12 Reacties
4 jaar geleden
-Ik heb rammelaartjes gekocht, en we oefenen veel met het vastpakken.
-Gekke bekken trekken, tot het uiterste gaan om hem te laten lachen.
-Boekjes voorlezen.
-buiten wandelen
-hele verhalen tegen hem vertellen over onze dag, en hier is hij al gek op geluiden terug maken dus we hebben hele gesprekjes 😂.
-heb aan de maxi cosi een soort rol hangen waar knuffeltjes aanhangen zodat hij daar tegen aan kan slaan als we onderweg zijn en hij is wakker.
T is gewoon lekker improviseren haha 😋
4 jaar geleden
Ook hier een onzekere moeder van een dochter van 11 weken. Ik herken veel in je verhaal en word zelf ook onzeker als ik lees dat sommige baby's van deze leeftijd al rollen, speelgoed oppakken en speelgoed in hun mond stoppen. Maar dat zijn sommige baby's, en is echt niet de norm. Je doet het volgens mij hartstikke goed met zingen en rondlopen en het huis laten zien. Ik doe dat ook en laat ook verschillende soorten muziek luisteren (piano vindt ze heerlijk, cello vermijden we voortaan 😂). Daarnaast gebruiken wij het baby ziet... kijkboek. Vind ze heel interessant. Ik gebruik deze ook tijdens tummy time zodat ze afgeleid is van de oefening. Je hebt ook baby sensory filmpjes op YouTube met zwart/wit/rood. Is ook een hit hier. Onze dochter is vrij actief in haar beweging en ik leg haar regelmatig onder een babygym waar ze tegen de flexibele buizen kan trappen zodat de speeltjes boven haar bewegen. Hier kan ze oneindig onder liggen maar moet altijd even oppassen dat ze er niet te actief (en slapeloos) door wordt. Als ik ga douchen zet ik haar in een wipstoel in de badkamer. Vind ze ook fijn om in te bewegen en ondertussen beetje rond te kijken. Als ik boodschappen met haar ging doen ging ze vaak huilen in de supermarkt. De laatste keer deed ik de kap volledig plat zodat ze alles kon zien en toen was het goed. Weer een hoop interessants om te bewonderen. Het is telkens een beetje kijken en proberen wat jouw kindje leuk vindt en ook hoe je het kan combineren met wat je toch al doet. Hopelijk heb je wat aan deze ideeën. En het hoeft allemaal niet lang te zijn natuurlijk! Soms is 5 minuten onder de babygym al meer dan genoeg. En ik zou je vooral ook niet te druk proberen te maken. De ontwikkelingen die ze nu doormaken, maken ze volgens mij toch wel, of ze nou wel of niet gestimuleerd worden.
4 jaar geleden
Je hebt van de anderen in dit topic al goede adviezen gekregen denk ik.
Eén dingetje dat ik nog niet echt heb gelezen: er is op deze leeftijd niks interessanter voor je kindje dan jouw gezicht en communicatie met jou. Zet haar bijvoorbeeld tegen je opgetrokken knieën aan en praat tegen haar, lach naar haar, maak geluidjes, en doe de geluidjes na die ze zelf maakt. Aai haar over haar neusje of wangetje, masseer haar een beetje of 'dans' met haar armpjes. En kijk wat ze leuk vindt en doe dat vaker! 😉😊 Heel veel plezier en geniet van je dochtertje!!
4 jaar geleden
Wij waren met onze dochter ook mega lang bezig om te zorgen dat ze haar slaapjes kreeg. Daardoor ook weinig tijd voor stimuleren en spelletjes, af en toe in de box en tummy time en beetje kletsen. Tot we een speelkleed aan hebben geschaft en er ging een wereld open. 4 uur tussen de voedingen en na de fles gaat ze een half uur recht op en daarna een uur op het speelkleed en dan slaat en schopt ze tegen alle speeltjes aan en ze gilt het uit met geluidjes van plezier. En daarna gaat ze in bed en is ze 2,5 uur knock out. Geen gedoe meer met in slaap krijgen. Ik denk dat we haar niet genoeg uitgedaagd hebben en dat ze gewoon niet in slaap kwam omdat er in haar dagelijkse bezigheden niet genoeg uitdaging zat.

