18 Reacties

9 maanden geleden

Als jij je zorgen maakt zou ik sowieso de huisarts bellen en niet hier je vraag stellen

9 maanden geleden

Persoonlijk had ik wel even een foto gemaild ja. Stel het is wel 1 van de kinderziektes dan weet je iig dat je die kan afstrepen als zijnde ‘gehad’.

9 maanden geleden

Hoe gaat het nu met haar?

9 maanden geleden

Hoe gaat het nu met haar?
Huisarts kan hier verder niks mee😑 Maar de uitslag zit nu over haar gehele lichaam met zo hier en daar flinke blaasjes. Ze heeft een flinke onstoken keel sinds gister ook vol met blaasjes die erg pijnlijk zijn en op haar gehemelte allemaal rode puntjes. Ze hoest nog enorm veel en heeft koorts. We dachten eerst misschien de 5de kinderziekte wat volgens de huisarts mogelijk was maar dan moesten ze kijken hoe het zich vorderde deze week. Maar nu de uitslag zich omvormt tot blaasjes plus die blaasjes in haar keel en stipjes op haar gehemelte dacht ik kan ook hand voet mond ziekte zijn. Kon ook volgens huisarts maar is allemaal niet zo relevant vinden ze. Moeten gewoon goed kijken hoe het zich ontwikkeld of ze er niet kortademig van word of uitdroging gaat krijgen. Dus heb een ziek klein meisje hier op de bank liggen met zo hier en daar een opleving en we gaan het mee maken hoe het zich verder ontwikkeld. Lief dat je vraagt

9 maanden geleden

Reactie op Lynn_88

Huisarts kan hier verder niks mee😑 Maar de uitslag zit nu over haar gehele ...
Awh, wat sneu. Ik vind het wel heel vreemd van de huisarts dat ie niet verder wilt kijken.. Hopelijk knapt ze snel op! Beterschap!

9 maanden geleden

Awh, wat sneu. Ik vind het wel heel vreemd van de huisarts dat ie niet verd ...
Nou dat vind ik dus ook. Wil gewoon erg graag weten wat het is en lijkt me ook niet zo vreemd dat je wilt weten wat je kind mankeerd. Maar dit is waar ik dus vaker tegenaanloop. Je komt er voor iets dat je kindje mankeerd en word naar huis gestuurd met is een bacteriele infectie of dergelijk wat vaak voor komt bij jonge kinderen en daar kunnen we verder niks mee. Dus om soms de stap weer naar de huisarts te nemen is soms een drempel

9 maanden geleden

Reactie op Lynn_88

Nou dat vind ik dus ook. Wil gewoon erg graag weten wat het is en lijkt me ...
Dit is dus wat ik erop terug kreeg na het sturen van alle foto's van hoe het zich nu ontwikkeld

9 maanden geleden

Reactie op Lynn_88

Dit is dus wat ik erop terug kreeg na het sturen van alle foto's van hoe he ...
Zelden relevant? Het ís relevant. Je wilt toch gewoon weten wat het is? Zo’n gekke vraag stel je niet.. Zucht.. het zorgsysteem in Nederland wordt met de dag erger.. ik snap dat het een drempel wordt op deze manier. Misschien kijken of je bij een andere praktijk terecht kan? Lijkt me niet de bedoeling dat je bij iedere vraag zo weggewuift wordt..

9 maanden geleden

Zelden relevant? Het ís relevant. Je wilt toch gewoon weten wat het is? Zo’ ...
Tegenwoordig een heel groot probleem om nog een huisarts te vinden🤷‍♀️ Heb al alle praktijken in de ongeving gehad maar ze zitten allemaal bomvol. Helaas hoor ik dit wel bij steeds en steeds meer mensen terug komen. Dus gebeurd helaas vaker vaker. Terwijl je gewoon wilt weten wat is het, ookal kun je er niet veel aan doen. Maar beestje bij de naam noemen is erg fijn en zeker relevant

