11 Reacties
3 jaar geleden
Heb je stress? Bewust of onbewust? Soms kan dat het ook zijn. Bel anders even met de ha.
Ik bleek uiteindelijk een burnout te hebben. Wil zeker niet zeggen dat jij het hebt hoor haha. Maar dit kan heel veel invloed hebben op je slaap.
Ik hoop dat je snel weet wat er speelt. Want geen slaap is geen pretje!! Succes mama!
3 jaar geleden
Hoi,
Ik slaap ook heel slecht, ik lig vanaf 5.00u sowieso wakker en tussendoor ook vaak wakker, ik probeer nog te slapen maar het lukt gewoon niet terwijl mijn dochtertje wel slaapt. Ik ben nu een nachtje weg met een vriendin en dacht, uitslapen, maar helaas....
Ik ben aan het denken om de HA even te vragen voor een paar tabletjes zodat ik die dagen goed kan slapen en het hopelijk kan doorbreken 😊
Overdag slapen lukt soms 10 minuutjes als ik niet hoef te werken. Dan val ik in slaap op de bank met de tv aan!
3 jaar geleden
Reactie op Brouweramber
Heb je stress? Bewust of onbewust? Soms kan dat het ook zijn. Bel anders ev ...
Ja, ik ben wel gestresst om van alles en nog wat maar tot nu toe beïnvloedde dat mijn slaap niet echt. Nu sinds drie dagen slapen ik gewoon geen minuut… hoe wist jij dat je een burn out had?
3 jaar geleden
Reactie op Roosje85
Ja, ik ben wel gestresst om van alles en nog wat maar tot nu toe beïnvloedd ...
Ik werd heel duizelig tijdens mijn werk en wist niet meer wat voor of achter was. Toen ben ik meteen naar de ha gegaan. Maar meerdere symptomen kunnen zijn; hoofdpijn, rugpijn, kaken aanspannen, duizeligheid, misselijkheid, slapeloosheid, niet kunnen concentreren etc... Is heel breed en voor iedereen weer anders.
3 jaar geleden
Ik heb dit ook regelmatig.
Bij mij weet ik dat dit gebeurt als ik oververmoeid ben. Dan lukt slapen juist niet meer, inderdaad soms nachten achter elkaar klaarwakker. Tot ik breek, in slaap val, en alles weer een beetje bijkomt.
Mijn tips:
1. VOORKOM dit. Zorg dat je voldoende rust krijgt zodat je niet oververmoeid raakt. Zorg dat je partner je daarbij helpt
2. Luisterboek oid kan helpen om in slaap te vallen (zeker als je zegt dat je met de tv aan in slaap valt)
3. Probeer niet te hard, maar accepteer juist dat het mogelijk nog een par nachten niet zal lukken