19 Reacties

4 jaar geleden

Ja hier ook meegemaakt, bleek sprong 2 te zijn in combinatie met verkoudheid

4 jaar geleden

Hier ook sprong 2. CB zei tegen ons geef wat hij wil en stop daarna. 85 in jullie geval. Baby’s kunnen zelf goed aangeven wat ze willen en pushen heeft geen zin. Dit laatste heb ik ook gedaan namelijk omdat ik dacht hij moettt z’n flessen leeg. Maar dat moet dus helemaal niet :)

4 jaar geleden

Ik merk dat de mijn zoontje dit krijgt als er stukjes voor het gaatje zitten.. doordat de voeding niet goed oplost, ik roer het sinds 2 weken door met een vork, en gaat het beter. Wat voor merk spenen gebruik je? Misschien toch een andere proberen? Voor mijn dochter gebruikte ik altijd de dentalspeen van difrax

4 jaar geleden

Wij hadden ook hetzelfde probleem. Bij ons bleek het reflux te zijn..nu is het beter met aangepaste melk.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Cb zei hier ook dat dat geen probleem was en kan gebeuren. Gewoon aanbieden en zien tot waar ze komen. Alleen voor ons irritant want merk dat mn dochter soms na 2 uur alweer honger heeft dus zorgt thuis wel voor onrust. Maarja het zij allemaal fases

4 jaar geleden

Reactie op Meter Lot

Wij hadden ook hetzelfde probleem. Bij ons bleek het reflux te zijn..nu is ...
Heb ik aan gedacht, maar hij heeft het nooit gehad en nu ineens wel. Daarom vond ik het zo gek. Maar als ik zo de reacties lees kan het idd wel sprong 2 zijn!

4 jaar geleden

Ook even gehad, is van zelfs over gegaan. Ze huilde wel niet, alleen was ze ineens onrustig. Leek alsof ze ineens last kreeg van haar buikje na dat deel van de fles op te drinken.

4 jaar geleden

ik geef borstvoeding maar ik merk dit gedrag nu ook bij mijn dochter. bij ons helpt het om tijdens de voeding met een van de beentjes een fiets beweging te maken. hier word ze dan rustiger van en drinkt een stuk minder gefrustreerd door.. valt te proberen ( is wel veel multitasken😜)

4 jaar geleden

Mijn kleine heeft precies t zelfde. Kijn arts denkt aan verborgen reflux

4 jaar geleden

Klinkt als verborgen reflux

4 jaar geleden

Mogelijk is zijn achterstand ingehaald, dan heeft hij minder nodig dan voorheen en dan gaat de groeicurve vlakken met de lijn mee. Is hij verder nog alert? Heeft hij goede plasluiers?

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde al 1,5 week. Ik dacht door verkoudheid maar begin me ook af te vragen of het niet gewoon sprongetje is!

4 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Mogelijk is zijn achterstand ingehaald, dan heeft hij minder nodig dan voo ...
Ja hoor, blij zoals we hem kennen en elke verschoning een plasluier! Goed om in de gaten te houden inderdaad. Maar we rekenen volgens die formule. Hij woog de laatste keer 4,7kg. Dus 4,7x150=705ml per 24u. Gedeeld door 7 flessen moet hij dus 100 per keer drinken. En dat haalt hij nu niet. Maar we kijken het even een paar dagen aan 😊

4 jaar geleden

Ja herkenbaar! We hebben dit bij onze zoon gehad. Bij hem had het met de temperatuur van de fles te maken. Ondanks dat hij zijn flessen heel snel leeg dronk vond hij toen hij ongeveer twee maanden oud was dat de melk op den duur te veel afgekoeld was en stopte ongeveer op de helft van de fles. Hij hapte bij opnieuw aanbieden wel aan maar duwde de melk weg als deze naar zijn zin te koud was geworden. We zijn toen een tweede helft gaan geven die warmer was en die dronk hij dan weer gewoon op ☺️. Omdat het gedoe is zijn we later warmere flessen gaan geven. Dit ging ook goed.

4 jaar geleden

Jaa dit is heel herkenbaar, mijn zoon is 7 weken (8 weken vanaf uitgerekende datum) en had dit sinds 2 weken. Ik heb alles zitten uitzoeken met iedereen over gehad, want ik snapte er niets van. Vaak leek er een boer dwars te zitten of de houding was niet goed genoeg (hij wil blijkbaar heel rechtop drinken) Nu sinds een dag is het ineens veel minder, drinkt hij wel weer beter. Het enige is, is dat ik wel denk dat hij een te kort tongriempje heeft. (Hij "klakt" ook tijdens het drinken en hapt dus veel lucht aan waardoor veel boeren tussendoor) Dit ga ik volgende week zaterdag in Groningen laten controleren. Liever doe ik niets, maar als hij hier veel last van heeft dan wel. Ik laat het wel weten.

4 jaar geleden

Reactie op RainbowUnicorn

Jaa dit is heel herkenbaar, mijn zoon is 7 weken (8 weken vanaf uitgerekend ...
En ik hoop eigenlijk, nu het dus een dag weer beter gaat, dat het inderdaad een sprong is geweest!

4 jaar geleden

Mijn dochter van 9 weken heeft dit ook (gekolfde melk van de fles), maar lijkt daarentegen onverzadigbaar waardoor de voeding rustig 45 minuten duurt en we daarna al overmoeten in het managen van de krampjes. Ik denk regelmatig dat ik haar overvoed, maar ze geeft een duidelijk hongersignaal door op haar handje te soppen. Iemand ideeen waardoor de onrust in dit geval kan komen?

4 jaar geleden

Reactie op Lisanne0322

Mijn dochter van 9 weken heeft dit ook (gekolfde melk van de fles), maar li ...
Ohja, grotere speen op de fles werkt helaas niet (dan verslikt ze zich nog)

4 jaar geleden

Reactie op Lisanne0322

Mijn dochter van 9 weken heeft dit ook (gekolfde melk van de fles), maar li ...
Op het handje sabbelen is niet alleen een teken van honger. Het kan ook juist een teken van vermoeidheid zijn!