105 Reacties
3 jaar geleden
ik weet het ook even niet meer… ze is gewoon klaarwakker rond 3 uur en met voeden is het zo opgelost….. voorheen vroeg ze al weken niet meer om een nachtvoeding
3 jaar geleden
In dit artikel staat het fijn uitgelegd. Het is even bikkelen, mama's maar het komt goed (fijne reminder voor mezelf om 03.57uur 🙃).
https://www.google.com/amp/s/www.numsy.nl/slaapregressie-4-maanden/amp/
3 jaar geleden
Echt vermoeiend is het wel eh, je krijgt bijna geen ademruimte na sprong 4 wat ik ook als heel heftig ervaarde. Maar oke.. het is een fase zal ik maar zeggen om mezelf te troosten haha.
Weet gewoon niet aan toegeven of niet? Ze was echt klaarwakker en heeft daarna nog eens gegeten voor een 3de en vierde keer. En hier ben ik alweer 3u later. Ze heeft gewoon naast mij geslapen niet in haar eigen bedje.
3 jaar geleden
Reactie op Anoniemommy
Echt vermoeiend is het wel eh, je krijgt bijna geen ademruimte na sprong 4 ...
Vermoeiend is het zeker, zolang je het volhoudt aan toe geven. Dan komen ze er makkelijker door heen. Ze hebben onze hulp/begeleiding nodig in de enge wereld die steeds maar veranderd en groter wordt. Is ze een flesje gewent? Misschien dat je partner wat kan betekenen in een voeding?
3 jaar geleden
Een paar dagen geleden dacht ik er al vanaf te zijn omdat m'n zoontje weer doorsliep, na een week een paar keer wakker te zijn geworden in de nacht. Nou vanacht was het weer raak. Hij wilde een voeding om half 4 wat normaal echt nooit meer gebeurd en daarna lag hij nog 1,5 uur te kletsen... Dus geen top nacht gehad. Maar ik geef er wel aan toe en kijk naar z'n behoeftes. Dat is op dit moment dus een extra voeding en meer mama tijd. Zal wel weer over gaan... Maar het is wel pittig ja
3 jaar geleden
Mijn zoon van 14 weken zit ook in die fase.. Ik geef bv en een flesje kent ie nog niet, dus ik ben steeds de pineut. 😩 Ik geef ook maar toe aan z'n behoeftes. Hij huilt op zich niet vaak 's nachts, maar is ongeveer elk uur wakker en wordt dan onrustig. Overdag zijn de slaapjes (nog) korter 🥲 Dit duurt nu een week en ben helemaal gesloopt 😵🥱
Sterkte mama's 💕
3 jaar geleden
En om je vraag te beantwoorden, een slaapregressie heeft te maken met een ontwikkeling waar je baby op dat moment druk mee bezig is. Waardoor het slapen even wat moeilijker gaat of dat hij meer voeding nodig heeft in de nacht. Probeer het positief te zien, je kindje kan dalijk weer allemaal nieuwe dingen en vaardigheden dus dat is dan wel weer leuk! Hoop ook dat de nachten dan weer doorgetrokken worden
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik geef er ook gewoon aan toe. Deze nacht wist ik het gewoon niet meer en dan word je zo onzeker.
Succes allemaal hopelijk zijn we snel door deze fase/regressie
3 jaar geleden
Hier hetzelfde.... ik merk dat ze wel stuk rustiger is en gemakkelijk te troosten met fop nu ik slaapzakje en lakentje van Fedde en Kees ben gebruiken. Ik hoef haar niet steeds uit bed te halen maar na even opnieuw instoppen en fop kan ze weer even verder slapen. Sterkte allemaal! Pittige fase
3 jaar geleden
Reactie op Assiral
In dit artikel staat het fijn uitgelegd. Het is even bikkelen, mama's maar ...
“Stap voor stap zelf leren slapen als ze niet meer onrustig zijn”
Als je ze getroost hebt? Of een heel ander moment, wanneer ze rustig moe zijn? Of een andere fase?
Wie had vooraf gedacht dat “slapen” zo veel werk en zo moeilijk zou zijn 😅
3 jaar geleden
Hi iedereen, Hoe is het ondertussen? Hier nog steeds om de 1u50min wakker. Ik ben gewoon op😭 eerste deel van de nacht slaapt ze 3 uurtjes en dan begint het om de 1u30 a 1u50. Wanneer stopt dit 😭😭
3 jaar geleden
Hier ook nog steeds vaak drinken ‘s nachts. Het zal de hitte nu ook zijn. Gister om 19:30 in bed, 20:45 en beetje gedronken en daarna tot 23:00 veel wakker omdat ze constant naar haar buik draait. Toen om 1:45 drinken, 05:00 en zojuist om 6:45. Ze is gelukkig wel snel weer in slaap maar ben echt helemaal gesloopt 🥺.
3 jaar geleden
Hier overgegaan op een gewone Slaapzak ipv live tot dream en een minder fijne speen en nu valt ze zelf in slaap en hoef ik niet meer terug voor der speen.
Ze wordt langzaam ook weer iets later wakker voor de voeding, vanochtend half 6,,, we zijn er bijna weer
3 jaar geleden
Reactie op Nadoow
Bij mij precies hetzelfde.. Eerste deel slaapt ie ook het längst en daarna ...
Pf zo vermoeiend toch..
3 jaar geleden
Hier ook 2 weken geweest en we lijken er nu doorheen. Na een paar dagen worstelen met in slaap krijgen heb ik eraan toegegeven en gewoon elke keer aangelegd zodat ze weer in slaap viel.
Zet hem op mama's 💪 we kunnen dit
3 jaar geleden
Heftig hoor.... hier twee weken gaande... Vannacht toch maar fles gegeven maat vervolgens nog ieder kwartier wakker. Hoop echt dat het heel snel voorbij is haha
3 jaar geleden
Hier ook t zelfde maar geef geen bv. Poehhhh tis zwaar. Bij de eerste gaf ik wel bv en dat vond ik wel zwaarder. Succes mamas we kunnen dit. Tis al 2 weken gaande hier. Nog 2 weekjes te gaan volgens oei ik groei app. (Bij mij komt het altijd uit vandaar dat ik t volg)