14 Reacties
3 jaar geleden
Laat je adviseren in een schoenenwinkel 😊 18 is een klein maatje voor echte schoentjes, maar een goeie schoenenwinkel kan je vast helpen! Hier een jongetje met smalle voetjes (wel maat 20/21) en werd in ieder geval geadviseerd iets met veters te doen. Hebben nu schoentjes van keq, maatje 20.
3 jaar geleden
Vandaag ook in de schoenenwinkel geweest voor sandaaltjes. Ook een meisje nog kleine en smalle voetjes. Maatje 19 heeft ze en helaas zijn er geen sandaaltjes vanaf die maat. De meeste beginnen echt bij 20/21. Van Shoesme hebben wij wel eerste schoentjes gekocht met veters maar wilde zo graag open schoentjes voor haar maar helaas!
3 jaar geleden
Reactie op Baby32022
Ze hebben wel Teva sandalen in maat 19. Is dat niet iets? Die kan je aan al ...
Ik zou Teva niet zo snel kiezen voor beginnende stappers.. er zit 0 steun aan de binnenkant van de voet. alleen in de zool, maar geen bandje/stof. Als ik zie hoe ons zoontje nu zn voetjes nog neerzet, zou ik denken dat met zo’n sandaal dat onvoldoende ondersteuning biedt/onvoldoende gecorrigeerd wordt naar een goede rechte stand.
3 jaar geleden
Reactie op Heusi
Ik zou Teva niet zo snel kiezen voor beginnende stappers.. er zit 0 steun a ...
Wat bedoel je met aan de binnenkant van de voet? Als ze op blote voeten lopen hebben ze ook geen “gecorrigeerde goede rechte stand” en toch wordt dat juist aangeraden om te doen. Dus er is naar mijn inziens geen sandaal die voldoende ondersteund. Dan moet je gewoon een goede stevige schoen aan doen.
3 jaar geleden
Reactie op Baby32022
Wat bedoel je met aan de binnenkant van de voet? Als ze op blote voeten lop ...
Qua blote voeten lopen heb je een punt! Daar had ik niet zo over nagedacht. Maar wat ze wel zeggen is dat bij schoentjes de hiel belangrijk is en in de winkel zeiden ze bij de dichte schoentjes bij ons: vetertjes bij een smal voetje zodat t goed kan omsluiten.
Ik denk dat t bij schoentjes belangrijk is dat ze goed aansluiten zodat het geen “balast” vormt maar juist een ondersteuning bij het lopen is.
Als ik kijk naar bijv dit sandaaltje: https://contents.mediadecathlon.com/p1950950/k$8790e83e4e5905e3e8dfbbe1caf64344/sq/watersandalen-voor-peuters-en-kinderen-blauw.jpg?format=auto&f=480x480
Die heeft bandjes die veel meer aansluiten en de voet omsluiten dan een teva sandaaltje. Ook om de hiel/hak wat meer dicht, voor goede steun. En dus aan de binnenkant en over de wreef meer steun.
Ben overigens geen schoenen-expert, dus misschien is t maar half/niet waar wat ik zeg; maar dat is mijn idee en wat ik zou doen bij smalle voetjes en een kindje dat net leert lopen. 😊
3 jaar geleden
Reactie op Heusi
Qua blote voeten lopen heb je een punt! Daar had ik niet zo over nagedacht. ...
Ah ja ik snap je. Maar moet wel zeggen dat ik juist voor de Teva heb gekozen omdat in de andere sandaaltjes zijn hiel juist heel ‘los’ in het schoentje lag, terwijl bij de Teva dat niet her geval is omdat je de bandjes zo goed kan verstellen en de hierdoor op zn plek blijft zitten zeg maar 😅 Maar misschien is dat met een smal voetje anders! Daar heb ik geen idee van.
3 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde! Wij zijn naar een goede schoenwinkel gegaan maar helaas geen sandalen in haar maat/breedte. Zij raadde Teva sandalen aan omdat je die goed kan verstellen. Uiteindelijk maat 19 gekocht omdat ik maat 18 nergens konden vinden. Ze loopt er de hele vakantie al op en ze loopt er onwijs goed op. Mijn dochtertje loopt ook al behoorlijk goed en veel maar ik raad ze zeker aan voor kleine en smalle voeten!