6 Reacties

2 jaar geleden
Ik herken het heel erg. Mijn zoontje is wel wat taliger maar verder herken ik het helemaal!! Mijn zoontje is ook mega druk, snel gefrustreerd en heeft een obsessie met auto's en wieltjes. Maarja, wieltjes zijn voor hem ook autos of stuurtjes of nouja.. je begrijpt het 😋 Zal vast een fase zijn! (Tenminste, dat houdt ik mezelf voor ;-))

2 jaar geleden
Hier ook een obsessie voor alles met wielen! Ik vind het heerlijk om te zien. Het is écht een jongetje.
De verbale kant ontwikkelt zich hier steeds meer, hij gebruikt nu een paar woordjes echt op de juiste manier.
De grove motoriek daarentegen loopt weer wat achter.
Ook een mega druk kindje, eten moet áltijd met afleiding (filmpje, speelgoed) want anders krijg je er geen hap in. De frustratie waar je het over hebt herken ik niet echt bij m’n zoontje.
Maar momenteel ga ik zelf een traject in om te onderzoeken of ik adhd heb en zo ja… dan is de kans groot dat ik het heb doorgegeven 😅 Maar ook daar dealen we wel weer mee.

2 jaar geleden
Wij hebben het met poezen en kleine dieren, zoals kleine hondjes (die ze ook poes noemt).
Verder is ze wel al wat taliger, kletst heel veel, maar ook heel snel afgeleid, kan zich niet focussen nog op een iets. Eten doet ze erbij, het liefst loopt ze rond of gooit ze al haar eten op de grond tijdens een hap.
Wij merken ook meer frustratie. Snel boos, snel huilen, snel drammen en ze maakt veel zeur geluidjes als ze haar zin niet krijgt. Ze slaat nog niet of iets, maar ze gaat al wel op de grond liggen en ze gooit met spullen als ze haar zin niet krijgt. Ze kan echt haar beker uit je handen graaien en goed weggooien als we haar drinken aanbieden en zij daar geen zin in heeft.
Dus ik denk dat je je echt nog geen zorgen hoeft te maken hoor. Emoties in je lijfje voelen kan heel lastig zijn denk ik.

2 jaar geleden
Klinkt bijna als mijn zoontje. Is ook écht gek van wielen en mega druk en onrustig. Alleen als hij eet is hij rustig en neemt hij uitgebreid de tijd. Hij brabbelt er op los, maar kan we nog geen woorden uithalen. Doet wel dieren na (tijger, hond, olifant).
Hij huilt nu meer dan ooit. Vooral omdat iets niet helemaal gaat zoals hij wil of omdat hij z’n zin niet krijgt. Vaak ook huilen bij luier verschonen en naar bed brengen. Het is best pittig, maar geniet ook echt van z’n eigen willetje en ontwikkeling.

2 jaar geleden
Hier ook geobsedeerd door wielen. Rijd het liefst hele dag met iets door t huis wat wielen heeft, en neemt het ook graag mee overal naar toe. Ik denk ja een ander heeft misschien een knuffel en hij een autootje. Hier zegt hij soms papa mama ja bah verder ook niet echt woordjes maar meer gebrabbel. Eigenlijk een beetje hetzelfde. Het komt vast allemaal goed. Loopt jou zoontje? De mijne durft nog niet los te laten. Wel achter een loopwagentje enz.