13 Reacties

3 jaar geleden

Begon met onrustig drinken van de baby. Kort drinken, los laten en klak geluiden. Daarna had ik na het voeden brandende en jeukende tepels. Waarna er kloven ontstonden op de tepels. De baby had een witte waas in z’n mondje. Wat je niet weg kan vegen. Ik ben begonnen met kokos olie op m’n tepels smeren, werkte erg verkoelend en hierdoor genas het snel. Wel je tepels voor en na de voeding wassen. Ook alles wat je gebruikt dus bijv spenen, flesjes en Borstkolven elke keer schoonmaken/ uitkoken. Mijn baby kreeg van de spruw luieruitslag, dit behandeld met Daktarin zalf. Smorgens en savonds dun erop smeren. Wij waren binnen een paar dagen van de spruw af, en hoefde hiervoor geen medicatie van de huisarts. Maar het zal vast ook afhankelijk zijn van de Ernst van de spruw en hoe snel je erbij bent. Succes ermee!

3 jaar geleden

Ik denk dat ik ook spruw heb gehad. Zoontje had geen symptomen, ik wel (branderig prikkelend gevoel soms door m’n hele borsten heen beginnend bij m’n tepel. Vooral bij toeschiet en voeding). Ook kokosolie en ~6 keer per dag borsten schoonmaken met water en schone zoogconpressen in en toen was het met een week weg
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Pijn bij het voeden, brandende en jeukende tepels, mijn zoontje liet vaak los en dronk onrustig + huilen

3 jaar geleden

Reactie op JanineJansen

Begon met onrustig drinken van de baby. Kort drinken, los laten en klak gel ...
Dank voor je reactie! Kokosolie rechtstreeks uit de pot of? En dan erafhalen met een washandje of?

3 jaar geleden

Ik denk dat ik ook spruw heb gehad. Zoontje had geen symptomen, ik wel (bra ...
Dank voor je reactie! Kokosolie rechtstreeks uit de pot op tepels of? Dun laagje denk ik? En hoe haalde je het er af?

3 jaar geleden

Reactie op Truus Janssen

Dank voor je reactie! Kokosolie rechtstreeks uit de pot op tepels of? Dun l ...
Ik heb ook kokosolie gebruikt. Deed een klein beetje in een apart potje wat ik gebruikte voor m'n tepels. Wat je later over hebt kun je nog in de keuken gebruiken dus vond ik hygiënischer. Ik heb het er trouwens nooit afgehaald omdat op de site waar ik de info vandaan had stond dat dit niet hoefde. Je kon het zelfs een dub laagje in baby's mondje doen voor de spruw... https://vrijnatuurlijk.nl/kokosolie-waarvoor-gebruiken/#:~:text=Aangezien%20kokosolie%2C%20zoals%20eerder%20genoemd,bij%20droogheid%2C%20irritatie%20en%20kloofjes.

3 jaar geleden

Reactie op Truus Janssen

Dank voor je reactie! Kokosolie rechtstreeks uit de pot op tepels of? Dun l ...
Ik haalde het er niet af, maakt niet uit

3 jaar geleden

Bij mij was me tepelhof lichtroze en glimde. M'n meisje dronk niet goed aan de borst, liet elke keer los en hapte niet goed aan. Ze was ook niet vrolijk 3weken lang veel aan het huilen en naar de mondje grijpen. Daarna er pas achter gekomen. Na een kuurtje van de dokter was het weg, het was gelijk een hele andere baby 🤗

3 jaar geleden

Reactie op Lies1999

Bij mij was me tepelhof lichtroze en glimde. M'n meisje dronk niet goed aan ...
Je moet ook je tepels behandelen als jullie het allebei hebben. Ik kreeg een crème en m'n dochter 4x per dag een spuitje met een middeltje ;) Na een dag al verbetering en na 3dagen was het weg

3 jaar geleden

Hadden jullie baby's bij iedere voeding last/ de symptomen? Of dronken ze ook wel eens voorbeeldig?

3 jaar geleden

Reactie op Truus Janssen

Hadden jullie baby's bij iedere voeding last/ de symptomen? Of dronken ze o ...
Bij mij elke keer last. Omdat bij sommige baby's het ook pijn in het mondje doet

3 jaar geleden

Reactie op Lies1999

Bij mij elke keer last. Omdat bij sommige baby's het ook pijn in het mondje ...
Dank voor je reactie

3 jaar geleden

Reactie op Truus Janssen

Hadden jullie baby's bij iedere voeding last/ de symptomen? Of dronken ze o ...
Mijn baby had nooit last, alleen ik. Dat is ook mogelijk