4 Reacties

3 jaar geleden

Via deze link kan je meer lezen over het gebruik van middelen bij migraine tijdens de zwangerschap :) Dit is het Nederlandse bijwerkingen instituut, wat ook veel data verzamelt over geneesmiddelgebruik tijdens de zwangerschap en borstvoeding https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina?id=139&pagina=1&zoekterm=Sumatriptan&zwangerschap=true&borstvoeding=true&naam=Middelen%20bij%20aanvalsbehandeling%20van%20migraine%20tijdens%20de%20zwangerschap

3 jaar geleden

Ik heb te horen gekregen dat alleen paracetamol mag, maar dat helpt helaas niet. Gelukkig gaat het bij mij de laatste weken wat beter.

3 jaar geleden

Ik heb helaas alle 3 de hoofdpijnen. Spierspanning, migraine en cluster. Tijdens mijn vorige zwangerschap echt heel erg veel gehad en nu bijna niet. Ik heb de sumatriptan injectie pas toegediend gekregen bij de clusterhoofdpijn waarmee ik bij de vorige zwangerschap 2x in het ziekenhuis ben beland. Helaas had het 0 effect. Zuurstof helaas ook niet en uiteindelijk hebben ze zelfs na ctg en alle andere checks in overleg met neuroloog, gynaecoloog en kinderarts temazepam toegediend. Alles met nul effect en de 2e keer was met 41wk en toen ebte het uiteindelijk vanzelf weg. Toen braken m'n vliezen toen ze de inleiding wilde gaan plannen, aangezien het gewoon een teken was dat m'n lichaam op was. Ik heb er dus geen goede ervaringen mee, maar goed dat was bij clusterhoofdpijn. Overigens werd voor de sumatriptan in de nacht al een neuroloog en gynaecoloog uit bed gebeld om hiervoor te overleggen. Ik zou het dus zeker eerst met een arts overleggen!

3 jaar geleden

Hoi Helene, Ik heb tot vorige week sumatriptan gebruikt. Ik mocht in het eerste en tweede trimester 3x op een dag 2 paracetamol en 1 ibroprufen slikken en als dat niet hielp 1 sumatriptan erbij. Ik loop bij een neuroloog en die gaf aan dat dit mocht. Nu in het derde trimester mag ik alleen paracetamol en heel rustig aan doen. Ik krijg migraine van de vermoeidheid dus werk momenteel ook niet om niks uit te lokken.