4 jaar geleden
Reactie op 💙m💗
Wij waren met onze dochter ook mega lang bezig om te zorgen dat ze haar sla ...

Wat een schatje!! Hoe oud is je dochter nu? Dan is ze best lang wakker tussen de voedingen?
4 jaar geleden
Reactie op Myrthe1994
Wat een schatje!! Hoe oud is je dochter nu? Dan is ze best lang wakker tuss ...
Ze is nu 11 weken. Ze is inderdaad lang wakker , maar eerder gaat ze niet slapen. This een super drukke meid 😂 soms ligt ze maar een half uurtje op het kleed en dan is ze al moe en dan gaat ze meteen naar bed. Maar ze kan soms echt wel een uur super druk spelen om dan pas moe te worden 😂
4 jaar geleden
Heel herkenbaar, maar je doet het goed mama! Juist een goed teken dat je je er ‘druk’ over maakt en onzeker bent, je doet dus enorm je best 😊
De tips die je hier al leest hielpen bij ons ook, vooral naar zichzelf kijken in de spiegel en haar op schoot zetten & gekke bekken trekken doen het hier goed. Verder doen we Tummy Time op een voedingskussen (zie foto), want plat op de buik = huilen 😂
We hebben speciale grijpringen om mee te oefenen en een babygym en waterspeelmat. Hey Bear sensory via Youtube bevalt haar ook.
Allemaal leuk om te hebben & goed om te doen, maar het leukste vind ze papa en mama. En dat vind jouw meisje ook 💋

4 jaar geleden
Ook herkenbaar. Ik ben meestal dik 40 minuten nog bezig met voeden. Dit omdat hij recht op moet zitten na het voeden ivm reflux. Ben je alweer bijna een uur verder. Dan heb ik nog een hond waar we mee gaan wandelen.
Ook weer 30 min verder. Tummy time schiet mij er dan ook vaak door. Mede ook omdat hij het vreselijk vindt. Meerdere dingen geprobeerd om het leuker te maken. Maar nee niet zijn ding.
Dinsdag hebben we voor de eerste keer fysio gehad. Bleek dat hij zijn linker nek spieren beter moet gaan gebruiken. Dus nog meer dingen om met hem te moeten doen. Hij kan zijn hoofd nog niet goed omhoog houden als hij op zijn buik ligt. En ook nog niet zelfstandig op zijn zij liggen.
Ik laat hem wel vaak het huis zien en zing dan (zelf verzonnen 😂) liedjes. Meestal over het huishouden wat blijft liggen door hem. Hahaha. Probeer boekjes voor te lezen, maar dan gaat hij huilen.😂
Ben wel blij dat ik niet de enige ben waar het erdoor schiet. En dat hij iets "achter loopt" qua motoriek.
4 jaar geleden
Hier ook op dat gebied een onzekere mama.
Ik kreeg toevallig net een mailtje van Nutricia dat m’n kleintje al om kan rollen en misschien wel speeltjes kan vastpakken maar .. nee 🙁
Wel is hij druk in de weer met z’n beentjes omhoog te gooien.
Ook oefen ik tummy time op een kussentje. Dan vindt hij het nog wel oké maar plat op z’n buik niet zo.
Maar hier ook weinig tijd om vaker op de dag te oefenen. Soms 1 keer en gister helemaal niet (oeps)
Dus je bent niet de enigste 😊

4 jaar geleden
Reactie op Brouweramber
Ook herkenbaar. Ik ben meestal dik 40 minuten nog bezig met voeden. Dit omd ...
Tip voor jou, neem je de kleine mee met wandelen met de hond? Wandelen met de kap open van de kinderwagen onder bomen door is ook super voor de kleintjes! De vormen van de bomen tegenover de felle lucht is voor die kleintjes super interessant! Doen wij ook regelmatig