Hoi hoi, ik ben benieuwd of meer mama’s zo denken…😅
Namelijk het volgende;
Ik ben afgelopen februari van kinderwagen overgestapt op een buggy. Makkelijker, kleiner en een stuk minder zwaar😅. Ik was helemaal tevreden over de Joolz day+ kinderwagen en ben dus daarom weer voor dit merk gegaan (had destijds ook een topic hier geopend over waar ik allemaal aan moest denken bij het uitkiezen van een buggy enz.).
Na wat info die ik gekregen had op de negenmaandenbeurs was ik erover uit. De Joolz Aer+ zou het worden. Ik heb de dag dat de nieuwe Joolz Aer+ uitkwam deze ook meteen besteld. Dure grap weer: het heeft me €580 gekost met een aantal accessoires, maar maakt niet uit, ik vond het een mooie en stevige buggy en ook klein inklapbaar. Was helemaal verliefd op mijn nieuwe wagen tot 3 weken geleden😅
Ik ben iemand die veel buiten is met mijn zoontje speeltuinen, kinderboerderij, dierentuin noem maar op.. hij wil er dan uit om te spelen en rond te lopen. Nou komt het; ik vind het dan zoooooo lastig om die wagen van €580 achter te laten😩. Moet steeds kijken of die er nog staat😒 Laatst was er op het kinderboerderij ook een kinderwagen gestolen😣
Vraag me oprecht af waarom geen een mommy dit benoemd of ben ik echt de enige die dit zo ervaart😆 ik geef dit vanaf nu altijd als advies aan iedereen die een buggy wilt kopen😄 Kinderwagen kan wel een duurdere want de kleine zit er dan gewoon in maar buggy zou ik echt niet aanraden zo duur. De kleintjes willen er toch continue uit om zelf rond te huppelen.
Met mijn verstand van nu was ik echt voor een buggy van max €100 gegaan😅 maar goed zo leren we elke dag ook weer wat he😆
Er worden heeeeeeeel veel buggy’s en kinderwagens gestolen op vakantieparken , bij zwembaden , attractie parken en overal waar mensen hem “veilig” denken achter te kunnen laten…
Ik heb voor onze wagen een slot gekocht zodat ik hem op een goede manier aan een hek of iets kan binden .. 🤭
Het zal sneller opvallen als iemand mijn wagen mee wilt nemen als hij eerst het slot moet open knippen hahaha
Wij waren laatst op een vakantiepark en dacht precies hetzelfde. Je kon hem ook niet zien staan vanuit het bad. Ik heb hem ingeklapt en in de struikjes gezet zodat die wat minder opviel 🤣
Wij hebben standaard dit slot bij en maken de buggy vast. Is inderdaad al erg dat dit moet maar blijkbaar zijn zelfs buggy´s niet meer veilig voor dieven.
Op het speelplein gebruik ik dit niet omdat ik hem kan zien en er ook wel een beetje sociale controle is.
Wij hebben ook een joolz day + en een Efteling abonnement. Daar worden ook vaak kinderwagens gestolen! Ik gebruik altijd dit slot van de Hema (ik zie overigens veel kinderwagens daar vast aan een slot)
Denk dat de tips hierboven zeker handig zijn! En gewoon lekker je buggy blijven gebruiken, hij is niet voor niks prijzig (in de zin van dat het lekker rijdt etc)
Ik heb de Bugaboo fox en daar kan je heel gemakkelijk een voorwieltje er af klikken. Scheelt me veel gedoe met een kettingslot (hoewel we die ook hebben)😜 Ik herken je dilemma!
Wat fijn dat je deze topic hebt geopend. Ik heb sindskort ook een buggy aangeschaft (bugaboo butterfly)en die was ook nogal prijzig voor een buggy. Maar ik wist dus niet dat buggy’s ook in trek waren bij dieven🥹. Komt omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat mensen een buggy van een ander stelen. Maar ga ook maar een slot en airtag aanschaffen. Wil bijna mijn buggy verzekeren tegen diefstal.
Ik heb gewoon de cheap*ss buggy van de prenatal ( no worries) en het is ook gewoon beetje eigen risico .
Iedereen weet in wat voor samenleving we wonen tegenwoordig ( en dat is zeker jammer)