daar bij laten zei ze. Waarom zou je iets geven als het niet nodig is zie ze
3 jaar geleden
Reactie op Gwenny11
Ik doe de rijstebloem bij de laatste fles van 180+6 of 210+7 (ligt eraan ho ...
Laat je het eerst even een paar minuten staan en roer je pas na de tijd of roer je eerst en laat je het dan eventjes staan? Ik doe het net zoals jij qua hoeveelheden, maar het blijft hier zo dun..
3 jaar geleden
Ik geef het bij een fles van 180cc alleen in de avond om 18:30 uur voor het slapen met avent speen 4. Hierdoor wordt zij snachts niet meer wakker
3 jaar geleden
Reactie op E92-1
Weet iemand hoe je rijstebloem pap klaarmaakt met moedermelk?
Door de melk au bain marie flink warm te verwarmen (te heet om te drinken) dat schakelt de enzymen uit die de pap anders weer dun maken. Hete melk af laten koelen tot lekker temperatuurtje en dan de pap toevoegen.
3 jaar geleden
Ik meng de rijstebloem met borstvoeding en geef het zo met een lepel. We doen dit omdat ze nog steeds geen fles accepteert (we proberen al 2 maand te vergeefs). Ze krijgt dit 1 keer per dag. Dit lukt wel, zo kan ze in augustus de opvang starten en zijn haar darmen al gewend. Het heeft bij haar niets veranderd aan haar nachtritme, ze komt nog steeds even vaak voor borstvoeding.