16 Reacties

3 jaar geleden
De typische 'je bent net bevallen' lucht. Een typisch stinkend geurtje vind ik dat. 🙈
Ik ben nu drie en een halve week verder, en ik ruik het niet meer.
Moet zeggen dat ik ook bijna niet meer vloei, heeeel af en toe. En mezelf ook geschoren heb.
Voor mijn gevoel scheelt dat ook. (ondanks dat, dat waarschijnlijk helemaaaaal niet zo is)

3 jaar geleden
Ik vrees dat er sprake is van een ontsteking en zou zodoende langsgaan bij de verloskundige. Zij zijn er om je hierbij te helpen. Hopelijk ben je er snel vanaf!

3 jaar geleden
Zal even na laten kijken, ik had bij me eerste kindje ook, kreeg ook opgegeven moment koorts, was baarmoeder ontsteking

3 jaar geleden
Reactie op Pipi Langkous
Ik vrees dat er sprake is van een ontsteking en zou zodoende langsgaan bij ...
Dat is zeker geen ontsteking. Sterker nog de meeste vrouwen hebben na de bevalling last van een “stinkende” geur uit de vagina. Komt idd door de wond en het bloed wat eruit komt. Gaat vanzelf weer over😊 maar idd vreselijk! Had het zelf ook en zat elke keer te klagen bij de kraamverzorgster 🤣

3 jaar geleden
Hou het goed in de gaten dat je geen groene afscheiding of koorts krijgt anders kan het wel een infectie zijn!

3 jaar geleden
Reactie op Pipi Langkous
Ik vrees dat er sprake is van een ontsteking en zou zodoende langsgaan bij ...
Het stinkt altijd... Er zit namelijk een wond in je lichaam en er komt bloed en wondvocht uit. Daar zit altijd een luchtje aan🥴. Maar een ontsteking weet je meteen dat het niet goed zit. Die weeïge geur is zo indringend. Vaak heb je dat meteen door, dat het niet lekker zit of een ander zegt het je wel. Vaak ruikt de gehele ruimte waar jij je in bevindt naar die weeïge lucht🙊.
Mocht je het ooit bij een dier geroken hebben, dan weet je hoe het ruikt. Het ruikt namelijk precies hetzelfde bij vrouwen😆 Mijn vader kwam destijds in het ziekenhuis bij mijn moeder en kwam op de kamer en rook het meteen. Toen hij tegen mijn moeder zei dat ze een baarmoederontsteking had, vroeg ze hoe hij dat kon weten. Tja zei hij: dat ruikt hetzelfde als bij koeien. Nou m'n moeder kon hem wel schieten, maar een half uur later kwam de gynaecoloog en zei direct ik vermoed een baarmoederontsteking. En jawel, mijn vader had gelijk😂

3 jaar geleden
Reactie op Katriennl
Heel normaal! Ik had mijn vroedvrouw een receptjes gekregen waarmee je kon ...
Hier staat het mengseltje dat ik gebruikte, dankzij mijn vroedvrouw. Dus je moet wel de lavendel officinalis hebben. Dan maak je het mengsel in een grote lege waterfles bijvoorbeeld en in je spoelfles doe je de helft water en de helft van het mengseltje in. Zo heb je een frisser gevoel en geur 😊

3 jaar geleden
Oh dat wondvocht heeft me toch een ranzige geur. Ik heb het tot 5 weken gehad, echt vreselijk 😂 ik heb een manuele placenta verwijdering gehad na de bevalling en was 2,5 liter bloed verloren. Ben met 4 weken terug naar de gyn gegaan en die zei dat het gewoon normaal was. Toch vond ik het wel een beetje groenig eruit zien maar hij zei dat er geen infectie of iets was. Nu een week verder en helemaal geen last meer, vloei gelukkig ook niet meer!