13 Reacties

één maand geleden

Ik lees even mee.. Wij willen gaan stoppen omdat het gebit van mijn zoontje er echt naar gaat staan nu. Hij gebruikt zijn speen alleen met slapen maar zonder lukt tot nu toe écht niet.. Ik dacht aan "meegeven aan de Sint voor andere kindjes"...? Maar geen idee of dat gaat werken.

één maand geleden

Hier ook echt nog de speen tijdens slaapmonenten.. poos terug was het nog de hele dag dus gelukkig al veel minder in de mond. Ik koop in ieder geval geen nieuwe dus als deze stuk is wordt het sws drama 🤪

één maand geleden

Wij hebben hier bij de bieb een boekje van Bobbie - Dag, speentje! geleend. Toen had hij de speen alleen nog maar voor in bed. Begeven moment hebben we een envelop versierd en heeft hij zelf alle spenen verzameld en er in gedaan en deze samen op de bus gedaan naar de baby die ze nodig heeft. (Lees: naar mijn ouders verstuurd omdat ik dat adres uit mijn hoofd wist) Nu, wanneer we langs de bus lopen, zegt hij steeds daar is mijn speen! Ik ben een hele grote jongen. Het slapen ging de weken daarna wat minder en soms drama, maar het is gewoon even doorzetten..

één maand geleden

Dat boekje heb ik al in huis inderdaad en een paar x gelezen😄

één maand geleden

Wij hebben ze begraven in de aarde. Hij heeft zelf met een schepje een gat gemaakt, speentjes er zelf in gedaan, daarna de aarde er over heen en water gegeven met een gietertje. Onder het mom; dan groeien er lolly’s uit 🤭. Was echt een ontzettend succes hier. Onze zoon was ook echt speen verslaafd en vermoedde ook een drama, maar hij heeft er geen 1 keer om gehuild. Volgende ochtend blij en trots op zijn lolly’s, hij vertelde het aan iedereen. ‘s avonds vroeg hij er wel nog een week om, maar als we uitlegde dat hij lolly’s had gekregen legde hij wel weer de link. Duurde vaak wel ietsje langer voor hij in slaap viel tussen de middag en in de avond. Dat is nu ook weer over

één maand geleden

Reactie op Alhoewjel

Ik lees even mee.. Wij willen gaan stoppen omdat het gebit van mijn zoontje ...
Wij willen dit ook doen. Schoentje zetten en mijn zoontje de speen laten inpakken, gewoon papier. Als een cadeautje voor de piet. Die zorgt dan dat het bij de babypietjes komt in Spanje. Even afwachten of het inslapen dan gaat, dan gewoon even doorzetten denk ik. Dag erna klein cadeautje inclusief stickerkaart met spenen voor het ‘afvinken’ van speenloze slaapjes (middag en nacht). Als die vol is dan weer bij de schoen en dan groot cadeau. Dit is nu ons idee. Willen we komend weekend doen. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan en of we het er niet te dik opleggen. Vind het ook wel spannend en zie er tegenop, die eventuele slapeloze nachten. Maar het moet. Knuffelbeer heeft die al dus willen die dan ook exta benoemen dat hij daar dan mee kan knuffelen.

één maand geleden

Ons zoontje (3 in februari) heeft zijn tutjes zelf in zijn schoen gestopt voor Sinterklaas en Piet. Na de aankomst in ons dorp lag er een cadeautje in zijn schoen. ‘‘s avonds heeft er enkele keren naar gevraagd, maar hij was helemaal mee in het verhaal dat de tutjes naar andere baby’s waren. Een paar ochtenden vroeg wakker, maar het viel hier echt goed mee! Afgelopen weekend was hij behoorlijk ziek, en zelfs toen vroeg hij er niet naar (vonden wij zelf spannender denk ik 😬). En hier ook wel een fervente tutteraar in bed.

25 dagen geleden

Onze dochter beet ook haar speen kapot, toen lieten we het zien; kijk hij is kapot, even weggooien. En dat deed ze. We hebben nooit een nieuwe gekocht. Was gelijk klaar.

25 dagen geleden

Afgelopen woensdag de speen in de schoen gedaan. Speentje samen ingepakt voor de babypiet. Heel goed gegaan! Al twee nachten en een middagdut goed en zonder morren geslapen.

24 dagen geleden

Ik heb een knip in de speen gezet, toen voor zij ogen laten vallen' oeps oh nee het is kapot" hij was er verdrietig van maar na een paar keer erop zuigen moest hij er niets van hebben. Hij vroeg er later wel elke keer om maar na het zien dat die kapot was accepteerde hij het. Express niet weg gedaan gelijk zodat hij het kon zien dat het kapot was. Merk alleen wel dat hij nu soms moeite heeft met inslapen dus we blijven dan even op zij kamertje zitten. Het is al een week nu. Hem uitgelegd dat we het gaan begraven zodat er lollies uit groeien ofso haha

20 dagen geleden

Ons zoontje beet ze kapot. En anders zelf een knip inzetten. Na een paar dagen moest hij er niks meer van hebben.. nooit meer achter gevraagd

11 dagen geleden

Met beide jongens zijn we gewoon in 1 keer gestopt, bij de een toen ie 3 jaar was en pas bij ons tweede zoontje die 2,5 is wij vonden het onzin om daar een toneelstukje of beloningssysteem aan vast te plakken. Ieder zn ding Onze jongens pakten het goed op. Bij de derde gaan we het weer zo doen.