8 Reacties

8 maanden geleden

Oh hier is ook zwaar sommige dagen. Maar eerste wat ik laat staan is dan huishouden. Helaas dan maar even wat minder netjes. Me zoon is belangrijkste en de rest komt daarna wel

8 maanden geleden

Sommige dagen vind ik het ook best pittig en zie ik er tegen op inderdaad. Ik heb ook lichamelijke klachten en ik ben snel moe, dat maakt het zeker lastiger. Maar heb je wel momenten om tot rust te komen? Heb je ook opvang voor je zoontje? En misschien is het een idee om eens met een praktijkondersteuner van de huisarts te praten. Die kan ook met je meedenken hoe je er voor kan zorgen dat je het wel red. Als je echt instort is het nog veel erger natuurlijk! Veel sterkte

8 maanden geleden

Ik herken dit heel erg van de tijd toen ik overspannen was, voor en een tijd nadat ik thuis kwam te zitten. Ondanks dat mn zoontje toen nog 1 dutje deed, kon ik soms om 10:00 uur tijdens t fruit eten al denken: wanneer is de dag over?! In jouw geval zijn er lichamelijke klachten waar de vermoeidheid vandaan komen, maar zo te lezen heeft dit ook mentaal flinke impact. Ik zou eens informeren via je huisarts/praktijkondersteuner wat zij voor je kunnen doen. Daarnaast denk ik dat t heel belangrijk is om echt tijd voor jezelf te hebben, ook op de dagen dat je met je zoontje bent. Even een momentje waarop je kunt zitten met een kopje thee/koffie. Wellicht kun je met je partner overleggen hoe je dit in kunt kleden, als je zoontje oud genoeg is kun je misschien met hem ook bespreken dat mama moe is en dat jullie beide eventjes rusten (zoontje van 3 zou dit best uit te leggen zijn en ondanks zijn drukke karakter en ontdekkingsdrang ook nog wel te zeggen dat ie even zelf rustig tv of iets kan doen). Nachtrust is sowieso erg belangrijk en misschien is daar ook nog winst te behalen met hulp? Wij hebben met ons zoontje al eens hulp gehad van een slaaptherapeut, zij werd volledig vergoed door de verzekering. Ik wens je kracht en moed, durf voor jezelf te kiezen en pas ook goed op jezelf. Het is pittig, het mag zwaar zijn, maar het klinkt ook alsof je niet meer écht kan genieten van je “mama-dag” omdat de angst om in te storten je in de weg staat. En dat lijkt me nooit de bedoeling van deze mooie rol! Sterkte! 🍀

8 maanden geleden

Reactie op Heusi

Ik herken dit heel erg van de tijd toen ik overspannen was, voor en een tij ...
Dank je wel! Ik ben inderdaad aan het proberen meer rustmomenten in te bouwen. Ik heb nooit gehoord dat een slaaptherapeut vergoed wordt.. waar valt dat onder? Ja het klopt wat je schrijft... dat is zeker niet de bedoeling dus ik ga/ben er bewust mee bezig het anders aan te pakken. Bedankt voor je lieve woorden.

8 maanden geleden

Reactie op Ladysoul

Dank je wel! Ik ben inderdaad aan het proberen meer rustmomenten in te bouw ...
Dit viel onder “oefentherapie”. Kregen we vanuit CB doorgewezen, maar is net als fysio voor kids gewoon vergoed uit basis

8 maanden geleden

Reactie op Sophety

Sommige dagen vind ik het ook best pittig en zie ik er tegen op inderdaad. ...
Die momenten zijn er gelukkig wel en dan wil ik vooral alleen maar slapen. Daarna heb ik niet het gevoel dat ik ben bijgekomen en dat maakt me best ongerust. Inderdaad misschien maar een met de praktijkondersteuner gaan praten. Ik twijfel ook of ik het op mijn werk bespreekbaar zal maken omdat zij niet op de hoogte zijn van alle klachten die ik heb. Zij weten maar een klein gedeelte. Dank je wel voor je fijne reactie en advies!

8 maanden geleden

Reactie op Ladysoul

Die momenten zijn er gelukkig wel en dan wil ik vooral alleen maar slapen. ...
Dat is wel echt heel lastig inderdaad.. Is er nog wat te doen aan de lichamelijke klachten die je hebt? Misschien dat daar nog winst te behalen is? En ik zou het wel op je werk bespreken als je je daar op je gemak voelt. En wat mij altijd nog helpt als ik een zware dag heb is met een andere moeder en kindjes afspreken. Dan kun je toch ook samen opletten en kunnen de kinderen samen spelen haha

8 maanden geleden

Gouden tip: in de ochtend koud afdouchen en intenties zetten voor de dag. Dag voor dag. Het wordt een mooie dag. Je bent een goede moeder. Het komt wel goed ♥️