20 Reacties
2 jaar geleden
Gekozen omdat hij super lekker fietst,: niet elektrisch. 7 versnellingen en veel ruimte tussen het voor zitje
2 jaar geleden
Ik heb een gewone fiets met zitje voorop. Mijn dochter vind het geweldig om mee op de fiets te gaan. Heb ong 2 maanden geleden mijn fiets opgeknapt en een stoeltje gekocht, ze draagt op de fiets wel altijd een fietshelm. Enige nadeel was dat vanaf toen het achterwaards in de auto een drama was. Daarom de autostoel voorwaards gezet en toen was het probleem over.
2 jaar geleden
Ik had al een batavus diva, toen al bewust aangeschaft met het oog op het moederschap, fietst top! Heb een fietskrat erop om de buggy erin te doen en voor en achter een stoeltje om zo het gewicht te verdelen. Als de buggy in de krat zit gaat ze achterop en anders voorop. Beide stoeltjes van urban iki. Succes 😊
2 jaar geleden
Ik heb een Cortina moederfiets met fietsstoeltje van Urban Iki. Stevig met een dubbele standaard, rek voor een krat, stuurslot. Als je langere afstanden fietst en/of vaak fietst is een elektrische fiets misschien fijn, maar voor ons is alles redelijk dichtbij, dus een normale fiets is prima.
Ik raad sowieso aan om een keer met het fietsstoeltje te fietsen met een zware tas erin ofzo. Even wennen aan de verandering van zwaartepunt voordat je met je kindje gaat fietsen.
Ons meisje vindt fietsen soms heel leuk en soms moet ze huilen. Het hangt een beetje van haar bui af.

2 jaar geleden
Ik heb de Batavus Mambo moederfiets, niet elektrisch en een voorzitje van Thule Yepp. Fietsen vindt ze echt helemaal fantastisch. Een fietshelm lukt ons helaas niet zonder drama , maar zijn daar ook niet consequent genoeg in door het gewoon door te zetten.
2 jaar geleden
Hier tegenwoordig alles op de fiets! Dolce ebike van stella. Niet aan te raden want ze lichten je op waar je bij staat. Fiets is prima!
2 jaar geleden
Gazelle makki, en daar veel plezier van!
Kind, buggy en boodschappen voorin.
Straks, als de tweede er is, gaat de buggy in de fietstas.
Zo blij met de aankoop!
Kind vindt fietsen geweldig
2 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor de elektrische bakfiets. Ideaal. Wij hebben de Qivelo N8. Alles kan mee buggy/boodschappen. Ze zit lekker in de peuterschaal. En lekker overdekt uit de zon of uit de wind/regen als t nodig is.

2 jaar geleden
Cortina e-common family, elektrische familiefiets. Met een bobike voorzitje. Het zadel is zonder sleutel te verstellen, dus zowel ik als mijn man kunnen er op. (Het werkt net als vroeger die metalen stepjes)
We zijn super tevreden over deze stevige e-bike, speciaal voor fietsen met kinderen. Dubbele standaard en stuurslot maken dat ik hem gewoon op de markt bij de kraam kan parkeren met kind erin. Hij kan rustig blijven zitten terwijl ik er naast sta re wachten. En ook met inladen van boodschappen bij de winkel is het ideaal.
We zoeken alleen nog evt een oplossing voor een buggy meenemen op de fiets, zodat je ook even naar een winkel kunt zonder wagentjes en je toch je handen vrij hebt.
2 jaar geleden
Ik had al een elops damesfiets en kinderzitje van de decathlon. Ik heb mn zoontje nu al een paar keer achterop gehad en hij vindt het heel erg leuk. Als we een tweede kindje mogen krijgen denk ik er wel aan om een fietskar aan te schaffen op den duur, want dat lijkt mij toch handiger, ook qua ruimte voor de spullen die ik altijd mee sjouw (lees: de halve inboedel)
2 jaar geleden
Mijn elektrische bakfiets is m’n beste aankoop ooit denk ik. Bij mn eerste had ik een voor (en daarna achter) zitje maar ik vind dit nu zoveel praktischer, zeker met 2 kinderen.
- je kind kan er vanaf 3 maanden al in mee (maxicosi)
- m’n kinderen zitten naast elkaar en dat vinden ze geweldig gezellig 😍
- naast 2 kids past er een buggy in én boodschapjes (evt nog fietstassen kan ook).
- zij zitten altijd droog of uit de hete zon (en ik overleef dat wel haha)
Als de kids er niet zijn, bijv opvang, gebruik ik dat ding ook echt als tweede auto want m’n week boodschappen passen er dan gewoon in 😅
Genoeg voordelen opgenoemd denk ik 😉
2 jaar geleden
Ik heb m’n zoontje voorop op m’n ebike (gazelle grenoble, geen mamafiets). Op deze fiets kunnen alleen bobike stoeltjes ivm de vorm van het stuur. Vind ik stiekem wel een beetje jammer want ik vind Jepp mooiere stoeltjes hebben. Maar het is natuurlijk geen groot probleem. Met opstappen merk ik het verschil met deze gewone fiets vs. een mama fiets (is niet extreem veel ruimte over) maar ik vind het prima passen. En tijdens het fietsen merk ik geen verschil. We fietsen wekelijks voor een boodschap of kopje koffie naar de stad (is zo’n 10km). Recreatief fietsen we ook wel langer. Als er wat te zien is langs de route (bijv. schaapjes of trein) kan hij zich makkelijk een uur vermaken.