12 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou sowieso ë gebruiken anders spreek je het uit als riel in plaats van rie-el met de e van elf. Dus of Ariël of Ariëlle. Denk ik... Ik snap ook wel je twijfel hierin. Ik vind het wel een leuke naam, bekend maar komt niet vaak voor :) (lastig om uitspraak te verwoorden op schrift trouwens ;))
4 jaar geleden
Reactie op Mx3
Het ligt eraan hoe je het uit wil spreken.
Ariël of echt met een -e aan h ...
Wij willen dat de naam uitgesproken word zonder -e. In Amerika word de naam vaker gekozen ook met die spreekwijze. En dan als schrijfwijze Arielle. Maar indd in Nederland zou het waarschijnlijk niet zo uitgesproken worden. 😊
4 jaar geleden
Reactie op Mama2beP
Ik zou sowieso ë gebruiken anders spreek je het uit als riel in plaats van ...
Ohhh Ariëlle is indd ook een oplossing Dankje!
4 jaar geleden
Reactie op Mama2beP
Dan zou ik zeker voor Ariël gaan als je niet wilt dat de e op het einde wor ...
Al vind ik Ariëlle wel ook weer mooi staan haha maar als ik Ariëlle zie zou ik niet de nadruk op die laatste e leggen maar wel denk ik niet iets zachter laten eindigen dan met Ariël... Lastig hé die namen...
4 jaar geleden
Ik zou arielle uitspreken als ariejelle. Inderdaad met een e op het einde. Als je dat niet wil dan is Ariël misschien een betere optie.
4 jaar geleden
Reactie op Mama2beP
Al vind ik Ariëlle wel ook weer mooi staan haha maar als ik Ariëlle zie zou ...
Als je de -e aan het eind erbij zet dan moet je er denk ik wel rekening mee houden dat iedereen de -e ook gaat uitspreken.
Dat is namelijk ook volgens de Nederlandse uitspraakregels. (Sorry taaldocent hier)
4 jaar geleden
Als je wilt uitspreken als ... zou ik kiezen voor ....
Ariejelluh - ariëlle (uitspraak is dan logischerwijs als mariëlle)
Ariejel - ariël
Arieluh - arielle
Ariel - Ariel