6 Reacties

2 maanden geleden

Ja herken dit enorm. Ons meisje heeft sowieso al de concentratie van een doperwt😅...maar de laatste tijd wil ze echt van alles maar na 1 min wil ze weer iets anders en dan weer iets anders en dan weer iets anders. Word er gek van We proberen echt om haar langer met 1 ding bezig te houden maar niks lijkt te werken. Wil ze graag verven..blijft daarom zeuren zeuren zeuren. We pakken de verf en zetten alles klaar en na 2 strepen zegt ze wil niet meer wil stickers plakken Nou 2 stickers geplakt wil niet meer wil blokken bouwen Echt om moedeloos van te worden

2 maanden geleden

Dit kan ook te maken hebben met hoeveelheid schermtijd mocht je kind met regelmaat naar een scherm kijken. Kan echt veel invloed hebben op de ontwikkeling van de concentratie bij een kind.

2 maanden geleden

Mijn zoontje had t eerst ook n beetje. Maar sinds ik ouderwets speelgoed heb, vermaakt hij zich de hele dag. Hij is gek op houten trein en treinsporen maken. Kan hij uren achtereen mee spelen❤️ hij heeft ook mega veel fantasie en dan is t super leuk! Of naar de speeltuin/überhaupt naar buiten, das goed voor de ontwikkeling en vinden ze fantastisch!!

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft dit in fases. Ze kan zich wel heel goed vermaken met magnetische tegels, duplo en plastic beestjes. De opmerking over tv kijken herken ik wel. Als we strenger zijn op schermtijd, en met regelmaat buiten spelen, speelt ze binnen ook beter.

2 maanden geleden

Het account schermvrij opvoeden op Instagram geeft hier inderdaad leuke inzichten over. Het soort programma dat kinderen kijken heeft veel invloed. Ook het aanbieden van minder en open einde speelgoed (ouderwets) zorgt dat kinderen langer spelen. En vooral ook lekker laten vervelen ipv steeds entertainen want dan moeten ze zelf tenminste iets gaan bedenken :) ik stuur mijn kind vaak even de tuin in ofzo met de mededeling dat we bladeren of takken nodig hebben bijvoorbeeld

één maand geleden

Reactie op nmkanoniem

Mijn zoontje had t eerst ook n beetje. Maar sinds ik ouderwets speelgoed he ...
Precies dit! Vooral buitenspelen werkt hier super. Hij laat zijn energie de vrije loop met zand, steentjes, bladeren en alles wat hij buiten vindt. Of hij gaat fietsen, steppen of met z’n kruiwagen aan de gang. En binnen vermaakt hij zich het beste met een houten treinbaan, duplo of zijn keukentje.