11 Reacties

8 maanden geleden

Herkenbaar. Wacht ook op de juiste manier. Hier ook een jongetje die niet slaapt zonder

8 maanden geleden

Wij hebben het rustig aan aangepakt. Ik heb een moment geprikt en toen een week ervoor elke dag in de ochtend bij uit bed en avond in bed gezegd dat de speen weggaat en deze voor baby's is en zij een grote meid is. Ook liet ik haar dit tegen opa's en oma's en tantes en oom zeggen en tegen nichtjes en neefjes die ouder zijn. Ik heb haar beloofd dat ze iets in de winkel moet uitkiezen als kadootje, dus als ruil. Wij naar de HEMA, kind een unicorn knuffel uitgezocht. Diezelfde avond (voordat de door ons bepaalde datum was) werd ze hysterisch want ze wilde die unicorn al hebben (had gezegd over 3 dagen mag je deze hebben als je speentjes naar de baby's gaan). Heb toen gezegd: oké je mag je knuffel nu al hebben, maar dan gaat je speentje nu al weg, dan ga ik ze vanavond al opsturen naar de baby's. En dat wilde ze wel, ze wilde nog even speentjes uitzwaaien en ging gewoon slapen 😅 Ze heeft daarna 2x toen ze niet lekker was om haar speen gevraagd en daarna nooit meer. Ik heb zelf het idee dat omdat ik haar regie gaf over hetgeen wat ze ervoor in de plaats kreeg, dit goed werkte omdat zij het zo zelf bepaalde. Wie weet heb je er wat aan.

8 maanden geleden

Ik heb iets voor mij dochter gezocht wat ze echt heel graag zou willen ruilen voor haar speen. Uiteindelijk een groot Barbie huis gevonden op marktplaats en deze opgehaald en ze geeft zo het speentje aan die mevrouw. 2 nachtjes moeilijk gedaan over dat ze haar speen terug wilde. Daarna nooit meer over gehoord. Misschien kun je ooit iets vinden wat hij heel graag zou willen?

8 maanden geleden

Bureau van slaap (slaapcoach)kan je op Instagram een berichtje sturen zij zullen altijd reageren en je tips geven bij mij zeiden ze wel dat het echt 3 weken duurt voor ze gewent zijn aan geen speen

8 maanden geleden

Ik heb hem stukje voor stukje steeds iets kleiner geknipt. Dus niet meteen bam heel stuk eraf. Gewoon het puntje en dan 4 of 5 dagen later weer iets verder. Echt wel minimaal 4 dagen tot ik weer ging knippen. Onder het mom van “je wordt te oud voor de speen, hij gaat kapot” Zonder huilen, zonder drama, nu volledig zonder speen. Denk dat dit max een maandje duurde bij ons

8 maanden geleden

Reactie op P8

Bureau van slaap (slaapcoach)kan je op Instagram een berichtje sturen zij z ...
Dat hoeft dus niet perse, zoiets kan veel ouders ook tegenhouden omdat ze dan 3 weken slapeloze nachten voor zich zien en het dan liever uitstellen. Er zijn genoeg succesverhaal zonder 3 weken

8 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Dat hoeft dus niet perse, zoiets kan veel ouders ook tegenhouden omdat ze d ...
Nee je begrijpt het verkeerd, een kindje op welke manier je het ook afbouwt is pas na 3 weken gewent

8 maanden geleden

Reactie op P8

Nee je begrijpt het verkeerd, een kindje op welke manier je het ook afbouwt ...
Wat versta je onder gewend? Ik begrijp t dan nog steeds niet hier was ze met het verhaal van hieronder gewoon direct weer gaan slapen zoals ze altijd deed, zowel overdag als de avond. Dus wat is dan wennen? Het heeft ook niet langer geduurd met inslapen oid, dus ja ik zie dat dan niet als wennen. Veel vrienden van mij zijn ook Cold Turkey maar met een verhaaltje in aanloop gestopt maar nergens waren de nachten of dutjes overdag na 1 week anders dan voorheen, maw binnen een 1 week sliepen kindjes zoals altijd alleen dan zonder speen.

8 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Wat versta je onder gewend? Ik begrijp t dan nog steeds niet hier was ze me ...
Hahah meid! Als jouw kleintje het heel goed oppakt de overgang is dat super mooi! Voor kindjes die het lastig vinden zou het 3 weken kunnen duren

8 maanden geleden

Ons zoontje van 3 heeft z'n speen nu harder nodig dan ooit te voren lijkt het. De speen is ook echt het enige waar hij ontspanning uit haalt op het moment dus ga deze zeer zeker nog niet van hem afpakken. Ik bekijk het gewoon van dag tot dag. Over een maand kan het allemaal weer heel anders zijn met die kleintjes