3 Reacties
4 maanden geleden
je zoontje geeft het goed aan! Knap!
Wat betreft het taaltechnische stuk lijken je vragen specifiek over het zindelijk worden te gaan. Maar ik denk dat dat veel breder is, en je die vraag beter op cb kunt stellen voor evt begeleiding mocht dat nodig zijn.
4 maanden geleden
Hey! Je zou ook kunnen overwegen om een potje neer te zetten in de woonkamer dan hoeft je zoontje het niet aan te geven en kan hij zelf op het potje gaan zitten. Mijn dochter doet al zelf haar broek uit, plassen en afvegen op haar potje馃憦. En een andere tip die ik ergens gelezen heb is het woord nat gebruiken in plaats van vies (ook om poepangst te voorkomen). Misschien heb je er iets aan 鈽猴笍
4 maanden geleden
Reactie op LiekeA
Hey! Je zou ook kunnen overwegen om een potje neer te zetten in de woonkame ...
Hee, jaa dat hebben we idd ook. Hij loopt er zelf niet naar toe, maar komt naar ons en grijpt dan naar zijn broek/plasser. Heel soms zegt hij vies en dan weten wij ook dat hij moet plassen. Ook als wij hem op gezette tijden op de wc zetten, plast hij vaak. Hij kan het dus al goed ophouden! Heeft inmiddels ook al 3x op de wc gepoept. Geeft dan wel steeds poep aan, dus dat vind ik al knap! alleen ga een 2 jarige maar eens uitleggen hoe je moet persen/druk zetten. Voordoen en nadoen werkt hier niet dus het is nu op goed geluk goed uitgepakt zeg maar (iedere keer als hij poep zei, meteen naar de wc, rustig laten zitten, erbij blijven etc). Ergens maak ik me zorgen, maar anderzijds denk ik dat het aangeven ook wel vanzelf zal komen? Zal hem toch niet jaren zo om steeds uit ons initiatief op de wc moeten zetten? 馃槀