13 Reacties
4 jaar geleden
Ik volg! Ervaar ook veel jeuk beneden door hechtingen en ongemak bij het zitten en lopen. Bij mij is het 7 dagen geleden mijn bevalling.
4 jaar geleden
Oehh dat is erg vervelend. Weet hoe het voelt.. Zou idd ook maandag de huisarts gaan bellen. Als ik jou was zou ik het na elke wc buurt je onderkant goed wassen/spoelen met lauw water. Dat is altijd wat ik deed. Probeer ook zonder niks aan doen te lopen thuis. Met een thisrt jurkje of nachthempje.. zodat het goed gaat luchten en vooral niet krabben dat maakt het veel erger doe dat ook tijdens het slapen en houd het vol tot maandag.
4 jaar geleden
Ik had het ook, de verloskundige heeft de jeukende hechting weggeknipt. Misschien een idee?
4 jaar geleden
Ik nam ieder dag een badje voor daaronder, met badedas erin. Dat was het advies van de kraamzorg. En elke dag op bed even met benen gespreid daar "luchten"
4 jaar geleden
Oehh dat is erg vervelend. Weet hoe het voelt.. Zou idd ook maandag de huis ...
Ja met lauwwarm water spoelen doe ik al bij elk wc beurt, ik durf nog niet zonder, ondanks dat het plassen niet meer brandt. Ik vloei (bijna) niet meer, dus ik weet niet of ik al zonder onderkant in huis kan lopen zonder dat het daar weer bebloed is. Ene keer zie ik nog wel wat in mn verband & de andere keer niet. Ik probeer niet te krabben, ik zag de tip “zachtjes erop tikken met je vingertop” maar ook dat helpt niet 😫😫 verschrikkelijk dit
4 jaar geleden
Reactie op Maartje111
Ik had het ook, de verloskundige heeft de jeukende hechting weggeknipt. Mis ...
Ja ik had ze dus gebeld vandaag & uitgelegd dat het echt nog trekt en jeukt, maar ze kwam gelijk met “misschien even naar de huisarts kijken of je een vaginale infectie hebt”🙄 werd al geïrriteerd aan de telefoon. Ik vroeg of ze nog even naar me hechting kon kijken, maar ze gaf aan dat ik maandag de HA daarvoor moet bellen.. als het morgen nog steeds zo trekt en ik nog steeds zo een last heb ga ik gewoon nog een keer bellen.. voelt echt alsof ik ze belast door steeds te bellen nu ik niet meer zwanger ben, maar ik vergeet dat het gewoon hun werk is en ik ten alle tijden moet kunnen bellen..
4 jaar geleden
Ik nam ieder dag een badje voor daaronder, met badedas erin. Dat was het ad ...
Ah ja nee toen mn kraamzorg er nog was had ik geen last van jeukende hechtingen nu heb ik dat wel, dus tips heb ik dan waarschijnlijk net gemist van de kraamzorg. Denk je dat ik gewoon een badje kan nemen met badedas zonder advies? En hoe doe je dat? Ik heb namelijk geen bad in huis. En waar kun je dat kopen? Op bed luchten ga ik weer mee beginnen dan morgen! Alleen die geur van dat bloed, i can’t stand it😢 is gelukkig al veel minder dan eerst maar wow…
4 jaar geleden
Reactie op Imkebb
Oh ja die geuuuur 😣😣😣😣
Ja vind het zo verschrikkelijk.. dus luchten stond echt als laatst op mijn lijstje..😩
4 jaar geleden
Reactie op babymarch2022
Ah ja nee toen mn kraamzorg er nog was had ik geen last van jeukende hechti ...
Ik heb ook geen bad thuis haha, had al eentje in huis, zo n opblaasbare badje van de Ali Express, water kwam natuurlijk niet tot aan mijn borst ofzo, maar in ieder geval tot boven mijn navel. Het badje heb ik nog steeds, mijn zoontje van 2 baddert er ieder dag in super ideaal. Ik zou zonder advies geen Badedas indoen, zoja dat zou ik dan toch navragen aan de huisarts. En de geur is inderdaad vies, maar zie het zo, je lichaam ruimt zichzelf heerlijk op!
4 jaar geleden
Ik heb ook geen bad thuis haha, had al eentje in huis, zo n opblaasbare bad ...
Hetzelfde badje heb je ook bij bol.com goeie kwaliteit.
4 jaar geleden
Goedemorgen allemaal! Jeuk hoort ook bij het helen van huid en wonden, dus zolang je geen gekke klachten hebt als een heftige geur, vreemde afscheiding of pijn, denk ik dat het misschien ook een goed teken van herstel is :)
Tikken kan helpen, soms koelen nog en absoluut aan de lucht drogen en luchten.
(& altijd de huisarts/verloskundige bellen als je je er niet goed bij voelt)
Succes dames :)