11 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben benieuwd, hier wilt ze ook niet echt dus zet haar op het aankleedkussen, doe haar hoofd tegen mijn borst en tussen mijn arm dat ze niet kan draaien en ga een liedje zingen en kan dan snel wel even poetsen. Ze moet dan zelf ook lachen en lijkt ze er een spelletje van te maken. Als ik haar tanden wil voelen (kijken lukt ook niet op een normale manier) dan bijt ze me 🤣 Nu met eten laat ze me wel vaker haar volle mond met eten open zien dan kijk ik even 🙈

2 jaar geleden

Wij hebben ook veel moeite. Ze trekt steeds de tandenborstel uit onze handen en gaat er dan op kauwen. Misschien is dat ook wel een soort van poetsen 😜. Zelfs met 3 tandenborstels tegelijk weet ze het onmogelijk te maken om te poetsen. Met van die zoete tandpasta erop kunnen we soms een paar keer heen en weer poetsen voordat ze dicht bijt. Ook bij haar is het lastig om te zien of ze achterin al kiezen heeft. We denken er 1 te zien. Ik lees graag mee voor tips!

2 jaar geleden

Ik leg hem neer, en naast hem een poets liedje met filmpje van YouTube. dan lukt het aardig haha. Hier is het poets lied van Jokie een succes

2 jaar geleden

Ik ga op mijn knieen zitten in de badkamer en leg hem dan tussen mijn benen op zijn rug met zijn hoofd tegen mijn kruis. Ik geef hem dan een boekje of iets dergelijks en kan met 1 arm zijn handjes een beetje tegenhouden. Ik maak ook altijd gekke bekken of ga gekke dingen doen! Ik poets zolang hij het accepteert!

2 jaar geleden

Zelf op de grond gaan zitten, je kinds hoofd tussen je benen, zijn/haar armen onder jouw benen klemmen en het hoofd stevig tussen je benen geklemd houden. Dan gaat het hier prima, omdat hij nergens naartoe kan en geeft hij zich eraan over. Een goede vriendin van mij is kinder tandarts. Ik zal je de foto’s besparen, maar ik zou je écht aanraden om elke dag te gaan poetsen. Dan is het maar even vervelend.. 😅

2 jaar geleden

Wij hebben een elektrische kinder tandenborstel en proberen in de eerste seconden zelf alle tandjes geraakt te hebben, daarna mag ze het zelf doen. Moet zeggen dat het op die manier redelijk gaat

2 jaar geleden

Al vroeg begonnen met hem meenemen als ik mijn tanden ging poetsen, dit wekte interesse. Hij poetst nu (vaak) zelf goed zijn tanden met ons mee.

2 jaar geleden

Reactie op nienjo92

Zelf op de grond gaan zitten, je kinds hoofd tussen je benen, zijn/haar arm ...
Precies dit. Op deze manier. Eventueel gekke bekken trekken terwijl je bezig bent helpt ook. Het moet gewoon gebeuren

2 jaar geleden

Hier poetsen we al vanaf dat de eerste beetjes van de onderste tandjes zichtbaar waren. Nu op aanraden van mn (kinder)tandarts ook 2x per dag. Want inderdaad, poetsen op deze leeftijd is lastig. Door het 2x te doen is de kans dat je alles een keer geraakt hebt het grootste. Straks is 2=nee fase.. dan wordt t helemaal een uitdaging schijnt. Hier zit ie vaak nog in de kinderstoel ‘s ochtends en ‘s avonds op t aanrecht. Beetje afleiding en zonder al te harde dwang. Vragen vaak: mondje open? Zeg maar Aaah en dat voor doen. Ook door de dag heen oefenen we dat, bijv na een grote hap eten om te zien of ie zn mond leeg heeft. We gebruiken van die zoetige peutertandpasta en na die tijd mag ie soms zelf nog even. Maar dan wordt t vaak kauwen.

2 jaar geleden

Hier vanaf dat ze tandjes kreeg al zelf laten poetsen, dus zij vindt het helemaal geweldig. Ik weet dat er ook van die vinger tandenborstels bestaan. Misschien dat een optie?

2 jaar geleden

Reactie op nienjo92

Zelf op de grond gaan zitten, je kinds hoofd tussen je benen, zijn/haar arm ...
Zelfde tactiek hier en meestal protesteert ze wat maar het is zo klaar. Ik vind goed poetsen zo belangrijk, dan maar even zo. Liever dit dan straks de ellende van gaatjes en boren!