8 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter heeft 5 dagen hoge koorts gehad en kreeg ook kleine bultjes over haar hele lichaam, het werd steeds meer. De huisarts checkte of je de bultjes kan wegdrukken als je er over heen wrijft. Als ze dan wit worden is het gewoon uitslag dat vanzelf overgaat en anders zo'n vijfde of zesde ziekte misschien? Ik zou zelf de huisarts(enpost) bellen!

één jaar geleden

Ik ben geen huisarts (daar moet je sowieso even langs, ook om het vast te laten stellen.) Maar vijfde ziekte zou kunnen. Dat heerst een beetje bij ons op de opvang. Daarbij krijgen ze vaak eerst koorts en dan ineens bultjes.

één jaar geleden

Hier ook de zesde ziekte gehad 2 weken terug. Begon met hoge koorts en daarna steeds meer bultjes, maar deze bultjes zien er heel anders uit. Ik zou niet zeggen de zesde ziekte als ik het zo zie, 5de ziekte is vanaf 4 jaar gemiddeld dus dat is het denk ik ook niet. Als je wil kan ik een foto delen van ze bultjes die we hier hadden

één jaar geleden

Ja ik heb de huisartsenpost vannacht nog wel gebeld, en toen is ze in slaap gevallen, vandaag bij eigen huisarts geweest en ze heeft ook oorontsteking, van de uitslag denkt ze nog niet zoveel, ik zie nu alleen dat er witte puskopjes op de bultjes komen, dus denk dat ik dan morgen weer even aan de bel trek. Bedankt voor jullie reacties!

één jaar geleden

Eventueel aan mond, hand en voet ziekte gedacht door de dokter? Hier had onze zoon het, iets minder bultjes wel soort gelijk beeld. Dronk ook slecht omdat de bultjes/blaasjes in zijn mond zaten…..

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit een week terug gehad, van een paar plekjes op het gezicht zat binnen een uur z’n hele lijfje vol. Huisarts dacht aan hand voet mondziekte wat uitbreidde over z’n hele lichaam, helaas is het bij hem gaan ontsteken en heeft ie 10 dagen antibiotica en pijnstilling gehad. Hou het goed in de gaten en anders naar de huisarts.

één jaar geleden

Onze kleine man had ook zulke bultjes, was uiteindelijk dus ook de hand voet mond ziekte. En zat echt niet alleen op die plekken. Het had zich binnen 2 dagen verspreid over z'n armen en benen en tussen z'n billen. Schijnt dat dat ook kan. De bultjes zijn eerst rood en worden dan een soort van blaartjes (met witte plekjes erop) en gaan dan kapot en worden losse velletjes.. Ik kreeg het uiteindelijk zelf ook en het doet echt zeer, dus het huilen is echt logisch met die pijn! Hier duurde het een week voor de bultjes weg waren en de eerste 3 dagen werden het alleen maar meer bultjes (toen sliep onze kleine man ook amper -3 uurtjes max-). Wij hebben zetpillen gegeven, dat hielp iets en tussen de billen gewoon veel zinkzalf gesmeerd... Ik ben zelf 2 keer bij de huisarts geweest, gewoon omdat ik het raar vond dat het over heel z'n lichaam zat. Maar uiteindelijk was het echt de HMV ziekte en is het helaas alleen uitzieken.. Dus altijd je gevoel vertrouwen en zo vaak als je wilt bellen/langsgaan bij de huisarts! Heel veel sterkte en beterschap🙏🏻

één jaar geleden

Het is inderdaad hand voet en mond ziekte! Nou lekker uit laten zieken.. bedankt voor de reacties