13 Reacties

5 maanden geleden

Heb zelf de ervaring niet maar zag laatst iemand die samen met kind iets uit ging zoeken in de speelgoedwinkel en dat het kindje dan mocht “betalen” met de speen. Uiteraard van te voren wel besproken en uitgelegd aan het kindje. Werkte voor hen supergoed en het kindje was vanaf dat moment van de speen af.

5 maanden geleden

Hier bij onze oudste haar voorbereid dat ze haar speen moest bij haar schoentje leggen voor de Sint, die ging dan het speentje doorgeven aan een ander kindje. Dit al een 2- a 3-tal maanden op voorhand beginnen zeggen zodat ze zeker voorbereid was. De avond zelf met een lichte twijfel haar speentjes bij haar schoentje gelegd, maar vanaf die 1ste nacht direct goed geslapen zonder en geen enkele keer heeft ze er nog om gevraagd. Gaan we bij onze jongste dochter ook zo doen.

5 maanden geleden

Hier hebben we gezegd van als zijn speen kapot ging hij geen nieuwe meer kreeg. Die spenen waren namelijk voor nieuwe baby's. Paar keer rustig herhaald en geen druk opgelegd tot hij vrij snel zelf z'n speen al wilde weggooien in de vuilnisbak, hij had em niet meer nodig en heeft de speen zelf weggegooid om te zien dat hij ook echt weg was. En het is met slapen meteen goed gegaan, was allemaal voor zijn derde verjaardag. Wat ik vaker heb gehoord: - speentjes in een envelop opsturen naar baby's in arme landen - In de schoen voor sinterklaas - Spenen 'per ongeluk' kwijtmaken - Spenen neerleggen voor de spenenfee en dat er dan de volgende dag een kleinigheidje ligt En anders toch echt misschien cold turkey stoppen en er even doorheen moeten als het echt niet anders kan.

5 maanden geleden

Vriendin van mij heeft verteld dat als je je speen onder de aarde begraaft, er een lollyboom groeit. Speen begraven, water gegeven en zelf heeft ze een plantje geplant toen de kids op bed lagen met 5 lollies erin. Iedere dag mocht haar dochter, 5 dagen lang, een lollie uit die boom. Nooit meer over de speen gehad 😁

5 maanden geleden

Noouu ik heb ze vandaag op de post gedaan voor de baby’s. Samen een envelopje versiert en de speen er in gedaan. (Tussendoor stiekem vervangen voor een propje papier voor de zekerheid) en samen met de jongens de brieven in de brievenbus gedaan en ze uitgezwaaid. Ze zijn vanavond zonder gedoe in slaap gevallen. Ik ben echt mega verbaasd en hoop dat het zo goed blijft gaan! Bedankt voor de tip! 🥳😁

5 maanden geleden

Bij ons was het stoppen met foppen boek van difrax een grote hit

5 maanden geleden

Wij zijn eerst overdag gestopt en daarna pas voor de nacht, niks benoemd of gezegd tegen onze kleine meid avondroutine gewoon zoals anders onze meid heeft zeker wel 3 weken gedaan over het wennen van geen speen heb toen contact gehad met de slaapcoach en ze zei ook dat het even kan duren en dat ze na 3 weken echt pas gewent zijn aan geen speen dus het was even doorzetten hier werd ze op nacht 2 ook nog is ziek en idd het ging steeds iets makkelijker

4 maanden geleden

Hier beet hij ze kapot, toen geen nieuwe meer gegeven. Hij begon het beu te geraken en wou hem niet meer. We hadden een spelletje van overdag tut te gooien naar de vogels, dus nu zegt hij tutje bij vogels ;). Hij vraagt ze niet meer om te slapen, want overdag hadden we allang afgebouwd

3 maanden geleden

Wij waren de speen een avond oprecht kwijt (niet de intentie gehad om te stoppen) sindsdien is het ook prima, vroeg er nog 1-2 keer na en toen zeiden we dat tie kwijt was en dat was prima. 😂

3 maanden geleden

Wij hebben een tijdje gezegd dat spenen voor baby's waren en dat ze met haar speen wat mocht kopen. Naar een paar dagen zijn we naar de speelgoedwinkel gegaan en heeft ze voor een brandweerwagen 'betaald' (en wat geld van mama🤭) met haar speen. Daarna zijn we cold turkey gestopt. 4/5 dagen was het lastig, daarna sliep ze weer prima, dus al met al veel het mee. Al las ik later wel dat je ook nog het speentje uit de mond kunt halen als ze al slapen, als mildere/overgangsvariant. Hebben we niet geprobeerd, maar misschien ook het proberen waard. Eerste avond was ze namelijk wel verdrietig, en mompelde ze beteuterd; speentje weg, auto.

3 maanden geleden

Wij hebben ze woensdag laten vliegen ( jeej) Hij was er dan ook bewust van. We zijn direct daarnaa naar de winkel gegaan om een cadeautje te gaan halen. Nu zegt hij ‘ bollon vliege cadeau koekje’

3 maanden geleden

Ik weet niet of je haast hebt, anders mss een idee om in de schoen te doen als winterklaar weer in het land is? Wij zijn destijds met de oudste op vakantie gegaan naar Spanje en hebben hem 'daar gelaten' voor baby-piet. Bij de middelste weet ik het niet meer eigenlijk. Volgens mij cold turkey. En nu met de jongste had hij zijn speen in de bosjes gegooid bij ons in de tuin. De reserve spenen heb ik toen verzameld en gezegd dat hij hem kwijt is omdat hij hem in de bosjes had gegooid. Paar weken later kwam hij er natuurlijk mee aan, hij was vies geworden dus we hebben hem in de vuilnisbak gedaan toen. En dat was prima. In het begin is ad het een paar dagen lastig. Maar met wat liefde en aandacht was het snel verholpen gelukkig. Succes!