Hebben jullie al een spaarrekening voor je kind geopend? Zo ja, bij welke bank? Ik ben op zoek naar tips.
- bij welke bank heb je afgesloten?
- waarom daar?
- welke rente heb je gekregen?
- andere voordelen of extra’s?
Bedankt!
Ja, een week na zijn geboorte al. Ik zit zelf bij ABN en vond ik het handig om daar ook de spaarrekening van mijn zoon te openen. Rente is momenteel 0,15%.
Wij hebben een speciale kinderrekening bij ing. Krijg je een oranje leeuw spaarpot. Maar vooral handig omdat we daar zelf ook zitten en het dus online kunnen volgen.
wij sparen niet per maand, wij zetten de kinderbijslag volledig op haar aangemaakte rekening, dan heeft ze op haar 18e iets van 18.000 dus voor rijbewijs school en alle leuke dingen.... helemaal ok.!
Regiobank heeft een hele leuke kinderrekening. Zilvervloot en jongwijs. Wij hebben er dus 2. Op de zilvervloot kun je maximaal 600euro per jaar sparen, maar daarvan krijg je na 18jr een bonus overheen met iets van 1000euro. In ieder geval een rente percentage van het jaarlijks gemiddelde dat je gespaard hebt.
Wij hebben eerst een regenboogrekening bij de Rabobank, maar moeten nog een 'echte' spaarrekening afsluiten. Dit kost ons nog niks, ik volg dit dus ook even aangezien ik nog wat zoek. Het liefst een duurzame bank! We sparen elke maand 50 euro en daar zal af en toe nog wel wat bijkomen. Dan heeft ze op haar 18e dus in ieder geval bijna 11.000 euro.
Wij hebben een regenboog rekening bij de Rabobank. Puur omdat ik daar al zit. Voor de rente hoef je het tegenwoordig niet meer te doen. Die is zo laag.... Wij sparen elke maand 100 euro. Dit is om haar later te kunnen helpen met een studie of rijbewijs... En tussendoor om zaken als een laptop e.d. Voor school te kopen.
Wij hebben binnen onze spaarrekening een potje voor onze zoon aangemaakt. Waarom? Dan kunnen wij altijd aan het geld en zijn wij verantwoordelijk. Als wij denken dat hij op z'n 18e nog niet met zoveel geld om kan gaan, dan blijft dat geld ook lekker op onze rekening. Het broertje van mijn man heeft zo z'n hele spaarrekening (gespaarde geld van z'n ouders dus) op gemaakt en drank en drugs.
Wij opende voor elk kind een nieuwe spaarrekening (onder onze eigen naam, zij kunnen er dus pas aan wanneer wij het willen). Was hun "pamperrekening ook", wij sparen 100 per kind per maand en de centjes die ze krijgen voor cadeaus of wat dan ook gaat daar ook op.
Hier een regenboogrekening van de Rabobank. We storten de kinderbijslag erop en geld dat hij krijgt met verjaardagen enzo (de eerste jaren).
We konden een cadeau uitkiezen, maar heel eerlijk: ik vond het allemaal een beetje meuk 🙈
Ik zit zelf bij de Rabo en vond het daarom makkelijk, het overzicht in de app en het overboeken enzo.
Zijn er ouders hier die ipv sparen, juist (willen) beleggen voor hun kindje ...
Ik ‘beleg’ 1 euro per dag bij Peaks, beetje beleggen voor dummies zoals ik, maar het loopt lekker op zo.
Verder sparen we 25 per kind per maand, en m’n moeder ook, dus 50 euro