18 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou deze vraag bij je werkgever en het UWV neerleggen. In principe mag je op vakantie mits er geen zwaarwegende belangen zijn. Maar je moet het sowieso officieel aanvragen.

3 jaar geleden

Reactie op Mama2beP

Ik zou deze vraag bij je werkgever en het UWV neerleggen. In principe mag j ...
Ik heb geen werkgever meer … val volledig onder het uwv

3 jaar geleden

Even bij uwv navragen dan. Toen ik deels ziek was moest ik aan mijn werkgever toestemming vragen een dag naar een bruiloft te mogen. Ik kon toen "maar" 6 uur per dag werken, dus ze vonden het wel heel gek dat ik dan wel 10 uur op een bruiloft kon doorbrengen

3 jaar geleden

Ja je heb gewoon recht op vakantie. Ik begeleid mensen bij dit soort trajecten. Gewoon even doorgeven meer niet.

3 jaar geleden

Reactie op Kayleigh_xx

Ik heb geen werkgever meer … val volledig onder het uwv
Dan kan het zeker, maar je moet het idd wel even officieel aanvragen.

3 jaar geleden

Je kan gewoon op vakantie, wel moet je het even doorgeven verder niks..

3 jaar geleden

Reactie op MamavanEmy

Ja je heb gewoon recht op vakantie. Ik begeleid mensen bij dit soort traje ...
Dankjewel voor je antwoord!🍀 misschien een brutale vraag maar ik heb na dat gesprek met de bedrijfsarts nooit een brief of iets gehad over hoe nu verder.. ben daar best wel benieuwd naar aangezien werken door lichamelijke klachten op welke wijze dan ook nog steeds onmogelijk is 🥺. Ik mag volgende week dan ook eindelijk het ziekenhuis molentje in

3 jaar geleden

Reactie op Kayleigh_xx

Dankjewel voor je antwoord!🍀 misschien een brutale vraag maar ik heb na da ...
Allereerst nog even gezegd hebben dat je de vakantie gewoon bij je werkgever meld. Niet iedereen doet dit overigens. De bedrijfsarts heeft een x aantal gesprekken met je in het eerste jaar. De eerste gesprekken stellen niet veel voor. Hierin krijg jij vooral de mogelijkheid om te herstellen. De bedrijfsarts maakt na elke afspraak gelijk een vervolg afspraak met jou. Als dit niet is gebeurd dan even contact opnemen met de bedrijfsarts. Aan het einde van het eerste jaar ziek zijn ga jij voor een oriënterend gesprek naar de bedrijfsarts. Hierin worden mogelijkheden besproken. 1. Weer terug aan het werk bij je huidige werkgever. (Spoor 1) 2. Weer terug aan het werk bij je huidige werkgever maar met aanpassingen vanuit jouw werkgever zodat jij je werk beter kan uitvoeren. (Spoor 1). 3. Hetzelfde werk bij een andere werkgever. (Spoor 2) 4. Opleiding tot omscholing dat betaald moet worden door je huidige werkgever. Spoor 2) 5. Afkeuren ivm lichamelijke klachten. (WIA)

3 jaar geleden

Reactie op MamavanEmy

Allereerst nog even gezegd hebben dat je de vakantie gewoon bij je werkgeve ...
Ik heb momenteel geen werkgever meer en zit sinds 20 weken zwangerschap al in de ziektewet. Afgelopen keer (januari) was de eerste keer dat ik op gesprek moest komen, daarvoor heb ik wel eens telefonisch contact gehad maar meer niet. Hij zei alleen: je word rond mei gebeld door een re-integratie coach om te kijken wat de mogelijkheden zijn indien mogelijk en thats it…

3 jaar geleden

Reactie op Kayleigh_xx

Ik heb momenteel geen werkgever meer en zit sinds 20 weken zwangerschap al ...
Dan hoef je nergens verantwoording af te leggen dat je op vakantie gaat. Gewoon afwachten tot het gesprek in mei. En daarna lekker op vakabtie. Krijg je wel doorbetaald door het Uwv of sociale dienst?

3 jaar geleden

Reactie op MamavanEmy

Dan hoef je nergens verantwoording af te leggen dat je op vakantie gaat. G ...
O niet, ik dacht zoiets te lezen! Ik krijg mijn salaris doorbetaald door het uwv gelukkig. Dankjewel voor de moeite ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Kayleigh_xx

O niet, ik dacht zoiets te lezen! Ik krijg mijn salaris doorbetaald door he ...
Bij het Uwv moet je het officieel wel melden. Maar dat doet echt niet iedereen hoor. Maar je kan het via de website van het uwv melden als je dat wil.

3 jaar geleden

Wij gaan eind mei op vakantie en ik ben ook in de ziektewet/wazo sinds november 2021. Ga nu naar een reïntegratie bureau en via en het uwv zit ik voorlopig in een modulair traject de komende 5 maanden omdat het nog niet goed gaat. Doe nu vrijwilligerswerk en na die 5 maanden kijken we verder, mijn reïntegratie coach zei me ook dat ik de vakantie gewoon kon melden en het nooit tot heel zelden afgekeurd wordt.

3 jaar geleden

Reactie op Femke1985

Wij gaan eind mei op vakantie en ik ben ook in de ziektewet/wazo sinds nove ...
Wat fijn om te lezen, niemand vertelt me ook maar iets hoe wat waar verder… ik ben ziek gemeld op 22 november 2021 en heb alleen nog maar een face to face gesprek gehad met de arbo arts buitenom een paar telefoontjes van nog geen 5 minuten hoe het ging. En toen tussen neus en lippen door: ja je word in mei gebeld 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Hoi dames Kon geen andere topic vinden over uwv Ik ben ook al een lange tijd ziekgemeld vanwege rugklachten etc etc Nou heb ik altijd telefonische contact gehad maar moet ik nu melden bij het kantoor bij uwv met de arts te praten Daar kijk ik best tegen op want bij hun gaat het meestal er om je snel aan het werk te zetten Heeft iemand hier ervaring toevallig mee en ook gehad?

3 jaar geleden

Reactie op jeloejeloe

Hoi dames Kon geen andere topic vinden over uwv Ik ben ook al een lange tij ...
Ik heb in januari een gesprek gehad en word pas eind mei gebeld hoe t met me gaat. Als ze willen dat je weer gaat werken krijg je dat dan ook te horen en zo niet hoor je niks

3 jaar geleden

Reactie op Kayleigh_xx

Ik heb in januari een gesprek gehad en word pas eind mei gebeld hoe t met m ...
Bedankt voor je reactie

3 jaar geleden

Ik heb alleen nog maar telefonisch contact gehad en een bericht van het uwv dat ik me bij een reïntegratie bureau moest inschrijven. Dat heb ik gedaan en ik ben met mijn eerlijke verhaal erheen gegaan. Ik heb een hele vriendelijke reïntegratie coach en via haar is het modulair traject ingegaan voor 5 maanden. Dwz dat we het langzaam gaan opbouwen, ik mag eens rond gaan kijken wat bij mij zal aansluiten en daar helpt ze mij ook mee. (ben in deze regio niet bekend omdat ik in november 2021 geleden ben verhuisd naar een andere provincie) voor mij voelt het persoonlijk goed. Wat mijn te horen en plichten zijn vind ik ook lastig, online is het een en ander te vinden. Maar wel erg verspreid vind ik. Hopeloos hij heb ik aan het eind van de zomer een leuke baan hier in de regio en ben ik weer volledig hersteld of toch een heel eind op weg daarmee. Ik hoop dat ook voor jullie ♥️