18 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb alles gewassen, kleding, hydrofielen hoezen wipstoel en maxi cosi, knuffels. Alles op 30 graden met neutral wasmiddel. Dat gebruiken wij sowieso straks de eerste 6 weken voor iedereen. Alles in droger (behalve wol) op programna voorzichtig. Baby boy heeft veel kleren van zn broer dus veel is vorige keer ook al in de droger geweest. Destijds alles op het rek laten drogen. Daar had ik nu geen zin in.
4 jaar geleden
In de labels van veel spullen staat wassen tot Max 40 graden, ik heb het dus ook niet beter gedaan. Wel na de eerste keer alles gestreken voor eventuele bacterie. Dit hoeft hierna (gelukkig) niet meer.
4 jaar geleden
Waarom moet je eigenlijk alles wassen? Alles is toch gewoon ‘schoon’v
Het is beter om alles wat nieuw is uit de fabriek te wassen voordat je het aantrekt. Je weet nooit welke stoffen er op zijn gekomen in de fabriek en tijdens vervoer. Geldt niet alleen voor de baby maar voor iedereen. Maar baby’s huidje is extra gevoelig, daarom raden ze ook neutraal wasmiddel aan.
4 jaar geleden
Hydrofiele doeken, moltons, flanellen luiers en wasbare luiers een flinke tijd in koud water zetten voordat ze gewassen worden (minimaal 1 dag).
Evt 2-3x direct na elkaar wassen.
Dat verhoogt de absorptie enorm
4 jaar geleden
Ik heb alles gewassen, kleertjes, hoezen, dekens, lakentjes, hydrofiele doeken, swaddle doeken etc. Allemaal op 30graden met neutral wasmiddel en toch wat wasverzachter gebruikt, ook van Neutral. Anders zijn die doeken zo stijf. Sowieso alles gesorteerd (kleur, donker, wit en licht) Ik heb een functie baby protect op de wasmachine dus deze steeds gebruikt.
Het is beter om de eerste weken geen wasmiddel met parfum te gebruiken aangezien je kindje hier allergisch voor kan zijn of een geirriteerd huidje kan krijgen.
4 jaar geleden
Ik heb alles gesorteerd: 60 graden was en de rest 40 graden en dan op kleur. Gewoon wasmiddel gebruikt, maar wel minder dan ik normaal zou gebruiken bij onze eigen was (trommel was ook niet bij alles wasjes even vol). Daarna drogen op wasrek. Ik ga ook nog (nagenoeg) alles strijken. Dan ligt alles strak in de kast én weet ik nagenoeg zeker dat de bacteriën/schadelijke stoffen eruit zijn.
4 jaar geleden
Ik doe het meeste op 30 graden en was alles binnenstebuiten.
Wasmiddel gebruik ik Persil Sensitive en wasverzachter Robijn parfumvrij of gewoon huismerk parfumvrij.
Waszakjes is trouwens wel een goede tip voor de sokjes😅 daar had ik nog niet aan gedacht, en toevallig gister wel besteld.
Heb het gewoon lekker op een droogrek gehangen, maar wij hebben dan ook geen wasdroger.
4 jaar geleden
Knippen jullie de labels uit de kleding? Vraag me af of het meer minder gaat irriteren als ik dat doe..
Bij mij zei de kraamzorg overigens dat we zelf kunnen beslissen of we voor neutral gaan of ons eigen wasmiddel gebruiken. Ze zei; wanneer stap je dan een keer over…?
4 jaar geleden
Knippen jullie de labels uit de kleding? Vraag me af of het meer minder ga ...
Ik zou gewoon beginnen met je gewone wasmiddel.
Tenzij je echt alles zo naturel mogelijk doet met een reden (dus waterwipes, pure luiers, zeer beperkt bent met bad- en verzorgingsproducten etc).
Je baby ligt ook in jullie armen, tegen jouw kleding aan. Er blijven altijd restanten wasmiddel in de wasmachine.
Dus in eerste instantie gebruiken wat je normaliter ook gebruikt. Kun je tzt ook de kleding van de baby met die van jullie zelf wassen
Overstappen kan altijd nog
4 jaar geleden
Knippen jullie de labels uit de kleding? Vraag me af of het meer minder ga ...
Voor nu heb ik ze laten zitten. Sommigen zijn van dat stuggere materiaal wat vaak alleen maar meer irriteert als je het afknipt, of dan valt het niet meer mooi. Afknippen kan altijd nog. Voor nu met de wasvoorschriften ook nog wel handig. Op den duur stap je daar vast vanaf, maar voor de eerstvolgende keer vind ik het nog wel fijn om aan te houden. Om te voorkomen dat al die leuke dingen binnen no time verpest zijn 😅
4 jaar geleden
Een tip is om niet zomaar het "babykleertjes" wasprogramma van de wasmachine te gebruiken. Die van ons is nl 95 graden! Tip om te voorkomen dat alles krimpt 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Madelieveling
Een tip is om niet zomaar het "babykleertjes" wasprogramma van de wasmachin ...
Dat is bij mij ook het geval waardoor ik, voor ik zwanger was en me erin ging verdiepen, ook altijd heb gedacht dat de kleertjes zo heet gewassen moeten worden 😂