6 Reacties
4 maanden geleden
Mijn tips:
-laat hem gewoon in zijn onderbroek lopen, eventueel blote billen. Het wordt lekker warm, dus dat moet denk ik wel lukken. Laat hem zelf zijn onderbroekjes uitzoeken.
-Bij ons werkt het plakken van stickers als prima beloning voor een plasje of poepje. Geen cadeautjes nodig 👍
-Zorg dat het potje goed te vinden is voor hem. Zet hem dus goed in het zicht en steeds op dezelfde plek(ken). Onze meid trekt nu gewoon zelf haar onderbroek naar beneden en gaat zitten plassen 🥰
-Luierbroekjes zijn handig voor onderweg. Geen ongelukjes, maar wel snel naar beneden te trekken als hij aangeeft dat hij moet gaan.
- poepen vinden kindjes vaak een stuk lastiger dan plassen op het potje. Het kan dus zijn dat hij qua plassen veel eerder zindelijk is dan qua poepen. Bij ons is dat nu nog een no go, maar dat schijnt dus bij heel veel kindjes zo te zijn.
-Niet teveel druk, hij heeft nog genoeg tijd, dus als hij het echt nog niet wil, stel het dan even uit.
Succes!
4 maanden geleden
Wat ik graag had willen weten; kinderen poepen altijd met reden in hun broek, soms angst voor wc of potje oid maar het kan ook wat anders zijn. Zoontje was al zindelijk (geen potje gebruikt trouwens, zoontje vond wc prima anders had ik alsnog het potje gebruikt), alles ging prima tot hij opeens weer alles in zijn broek deed. Boos en gefrustreerd dat ik werd, bleek dat hij zoveel last te hebben van constipatie dat het pijn deed. Viel ook op dat hij iedere dag, zodra hij het poepje in z'n broek had gedaan (waar nog plasjes in broek vooraf ging ook), wél weer netjes aangaf dat hij naar de wc om te plassen. Dus.. mocht alles goed gaan en je kindje opeens een terugval hebben, even kijken waar het aan kan liggen en niet opgeven!
Wij hebben de zindelijkheidstraining aangepakt door stickers plakken met steeds na 3, 5 en daarna 8 stickers een heel klein cadeautje (bekertje, stickerboekje, kleurboek oid). Afsluiten met een 'wc-diploma' kan ook nog, kun je gewoon opzoeken, printen en evt zelf leuk inkleuren. Hier met 4 dagen zindelijk (daarna constipatie en nu weer terug zindelijk).
4 maanden geleden
Heeel veeel geduld gehad ten eerste haha! Heb niet met oefenbroekjes of luiers gewerkt, gewoon onderbroekje. Eerste dag heel het huis ondergeplast en gepoept. Elke keer rustig uitgelegd wat de bedoeling is. De dagen erna af en toe op het potje en nog ongelukjes. Sinds vrijdag heeft hij het door. Geeft het flink aan. Voor de nacht heb ik niets moeten doen, dat is gewoon vanzelf gebeurd