20 Reacties

3 jaar geleden

Houd je er niet aan vast dat het in de nacht of tijdens slaapjes gebeurd. Mijn kleine is nu 5 maanden en rolt de hele dag behalve als hij slaapt!

3 jaar geleden

Ik vind die van de Hema en de kruidvat erg fijn. Vooral goed opletten dat hij mooi aansluit bij de armpjes en het nekje. Met warme dagen een fijne hydrofiele stof!!

3 jaar geleden

Ik heb ze geprobeerd van Hema, Jollein, Little Dutch en Meyco. Geen voorkeur voor Hema, de anderen zijn gewoon goed! Qua veiligheid is het belangrijk dat de hoofdopening niet te groot is zodat ze er niet inzakken. Praktisch gezien vind ik het makkelijk als de rits helemaal tot beneden komt. Die van Hema doet dat niet dus vandaar dat ik die minder fijn vind.

3 jaar geleden

Ik heb een hydrofiel slaapzak van de hema, heel fijn voor de warme dagen. Heb ook een zomer slaapzakje van Ter Stal, die is dubbel laags katoen, dus ietsje warmer maar prima voor deze dagen. Hiervoor hadden we een warmere van Hema, daar kunnen mouwen aan en af, was ook prima. Ik heb van TerStal maat 70, gaat prima ook al heeft ie qua kleren maat 50/56 en 62. Van hema is ook een grotere. Nekopeningen zijn bijna allemaal gelijk, armsgaten soms iets groter. Heb die in t begin dicht gedaan met een veiligheidsspeld maar kwam er al gauw achter dat er niks gebeurd als je het niet doet, mits je de slaapzak goed aan trekt (dus goed naar beneden)

3 jaar geleden

En hoe doen jullie het met opvang? Geef je hem steeds mee? Ons meisje is 1 dag bij oma en 1 dag bij opa&oma. Als ik voor daar ook moet kopen (+een voor als ze hem onder poept?) wordt het wat 😅🙈

3 jaar geleden

Ik gebruik vanaf het begin al slaapzakken en ik vind het fijn dat ik er meerdere heb. Mijn zoon wil nog wel eens doorlekken 's nachts of wat spugen en dan is het fijn om wat op voorraad te hebben. De goedkopere slaapzakken doen prima hun werk en je kan misschien wat bij Vinted vinden 😊

3 jaar geleden

Wij hebben er drie. Twee zonder mouwen en qua dikte (weet niet de maat precies) prima. Zijn niet echt van een bepaald bekend merk. Laatst alsnog de Puckababy 4 seizoenen gekocht. Vanaf 6 maanden kan je die gebruiken en handig om de volgende punten: je kan lange/korte mouwen eraan/eraf ritsen en dus de zak ook dik en dun maken. Ideaal voor alle seizoenen. Zo hoef je niet een aantal te kopen maar heb je met één alles.

3 jaar geleden

Ik loop hier steeds tegenaan! Mijn zoontje draagt nog steeds 56/62 van Prenatal maar daar is ie echt veel te lang voor inmiddels. Alleen de volgende maand is dan 68/80, maarja, dat is weer veel te groot natuurlijk! Ik heb er eentje voor 70cm al heel lang in de kast liggen maar ik vind die nekopening ook echt nog veel te groot. Ik kan niet wachten totdat hij genoeg gegroeid is voor grotere maatjes, want dit begint lastig te worden!

3 jaar geleden

Reactie op CynthiaR

En hoe doen jullie het met opvang? Geef je hem steeds mee? Ons meisje is 1 ...
Naar mn ouders geef ik een slaapzak mee. Bij de opvang weet ik eerlijk gezegd niet of ze dan in een slaapzak slapen 😅

3 jaar geleden

Reactie op Luus1988

Ik loop hier steeds tegenaan! Mijn zoontje draagt nog steeds 56/62 van Pren ...
In de lengte maakt niet zoveel uit. En mij viel op dat de nekopening van de verschillende maatjes nauwelijks van elkaar verschillen! Het zijn hier vooral de armsgaten waar verschil ik zit.

