16 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb binnenkort intake bij mijn fysio, daar heb ik zwangerschapsfitness gedaan en hier hoort ook een natraject bij. Tijdens de intake wordt er gekeken hoe het met me gaat fysiek en mentaal en wanneer ik kan starten aan het natraject. Uitgangspunt daar is dat je vier weken na de bevalling weer mag sporten (starten met natraject van de zwanger en fit) als je je hier prettig bij voelt. 5 of 6 weken na bevalling kn ook, ligt eraan hoe het herstel is natuurlijk. Als je een keizersnede hebt gehad dan moet je hier geloof ik minimaal 6 weken mee wachten maar dit weet ik niet zeker..

3 jaar geleden

Ik ken ook het advies van 6 weken. Voor de buikspieren ligt het er wel aan hoe die hersteld zijn (diastase). En met rennen en springen wordt ook geadviseerd om langer te wachten ivm risico op verzakking.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik heb bij 6 weken controle gehad bij de verloskundige die inderdaad ook gevoeld heeft hoe het met mijn buikspieren stond en daarna dus weer groen licht gekregen om te gaan sporten.

3 jaar geleden

na 6 weken wil ik weer te starten maar natuurlijk wel aangepast. Idee is om dan een ronde te wandelen en vervolgens thuis wat oefeningen te doen (kracht, heel licht beginnen). Ik doe aan crossfit maar geen idee wanneer ik weer lessen kan gaan volgen.

3 jaar geleden

Ik ben nu 7 weken geleden bevallen en ben deze week begonnen met sporten. Ik zag op instagram het programma mom lifestyle voorbij komen. Krijg je 12 weken lang begeleiding met post partum workouts en voeding

3 jaar geleden

Hoi! Heb je geen powermama bij jou in de buurt zitten? Ik heb daar tijdens mijn zwangerschap gesport en ga daar met 5 weken ook weer sporten! Je begint dan met core & restore en daarna volgt krachttraining.

3 jaar geleden

Ik heb ook een intake bij de fysio gepland, had lichte bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap, dus dat leek me wel verstandig.. ik liep altijd veel hard, maar dat zit er voorlopig niet in

3 jaar geleden

De programma’s van SterkHer zijn ook boeiend! Workout programma’s incl veel achtergrond informatie (https://sterkher.nl/postnataalfit/)

3 jaar geleden

Met m’n eerste heb ik na 3 maanden een personal trainer genomen. Die heeft me een paar lessen gegeven en een trainingsprogramma voor me Opgesteld. daarna kon ik het weer zelf verder opbouwen. Is wel wat prijzig, maar ik vond het zeker waard. Want ik wist echt niet waar ik moest beginnen en wat ik wel of niet al mocht.

3 jaar geleden

Ik heb tijdens de zwangerschap Floor bootcamp gedaan, hier kun je na de zwangerschap weer bij aansluiten. Zodat je rustig opbouwt, met wat wel en niet kan!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik raad iedereen aan even bij fysio langs te gaan eer je start met opnieuw te sporten. Indien je bekkenbodemspier of diastase onvoldoende hersteld zijn heeft dat echt geenfijne gevolgen door sporten. Bekkenbodemoefeningen zou ik sowieso wel al starten en schuine buikspier oefeningen doe je niets verkeerd mee. Maar rechte of andere sporten zou ik nog wat mee wachten. Lopen doe je best ook niet te snel na bevalling omwille van verzakkingen.

3 jaar geleden

Ik heb 6 weken na de bevalling een post partum consult staan bij de bekkenbodem fysio. Bij hen ga ik een plan maken om weer te gaan sporten.

3 jaar geleden

Hi Roos Ben je inmiddels begonnen met sporten? Ik ben nu weer begonnen met bodypump en body balance 3 a 4 x per week :) met hardlopen wacht ik tot 12 weken

3 jaar geleden

Reactie op Tannie_91

Hi Roos Ben je inmiddels begonnen met sporten? Ik ben nu weer begonnen met ...
Hi, Nee ik ben nog niet begonnen. Heb afgelopen dinsdag de nacontrole gehad bij de verloskundige. Dat wilde ik even afwachten. Ze gaf aan dat ik in principe alles weer mag doen! Ik moet alleen nog even wachten met de rechte buikspieren trainen. De schuine buikspieren mogen wel, en als ik die weer 6 weken aan het trainen ben mogen de rechte ook weer :) Fijn hè om weer lekker te mogen sporten!

3 jaar geleden

Ik ben 5 weken geleden bevallen en ben deze week begonnen met sporten omdat ik me echt goed voel. De eerste dag 30 min op de loopband en wat squat oefeningen met gewicht. Naan mijn gevoel ging het goed. Volgende dag heb ik echter weer gevloeid terwijl het bloeden allang gestopt was. Dus toch teveel gedaan. 2 dagen later weer gaan sporten... minder gewicht gezet en ging prima. Dus je moet echt opbouwen. Ik ben gister weer geweest en had wel hoofdpijn. Dus je moet het echt opbouwen en naar je lichaam luisteren

3 jaar geleden

5 weken post en naar de Kine geweest. Ik doe nu dagelijks oefeningen voor de bekkenbodem en elke week zullen er oefeningen bijkomen. Volgens de Kine mag ik zwemmen, wandelen en fietsen. Hardlopen, zumba en andere intensieve sporten best wachten tot 3 maanden dus ik moet nog even op mijn tanden bijten maar ik heb er zoveel zin in!