27 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar hahaha! In de nacht wakker worden om 03:00u en dan een uur lang liggen rollebollen in bed of naar beneden willen!

2 maanden geleden

Reactie op vincessss

Herkenbaar hahaha! In de nacht wakker worden om 03:00u en dan een uur lang ...
Pfff🤣 dacht echt dat het voor een paar dagen was maar het kan even aanhouden denk ik🫣 Vind het dan stiekem ook wel grappig maar niet midden in de nacht😂

2 maanden geleden

Hier zitten we er ook vol in! 's nachts rond 1 uur wakker worden en dan echt hysterisch huilen om ons... zo zielig. Dutje overdag ook ineens maar een uurtje terwijl dat normaal bijna 3 uur was!

2 maanden geleden

Ons meisje is momenteel een echte heks! Hahahaha. En ja, het is hier al een aantal weekjes bezig🙁 Nog even volhouden!! Groot groeien doen we samen zeg ik altijd maar

2 maanden geleden

Oh wat een opluchting om te horen dat meerdere hier last van hebben. Ik snap er helemaal niks van! Mijn zoontje sliep altijd zo goed maar nu sinds 1/2 weken opeens heeel slecht. Het is echt drama als ik hem in bed leg. Middagdutjes doet hij al 3 dagen niet lukt gewoon niet pfff ben helemaal kapot. Nu ligt hij ook te huilen in bed wilt maar niet slapen. Hopen dat het een fase is dan maar…🥲

2 maanden geleden

Ja, hier ook drama… we moeten bij hem blijven bij t inslapen, anders gaat ie staan huilen. Maar écht, niet alleen gejammer of drammen. Pure paniek. De nachten zijn ook ellende.. we hebben sinds een paar dagen “slaapdienst” ingesteld. Een matras op zn kamer en een van ons erheen als ie wakker wordt. Vannacht eerste nacht sinds een week dat ie weer nagenoeg doorsliep. 5 uur wakker en toen toch nog bij hem moeten liggen. On 7:15 uur wakker moeten maken 😅 Ik heb straks een bel-afspraak met onze vpk van het cb. Als ze nog tips heeft laat ik het weten!

2 maanden geleden

Hier ook drama, ineens weer heeeel vroeg wakker en Snachts heel onrustig en veel brabbelen in haar slaap

2 maanden geleden

Oh ik dacht echt dat we klaar waren met de slaapregressie en alle fases😂 @heusi ah bedank! Ben benieuwd! Ik probeer ook gewoon de slaaproutine en tijden aan te houden en als ze niet slaapt wel even een prikkelvrije moment ik te plannen zodat ze kan rusten. Het is echt even puzzelen. We hebben de vorige fases overleefd dus dit moet ook goedkomen🥹

2 maanden geleden

Vpk zelf had weinig inhoudelijke tips. Ja, de eeuwige “3/4/5 minuten methode”. Maar daar zijn we echt al heel ver voorbij op dit moment. En is de methode die we sowieso als eerste oppakken als er wat probleempjes lijken te zijn met slaap. Wel gaf ze me ook namen van 3 therapeuten/slaapcoaches hier in de buurt. En zij schrijven t dus weg als oefentherapie, waardoor t onder de zorgverzekering valt 🔥🥳 Vanavond maar eens met mn man overleggen of dat wat voor ons kan zijn. Dus heb helaas geen dingen om nu te proberen, maar jullie zouden dus ook eens kunnen informeren bij je eigen cb of in de buurt bij fysio/cesar therapeuten of ze ook helpen met (kinder)slaap.

2 maanden geleden

Het enigste wat hier werkt is “slaap kindje slaap” zingen via de babyfoon , niet op de slaapkamer blijven want als we dan stoppen met zingen wil ze er ook gelijk uit Dus we zingen dan altijd precies een half uur en dan slaapt ze kan er de klok op gelijk zetten haha Ik wou dat ik dit eerder wist want ben zelf ook 5/6 weken bezig geweest met dingen proberen !

2 maanden geleden

Reactie op nikita.

Het enigste wat hier werkt is “slaap kindje slaap” zingen via de babyfoon , ...
En ook in de nacht?

2 maanden geleden

Reactie op nikita.

Het enigste wat hier werkt is “slaap kindje slaap” zingen via de babyfoon , ...
Oh dat kunnen we ook proberen ja🥲 scheelt weer heen en weer lopen en als ik eenmaal op de kamer ben mag ik niet weg.. vanmiddag een dutje gedaan na 1 uur brabbelen in bed een dutje van 45 gedaan.

2 maanden geleden

Reactie op Heusi

En ook in de nacht?
Ja dat komt wel is voor ja dan zing ik ook gewoon via de babyfoon en valt ze gewoon weer in slaap , als ik heen loop wil je ze er ook uit en zo niet

2 maanden geleden

Reactie op Heusi

En ook in de nacht?
En dit moest ik de 1e 2 nachten vooral doen en daarna werdt het al beter en nu heel af en toe

2 maanden geleden

Vannacht weer bijna helemaal alleen geslapen! Rond 23:00 uur even een huiltje, maar sliep zelf weer in. Rond 5 uur weer drama. Maar in slaap vallen lukte niet helemaal meer, ondanks dat ik er bij lag. Op een gegeven moment zegt ie: NAAM nat. Compleet doorgelekt 😅 dan zou ik ook niet meer slapen.

2 maanden geleden

Hoe gaat het hier met de slaapdrama’s? Hier lijkt het voorzichtig iets beter te worden in de nacht. Maar het bij zitten is nog steeds vereist. Ben vrijdag bij slaapoefentherapie geweest voor een intake. Morgenochtend weer en dan als t goed is een plan van aanpak. Ze schatte net als ik in dat dit vanwege de regressie is.. hopelijk kan ie snel weer gewoon zelf in slaap vallen, zowel aan het begin van een dutje/nacht als gedurende de nacht.

2 maanden geleden

Ah ik hoop echt dat het snel beter word! Het is hier nog wisselend, nog wel huilen bij het aandoen van haar pyjama etc maar niet meer van die terrornachten gelukkig. Even jammeren en dan weer slapen.. ik duim voor ons allemaal😂🙏

2 maanden geleden

Ik heb het gejinxt… vannacht was weer drama 🫣 hopelijk straks goede tips om mee aan de slag te gaan

2 maanden geleden

Hier een combinatie van kiesjes, griep en slaapregressie. Ik heb 2 uurtjes geslapen vannacht. Nog nooit zo’n nacht gehad 😖 weinig eten dus ‘s ochtends vroeg vragen om een fles. Tot 3 uur met m bezig geweest. Om 5:40 huilen om een fles. En m’n vriend gewoon keihard ‘nee’ zeggen toen k vroeg of hij even een flesje wilde geven. Echt top 🫠😭 ben op ….

2 maanden geleden

Hier ook al van 4:15u wakker. Ik merk dat ze nu wakker wordt, en dan in paniek raakt. (Angst)! Ook als ze bepaalde filmpjes op de tv ziet of bijv in een speeltuin een onbekende man met baard raakt ze volledig in paniek. Merk dit dus ook in de ochtenden, of ja… nacht😌 Ze verwerkt dan alles wat overdag is gebeurd en komt er dan in de nacht helaas niet alleen overheen. Angsten ontwikkelt ze dus momenteel heel erg!