12 Reacties

4 jaar geleden

Ariël zoals de kleine zeemeermin😍

4 jaar geleden

Ik zou sowieso ë gebruiken anders spreek je het uit als riel in plaats van rie-el met de e van elf. Dus of Ariël of Ariëlle. Denk ik... Ik snap ook wel je twijfel hierin. Ik vind het wel een leuke naam, bekend maar komt niet vaak voor :) (lastig om uitspraak te verwoorden op schrift trouwens ;))

4 jaar geleden

En gelukkig nieuwjaar! :)

4 jaar geleden

Het ligt eraan hoe je het uit wil spreken. Ariël of echt met een -e aan het eind.

4 jaar geleden

Reactie op Mx3

Het ligt eraan hoe je het uit wil spreken. Ariël of echt met een -e aan h ...
Wij willen dat de naam uitgesproken word zonder -e. In Amerika word de naam vaker gekozen ook met die spreekwijze. En dan als schrijfwijze Arielle. Maar indd in Nederland zou het waarschijnlijk niet zo uitgesproken worden. 😊

4 jaar geleden

Reactie op Mama2beP

Ik zou sowieso ë gebruiken anders spreek je het uit als riel in plaats van ...
Ohhh Ariëlle is indd ook een oplossing Dankje!

4 jaar geleden

Reactie op rebeccarose

Wij willen dat de naam uitgesproken word zonder -e. In Amerika word de naam ...
Dan zou ik zeker voor Ariël gaan als je niet wilt dat de e op het einde wordt uitgesproken.

4 jaar geleden

Reactie op Mama2beP

Dan zou ik zeker voor Ariël gaan als je niet wilt dat de e op het einde wor ...
Al vind ik Ariëlle wel ook weer mooi staan haha maar als ik Ariëlle zie zou ik niet de nadruk op die laatste e leggen maar wel denk ik niet iets zachter laten eindigen dan met Ariël... Lastig hé die namen...

4 jaar geleden

Ik zou arielle uitspreken als ariejelle. Inderdaad met een e op het einde. Als je dat niet wil dan is Ariël misschien een betere optie.

4 jaar geleden

Reactie op Mama2beP

Al vind ik Ariëlle wel ook weer mooi staan haha maar als ik Ariëlle zie zou ...
Als je de -e aan het eind erbij zet dan moet je er denk ik wel rekening mee houden dat iedereen de -e ook gaat uitspreken. Dat is namelijk ook volgens de Nederlandse uitspraakregels. (Sorry taaldocent hier)

4 jaar geleden

Bij Ariël moet ik ook aan de kleine zeemeermin denken, en dat vind ik persoonlijk niet zo leuk. Als je dat helemaal niet uitmaakt, dan is dat wel de beste schrijfwijze in relatie tot hoe je het moet uitspreken 🤔

4 jaar geleden

Als je wilt uitspreken als ... zou ik kiezen voor .... Ariejelluh - ariëlle (uitspraak is dan logischerwijs als mariëlle) Ariejel - ariël Arieluh - arielle Ariel - Ariel