9 Reacties

3 jaar geleden
Hier laatste moeten doen bij mijn 3j oude zoon. Ook groot drama maar na een week was het over. Bij mijn andere zoon moest ik altijd aërosolen met ventoline druppels in en dan kwam alles mooi los

3 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Vanaf de geboorte al op en af aan het piepen toen gaf de dokter aan dat het niks was. Maar ik geloofde dit niet goed.. 3 weken geleden werd hij erg verkouden en begon hij te rochelen en het piepen werd erger. Ik ben toen weer naar de huisarts gegaan en toen was zijn ademhaling te snel en heeft hij ook een ventolin puffer gekregen! Ik leg hem in de box, lijdt hem af en zat dan de puffer op zijn neusje. Dit gaat goed zo! Helaas heeft het niet echt geholpen en zijn we vrijdag avond naar de HA post gegaan omdat hij in zijn hoest bleef hangen. Daar gaven ze aan dat het het RS virus was maar dan in lichte mate. De huisarts zou een verwijzing maken voor de kinderarts en hier kreeg ik maandag een belletje van dat we meteen konden komen! De kinderarts heeft geluisterd en hij heeft bronschitis. 90% groeit hier gewoon overheen! Nu hebben we een andere puffer die we 6 weken moeten gebruiken en weer terug naar de kinderarts. Hier blijven we ook bij onder controle! Ik zou zeggen, als je het niet vertrouwt ga naar de kinderarts!! Wordt je veel beter geholpen!!

3 jaar geleden
Hier krijgt ons dochter ook een puf via een voorzetkamer na verkoudheid, eerst was het heel erg huilen apotheek had hier al voor gewaarschuwd en die zei erbij dat het zielig is maar zodra ze huilen komt het wel dieper in de longen. Toen hebben we er wat leuks van gemaakt en zodra de voorzetkamer op haar gezichtje zit ga ik heel enthousiast haar ademhaling hardop tellen en daarna heeeel blij doen en kusjes aanval, nu vind ze het eerder leuk als vervelend.

3 jaar geleden
Hier ook ervaring, goed in de gaten houden of het niet erger wordt. Werd het bij ons wel, werd een weekje ziekenhuis; RS-virus

3 jaar geleden
Reactie op Eliseee96
Ahh zo naar !! Gaat het nu wel weer goed ?
Jahoor zeker. Ze is er weer helemaal bovenop. Ze hadden gezegd dat het hoesten weken kon aanhouden, maar ze heeft echt nergens meer last van.
Maar het is wel echt heftig als ze daar aan al die slangetjes liggen. Nou moet ik zeggen, er lag iemand bij ons op de kamer met een kleintje van 8 wk, dan zie je echt wel een verschil tussen 8 wk en 19 wk. Die had het zoooooveel zwaarder.

3 jaar geleden
Geen ervaring met onze kleine meid, maar ik heb het zelf op heel jonge leeftijd gebruikt en nu nog steeds (ik word er 34). En als kind is het gebruik inderdaad niet zo leuk. Maar erna kunnen ademen des te meer. Ik gebruik het voor astma aanvallen. Dus als je het moet gebruiken dan zou ik het zeker wel doen want piepen en geen adem krijgen is echt iets verschrikkelijks. Ik spreek natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring en voor astma-aanvallen 😉