3 jaar geleden

Reactie op Heusi

In de lengte maakt niet zoveel uit. En mij viel op dat de nekopening van de ...
Oh goeie, misschien toch gewoon een maatje vanaf 68 proberen dan! Ik durf dus niet omdat ik die 70cm (van een relatief onbekend merk geloof ik) nog heb liggen en die zelfs al een gigantische nekopening heeft. Maar ff een gangbaarder merk proberen dan maar :)

3 jaar geleden

Ik vind Lodger echt fantastisch:) Wel prijzig, dus ik koop ze via Vinted. We hebben standaard eentje op het kdv liggen. Die krijgen we soms mee om te wassen. Sommige kdv’s hebben ze zelf weet ik toevallig.

3 jaar geleden

Hij is nu 5 maanden en gebruik een slaapzak van de Hema. Maar bij 6 maanden ga ik over naar de 4 seasons bag van puckababy. Deze liggen al klaar. Mijn dochtertje gebruikt ze ook. Echt ideaal! Wel prijzig maar je kunt ze bijvoorbeeld ook via vinted kopen.

3 jaar geleden

De hydrofiele slaapzak van meyco ik ben fan

3 jaar geleden

Reactie op Baby-21

Hij is nu 5 maanden en gebruik een slaapzak van de Hema. Maar bij 6 maanden ...
Heb je er daar meerdere van dan? Of een goedkope als backup voor als de puckababy in de was zit?

3 jaar geleden

Wij hebben de zomer slaapzakjes van Briljant Baby 70 cm. Daarvan heb ik de schoudernaden nog een keertje extra omgevouwen en vast genaaid (gewoon met de hand). Op die manier zijn de armsgaten en hoofdgat iets mooier aansluitend. Op de opvang heeft ze een slaapzakje van daar aan.

3 jaar geleden

Reactie op Heusi

Heb je er daar meerdere van dan? Of een goedkope als backup voor als de puc ...
Ik heb er 3. Mijn dochters gebruikt ze ook nog. 2 hebben we er gekregen en 1 via vinted. Dus dan dragen ze er dadelijk beide 1 en nog 1 reserve. Mijn dochter vind het echt heel fijn. Voor elk seizoen te gebruiken.

3 jaar geleden

Wij hebben al meerdere maten van de fedde en Kees slaapzakjes gehad. Ik vind ze mooi op het lichaam aansluiten. Ook een van de prenatal gehad. Vind ik minder fijn.

3 jaar geleden

Hey allemaal! We beginnen vandaag met oefenen in een little dutch slaapzak (kan de schattige prints slecht weerstaan haha, en vind hun stof ook altijd fijn). De armsgaten vind ik wat groot. Stikken jullie ze wat verder dicht? Of een andere manier? Hij is wat frisser dan ze gewend is. Ze sliep normaal in een shirtje en romper onder een lakentje en deken van 1,0 tog. De slaapzak is 0,6. Het is hier altijd 21-22 graden. Moet ik haar wat warmers aantrekken of is het zo wel oke? (Hou vandaag dr nekje vast in de gaten natuurlijk) Wat hebben ze bij jullie aan? Bedankt! 😊

3 jaar geleden

Reactie op CynthiaR

Hey allemaal! We beginnen vandaag met oefenen in een little dutch slaapzak ...
Hier slaapt ie in slaapzakjes tog 0,5-1,0 ongeveer. Vaak een rompertje met korte mouwen eronder, soms met lange mouwen maar dat is alleen als t fris is. Onze slaapkamers zijn aan de warmere kant (22-23 is minimaal, afgelopen nacht begonnen we nog rond 27, dan slaapt ie in mouwloze romper en slaapzak). Ik heb in t begin de armsgaten van een van de ruimere zakjes wel even vastgespeld, maar kwam er al gauw achter dat t nergens voor nodig was. Dus nu slaapt ie gewoon lekker met ruime armsgaten, zonder gedoe voor ons en ook nog nooit problemen voor hem gehad 😊 Ik let er wel altijd op dat ik de slaapzak goed naar beneden doe, zodat de schouderbanden ook echt aan zn schouders aansluiten