9 maanden geleden

Reactie op Lynn_88

Tegenwoordig een heel groot probleem om nog een huisarts te vinden🤷‍♀️ Heb ...
Pff hier ook huisartsen tekort. Ben er ook absoluut niet tevreden mee. Daarom ga ik tegenwoordig de discussie gewoon aan en vraag ik om een verwijzing als het moet. Laatst ook, mijn dochter kan nog steeds niet praten en voelde zich al dagen niet goed. Dus wij langsgaan omdat ik de oren en keel nagekeken wou hebben. Ik vertel haar symptomen en bij iedere symptoom kreeg ik met een denigrerende toon: “dat hoeft niet perse erg te zijn” “dat kan gebeuren” etc. Hij zat alles te dismissen waarop ik op een gegeven moment naar hem uitviel en mn mond open trok. Daarna nam hij me ineens wel serieus en kon er wel gekeken worden. En wat bleek: oor ontstoken.. Als het aan hem lag wou hij niet eens kijken.. Kan er nu nog boos om worden. Gaat het vandaag al wat beter?

9 maanden geleden

Pff hier ook huisartsen tekort. Ben er ook absoluut niet tevreden mee. Daar ...
Jeejtje je wilt gewoon weten wat er met je kindje is. En nee hoeft misschien niet erg te zijn maar als er iets niet klopt klopt er iets niet. En vertrouw altijd op je moeder instinct daarmee. Je ziet nu wel dat er gewoon iets is uitgekomen. Onze kleine brak vandaag de boel af omdat ze heel graag naar de peuterspeelzaal gaat. Dus toch maar (voor ik ze zou brengen) overlegd met hun. Wat blijkt er is indd een uitbraak geweest van de mond voet hand ziekte. En als ze zich verder redelijk goed voelt gewoon lekker komen brengen Dus heb nu wel mijn bevestiging wat ze heeft. Ze voelt zich af en toe met wat lichte vlagen niet lekker lekker. En gelukkig ook geen koorts meer Alleen heeft ze veel last van haar keel met alle blaasjes. Maar als het echt niet gaat moeten ze maar bellen dan kom ik der weer halen. Voor nu is ze lekker feest aan het vieren in verband met de koningsspelen😊

9 maanden geleden

Reactie op Lynn_88

Jeejtje je wilt gewoon weten wat er met je kindje is. En nee hoeft misschie ...
Fijn dat het al wat beter gaat en ze lekker kan meedoen op de psz! Jammer dat je er op deze manier achter moest komen wat er speelde. Je had dus precies niks aan de huisarts.. Nu is die van mij ziekgemeld omdat ze al 2 dagen hangerig en huilerig is😅 Hoera voor de kinderziektes😭

9 maanden geleden

Fijn dat het al wat beter gaat en ze lekker kan meedoen op de psz! Jammer d ...
Och jeejtje het is inderdaad wat ja Heel veel beterschap nu voor jullie kant

8 maanden geleden

Fijn dat het al wat beter gaat en ze lekker kan meedoen op de psz! Jammer d ...
Hoe is het nu met haar? Heeft het doorgezet of is ze al weer lekker iets opgeknapt?

8 maanden geleden

Reactie op Lynn_88

Hoe is het nu met haar? Heeft het doorgezet of is ze al weer lekker iets op ...
Hey! Het gaat al wat beter gelukkig! Hoe is het met jullie?

8 maanden geleden

Is de uitslag al minder / weg?

8 maanden geleden

Fijn dat het weer iets beter gaat. Uitslag begint nu al beetje bij beetje weg te trekken. Alleen op haar voetjes zijn de blaasjes nog heel heftig aanwezig en vooral pijnlijk. Dus dit gaat exht door merg en been dat ze het daar op die plek zo heftig heeft We hebben nu een zalfje van de arts om de blaasjes iets te kalmeren en zetpillen tegen de pijn

8 maanden geleden

Reactie op Lynn_88

Fijn dat het weer iets beter gaat. Uitslag begint nu al beetje bij beetje ...
Oei dat ziet er heel pijnlijk uit. Arme schat😢 Hoop dat ze snel opknapt!