17 Reacties

2 jaar geleden

Of hoe aan te pakken?

2 jaar geleden

Ik heb walkies. De mijne was net zo. En ik heb sandalen van Teva. De Teva sandalen wil hij ook minder graag aan. Maar de walkies vind hij geen probleem. Deze zijn helemaal van leer. Sinds ik die gebruik gaan de Teva sandalen ook beter aan.

2 jaar geleden

Gaan sandalen of laarzen ook niet?

2 jaar geleden

Reactie op Brouweramber

Ik heb walkies. De mijne was net zo. En ik heb sandalen van Teva. De Teva s ...
Bedankt voor je bericht! Heet dat merk walkies? Ik kan het nl niet vinden op internet

2 jaar geleden

Reactie op Koekiemonster _

Gaan sandalen of laarzen ook niet?
Heb nog geen sandalen, laarzen nog niet geprobeerd. Die zijn vaak in grote maten. Ik zal eens met de laars ook eens proberen. Ik heb wel crocs, omdat mama ook crocs heeft en ook spelenderwijs maar helaas

2 jaar geleden

Geen tips, wel herkenbaarheid. Hier ook totale paniek bij het aantrekken van schoenen

2 jaar geleden

Reactie op Britt0297

Geen tips, wel herkenbaarheid. Hier ook totale paniek bij het aantrekken va ...
Hoe is het uiteindelijk gelukt?

2 jaar geleden

Niet, ze loopt nog steeds op der sokken 😅

2 jaar geleden

Hier wilde ze eerst ook absoluut niet. Het drama in die schoenenwinkel staat nog vers in m'n geheugen. We hebben thuis de schoenen veelal in het zicht laten liggen, en als we zelf schoenen aan gingen doen, benoemd dat N ook haar schoentjes aan mag. Ze speelde er wel veel mee, veters eruit trekken is fantastisch en soms ging ze proberen ze aan te doen, door de schoenen op haar voeten te leggen. Dat hebben we aangemoedigd en op die momenten geprobeerd ze aan te doen, dat ging steeds soepeler. Het gaat nu ook makkelijker nu ze veel beter loopt. En omdat ze weet dat ze anders niet naar buiten kan/mag, de afgelopen weken met regen. En dat is blijkbaar voor haar een goeie motivatie.

2 jaar geleden

Reactie op nance21

Bedankt voor je bericht! Heet dat merk walkies? Ik kan het nl niet vinden ...
Ja! Website is mywalkies.de

2 jaar geleden

Reactie op Mmvd

Hier wilde ze eerst ook absoluut niet. Het drama in die schoenenwinkel staa ...
Bedankt voor je bericht! Ik heb nu toevallig de crocs ook in het zicht laten liggen, dat hij ermee kan spelen en als hij mee speelt dan moedig ik hem aan om aan te trekken. Maar als ik het al aantrekken, dan begint de drama al, dus ik laat het maar bij ‘spelen’ en benoem het wel. Maar hopen dat hij het snapt.

2 jaar geleden

Hè wat vervelend dat hij zo hysterisch en in paniek raakt van de schoentjes! Hier is het bij nieuwe schoenen even 'drama', het helpt hier om een (lekker deuzig zelfbedacht) lied bij te zingen - ter afleiding. Als ik nu het lied zing, haalt ze haar schoenen en gaat ze zitten om aan te doen

2 jaar geleden

Goed idee, ga ik proberen!

2 jaar geleden

Reactie op nance21

Goed idee, ga ik proberen!
Wij zingen het ook als we zelf onze schoenen aandoen 🙈

2 jaar geleden

Hier heeft hij de link gelegd als ik mijn schoenen aan heb mag ik naar buiten. Zonder schoenen mag hij niet naar buiten. En vind buitenspelen heel leuk en als we weg gaan wil hij altijd mee. We zeggen dan dat hij alleen mee mag als hij zijn schoenen aan heeft. Nu pakt hij heel vaak zijn schoenen als hij naar buiten wil.

2 jaar geleden

Wat vervelend! Maar loopt hij buiten dan op sokken? En met dat natte weer? Zat namelijk even te denken dat hij wellicht natte voeten (zoals de afgelopen weken ☔️) helemaal niet lekker vindt en dan vanzelf wel een laarsje aan zou willen. Liedjes zingen? Hem jouw schoenen bij jou laten aandoen (iedere dag, voordat je de deur uit gaat, kost even tijd). En als hij in de kinderstoel zit met wat lekkers en je dan zijn schoenen aantrekt?

2 jaar geleden

Wij dragen hem als we buiten gaan bijv naar de auto. Of in kinderwagen. Hij kan sinds kort zelfstandig lopen. In de kinderstoel heb ik ook al geprobeerd 😔