13 Reacties

3 jaar geleden

Begon met onrustig drinken van de baby. Kort drinken, los laten en klak geluiden. Daarna had ik na het voeden brandende en jeukende tepels. Waarna er kloven ontstonden op de tepels. De baby had een witte waas in z’n mondje. Wat je niet weg kan vegen. Ik ben begonnen met kokos olie op m’n tepels smeren, werkte erg verkoelend en hierdoor genas het snel. Wel je tepels voor en na de voeding wassen. Ook alles wat je gebruikt dus bijv spenen, flesjes en Borstkolven elke keer schoonmaken/ uitkoken. Mijn baby kreeg van de spruw luieruitslag, dit behandeld met Daktarin zalf. Smorgens en savonds dun erop smeren. Wij waren binnen een paar dagen van de spruw af, en hoefde hiervoor geen medicatie van de huisarts. Maar het zal vast ook afhankelijk zijn van de Ernst van de spruw en hoe snel je erbij bent. Succes ermee!

3 jaar geleden

Ik denk dat ik ook spruw heb gehad. Zoontje had geen symptomen, ik wel (branderig prikkelend gevoel soms door m’n hele borsten heen beginnend bij m’n tepel. Vooral bij toeschiet en voeding). Ook kokosolie en ~6 keer per dag borsten schoonmaken met water en schone zoogconpressen in en toen was het met een week weg
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Pijn bij het voeden, brandende en jeukende tepels, mijn zoontje liet vaak los en dronk onrustig + huilen

3 jaar geleden

Reactie op JanineJansen

Begon met onrustig drinken van de baby. Kort drinken, los laten en klak gel ...
Dank voor je reactie! Kokosolie rechtstreeks uit de pot of? En dan erafhalen met een washandje of?

3 jaar geleden