25 Reacties

3 jaar geleden

Wij spoelen ze af na gebruik, maar meer ook niet

3 jaar geleden

Hier word elke dag alles uitgekookt van spenen tot flessen

3 jaar geleden

Ik volg , ik weet ook niet wat goed is

3 jaar geleden

Als ze vuil zijn gaan ze mee de sterilisator in samen met de flessen. Anders dagelijks eens afspoelen. Wanneer de kids ziek zijn, gaan alle speentjes dagelijks de sterilisator in.

3 jaar geleden

Ik was ze elke keer met detergent en spoel ze daarna heel goed af met redelijk heet water.

3 jaar geleden

Ik doe ze elke dag, samen met de flessen, in de magnetron sterilisator. Of ik kook ze even uit in een kopje water in de magnetron

3 jaar geleden

Hier Bibs spenen en spoel ze een paar keer per dag om onder de Quooker. Deze mogen niet in een sterilisator. Bij eerste gebruikt doe je ze 5 minuten in een bakje met gekookt water leggen (water mag niet meer koken, dus niet met een pannetje op het fornuis met kokend water).

3 jaar geleden

Ik kook hier alle flessen en spenen elke dag uit. Dus ook elke dag weer een nieuwe schone speen!

3 jaar geleden

Ik heb ze alleen voor het eerste gebruik uitgekookt. Verder niet. Is ook niet nodig. Als het speentje is gevallen spoel ik het even af onder de kraan, voornamelijk omdat we 4 katten hebben, en een speen met kattenhaar is ook niet alles. Alleen bij ziek of verkouden doe ik ze af en toe uitgebreider schoonmaken. Heb Avent fopspeentjes voor de jongste. En het bakje waarin die verkocht worden fungeert als magnetron sterilisator. Flesjes en flesspenen kook ik ook niet uit, behalve de eerste keer als ze uit de verpakking komen.

3 jaar geleden

Ik voel mij net zo'n loedermoeder nu ik dit allemaal lees 😂😂 Ik maak ze 1 x in de week goed schoon. Dan kook ik ze uit of in de sterilisator.. verder door de weeks spoel ik ze af, maar echt niet elke dag. 🙈

3 jaar geleden

Ik heb ze 1x uitgekookt na aankoop, verder doe ik dat niet hoor. M’n zoontje is gezond, nergens voor nodig. Ik stop ze altijd zelf even in m’n mond om de kattenharen er vanaf te krijgen voor ik de speen bij hem erin stop maar dat is het dan ook.

3 jaar geleden

Ik heb ze 1x uitgekookt na aankoop, verder doe ik dat niet hoor. M’n zoontj ...
Ik hou heel veel van katten hoor, maar kattenhaar aflikken vind ik dan weer vies 😅😹 Ik pluk ze een beetje van het speentje af en/of spoel even onder de koude kraan.

3 jaar geleden

Reactie op Brouweramber

Ik voel mij net zo'n loedermoeder nu ik dit allemaal lees 😂😂 Ik maak ze 1 ...
Loedermoeder? Nee joh, kindjes bouwen helemaal geen weerstand meer op met dat ultra schone van tegenwoordig. Straks gaat de jongste naar de opvang. Dan kan ik hier wel heel fanatiek dagelijks steriliseren, maar op de opvang stoppen die kindjes vervolgens elkaars speentjes in de mond 🤪

3 jaar geleden

Loedermoeder? Nee joh, kindjes bouwen helemaal geen weerstand meer op met d ...
Hahah precies dat! Ben ook meer van het zelfstandig een immuun systeem opbouwen. 😂😂 Haha ja heerlijk. Hapje zand erbij en dooorrr hahaha

3 jaar geleden

Reactie op Brouweramber

Ik voel mij net zo'n loedermoeder nu ik dit allemaal lees 😂😂 Ik maak ze 1 ...
Dan maar een loedermoeder😂 hier gaat het precies zo! Ze is nog geen een keer ziek of verkouden geweest!

3 jaar geleden

Eerste keer voor gebruik uitgekookt, 1x in de zobeel tijd mee uitkoken met de flessen, die doe ik dagelijks. Verder omspoelen gewoon na ieder gebruik

3 jaar geleden

Ik was ze even snel snel af en gooi ze direct in een bakje gekookt water, gewoon uit de waterkoker lekker makkelijk. Zijn bibs speentjes die mogen ook niet in nog kokend water. Verder steriliseer in 1x per week alles maar niet de speentjes extra

3 jaar geleden

Ik heb ze 1x uitgekookt na aankoop, verder doe ik dat niet hoor. M’n zoontj ...
Hier ook ja... Gooi ze soms erbij als ik de flessen afwas. Maar echt steriliseren doe ik niet. Gebruik soms als hij overstuur is nog wel eens m'n pink, en die kan ik immers ook niet uitkoken 🤣. En er word hier ook dagelijks gelikt aan de spenen door mama en papa ivm kattenharen 😂.

3 jaar geleden

Reactie op M00nchild

Hier ook ja... Gooi ze soms erbij als ik de flessen afwas. Maar echt steril ...
Wat heeft jouw kindje een leuke naam! Georgie 🥰

3 jaar geleden

Wat heeft jouw kindje een leuke naam! Georgie 🥰
Dankjewel! 😊❤️