28 Reacties

3 jaar geleden

Waarom zou je suikerwater geven? Welk nut of voordeel zou dat hebben? Volgens mij mogen baby’s tot 6 maanden alleen melk drinken.

3 jaar geleden

Het geven van niet-lichaamseigen vloeistoffen, zoals glucoseoplossingen en kunstvoeding, vormt een bedreiging voor die kwetsbare darmwand. Het geven van niet-lichaamseigen vloeistoffen verhoogt het risico op infecties, heeft weinig voedingswaarde (glucosewater) en de vertering ervan (kunstvoeding) is moeilijk en vergt veel energie. Deze energie wordt geleverd door suiker, die dus in glucoseoplossing en in kunstvoeding minder zit dan in colostrum. Bron:https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/110-glucose-ofwel-suikerwater-na-de-geboorte Ik zou het zeker niet doen. Blijkbaar hoort deze fase bij je kindje op dit moment. Wel heel zwaar voor jullie! Heb je al eens White noise geprobeerd? Onze dochter wordt hier erg rustig van.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Reactie op VevaD

Waarom zou je suikerwater geven? Welk nut of voordeel zou dat hebben? Volge ...
Om haar rustiger te laten worden zodat ze kan slapen. In het ziekenhuis hebben ze dit ook gedaan en zeiden ze dat het niet te vaak mag worden toegediend maar vraag me af wat te vaak is.

3 jaar geleden

Reactie op Maartje111

Het geven van niet-lichaamseigen vloeistoffen, zoals glucoseoplossingen en ...
Dank voor de info! Ja ook geprobeerd maar helpt ook niet. Ze blijft maar zwaaien en druk doen met haar armen, huilen, speen uitspugen etc.

3 jaar geleden

Reactie op T0303

Dank voor de info! Ja ook geprobeerd maar helpt ook niet. Ze blijft maar zw ...
En inbakeren al geprobeerd?

3 jaar geleden

Kunnen het Krampjes zijn? Wat bij mijn dochter goed werkt is haar op mijn arm op haar buikje te dragen, dat je lichtjes drukt op haar buikje zeg maar. Met gezichtje naar beneden. Het ziet er een beetje gek uit, en je kunt het niet direct na een voeding doen, maar t helpt altijd meteen 😅

3 jaar geleden

Ik zou het niet doen. Eerst andere oplossingen zoals al gegeven proberen. Of infacol, of sinababy van vsm proberen. Mijn kleintje was vanmorgen vroeg ook erg onrustig. Naar mijn idee omdat ie niet in slaap kon komen. Ik heb toen “white noise” geluiden aangezet. Dat gaf meteen rust.

3 jaar geleden

Reactie op T0303

Om haar rustiger te laten worden zodat ze kan slapen. In het ziekenhuis heb ...
Hier ook in het ziekenhuis. Het mocht max 2x per dag, maar alleen bij toedienen infuus of prikken. Mijn zoon kreeg het toen ze hersenvocht gingen aftappen. Je mag het thuis niet geven.

3 jaar geleden

Bij ons wordt dit in het zkh bij infuus/prikken gegeven. Hij heeft lang op de IC gelegen, we hebben ook 2 flesjes voor thuis gekregen. In het begin maar 2 keer ofzo gebruik van gemaakt. Je zou het kunnen gebruiken als ‘noodoplossing’ om het huilen voor even te laten stoppen als je baby echt rood aan het worden is, maar het effect van suikerwater is ook best snel uitgewerkt..

3 jaar geleden

Ik zou dit echt nooit doen. Dat ze iets in het ziekenhuis doen, wil niet zeggen dat je het thuis ook veilig kunt doen. Je kunt eventueel een inbakerslaapzakje proberen van puckababy bijvoorbeeld of echt inbakeren. Dat helpt heel vaak heel goed. Eventueel White noise erbij.

3 jaar geleden

Reactie op Helajack

En inbakeren al geprobeerd?
Met een wikkeldeken maar die schopt ze weg.. wat gebruik jij?

3 jaar geleden

Reactie op T0303

Met een wikkeldeken maar die schopt ze weg.. wat gebruik jij?
Fien was al anderhalve week steeds snachts super onrustig en huilerig, oververmoeid. Gisteravond voor het eerst ingebakerd (wel op een moment dat ze nog heel rustig was, niet doen als ze al hysterisch is). Ik heb de swaddle meyco inbakerdoeken

3 jaar geleden

Reactie op ND93

Fien was al anderhalve week steeds snachts super onrustig en huilerig, over ...
En ze heeft heerlijk geslapen (en papa en mama ook)

3 jaar geleden

Reactie op ND93

En ze heeft heerlijk geslapen (en papa en mama ook)
Zo lekker! Wij hebben dezelfde maar heb het idee dat die te groot is voor haar

3 jaar geleden

Reactie op T0303

Zo lekker! Wij hebben dezelfde maar heb het idee dat die te groot is voor h ...
Hoe groot is je kindje? Heb je wel die van 0-3 maanden?

3 jaar geleden

Reactie op T0303

Zo lekker! Wij hebben dezelfde maar heb het idee dat die te groot is voor h ...
Als ze die weg schopt, dan zou je voor de puckababy kunnen gaan. Die zijn ietsje losser, maar die rits je dicht, dus die kunnen ze niet wegschoppen.

3 jaar geleden

Reactie op ND93

Hoe groot is je kindje? Heb je wel die van 0-3 maanden?
Ja klopt! 51 cm en de jouwe?

3 jaar geleden

Reactie op Mx3

Als ze die weg schopt, dan zou je voor de puckababy kunnen gaan. Die zijn i ...
Dankjewel

3 jaar geleden

Heb je mama natura colli al eens geprobeerd?

3 jaar geleden

Reactie op Marjolein_-

Heb je mama natura colli al eens geprobeerd?
Nee wat is dat? Een soort infacol?