11 Reacties

4 jaar geleden

Hey hoi.. ons 1e zoontje had ook beide. Hij is behandeld in Groningen.. dit was even afzien qua ouder.. ons zoontje was wel bijna 2 maand toen dit gebeurde. De nabehandeling was alles behalve fijn.. we moesten de bovenlip stretchen en onder de tong ook en nog meer. Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ik daar mee moest ophouden omdat ik zo alleen onnodig peste. Wou dat ik nooit geluisterd had want tongriem is nu terug.. minder straks maar alsnog terug. Ons zoontje had er wel baat bij! Want hij dronk beter en had minder last van lucht ! In begin moest die wel erg wennen omdat zijn tong zo flexibel was dus was het even aanmodderen maar na weekje was die er helemaal aan gewend! In het ziekenhuis hier zijn ze tegen op de behandeling van tongriem omdat het een hype is.. en dus baalde ik extra dat ik gestopt was met de na behandeling... tongriemkliniek in Groningen is echt top! Lipbandje is wel weggebleven! Hij is nu 2.. en aanstaande dinsdag gaat ons 2e zoontje ook. Dit keer alleen voor lipbandje want zijn tongriem is gelukkig goed Hopelijk heeft jullie zoontje er ook baat bij!! En gaat het voorspoedig!

4 jaar geleden

Hoi! Ons zoontje is hier met 3 weken al aan geholpen. Dit was gewoon bij een tandarts die dit met een waterlaser deed. Onze kleine heeft er niks van gevoeld en ook daarna helemaal geen last van gehad.

4 jaar geleden

Wij hebben 3 mei een afspraak in Groningen voor een te kort tongriempje. Was helaas erg druk dus lange wachttijd, we hopen dat er daarna verbetering komt

4 jaar geleden

Hoi, ons zoontje is drie weken geleden geholpen in Groningen aan zijn tongriempje en bovenlip en heeft nergens last van gehad.

4 jaar geleden

Je merkt heel snel verbetering als die eraan geholpen is. Onze zoon drinkt nu beter aan de borst

4 jaar geleden

Bij m’n tweede zoontje is z’n lipbandje en z’n tongriempje gekliefd dmv een laser toen hij 4 dagen oud was. Hij kon niet effectief drinken, viel steeds aan de borst in slaap, was in die 4 dagen (te) veel afgevallen en ik kreeg tepelkloven. Sinds het klieven echt een wereld van verschil, zat met 3 dagen weer boven z’n geboortegewicht ☺️! En de kloven verdwenen als sneeuw voor de zon. Het moment zelf beschrijf ik nog als de hel voor iedere ouder, krijs ging door merg en been 😭 (gelukkig is de ingreep zelf heel kort). Maar ben achteraf enorm blij dat we het wel gedaan hebben, heeft echt geholpen!

4 jaar geleden

Hi bij mijn dochtertje hebben ze het na 5 dagen gedaan en door de verloskundige praktijk laten knippen. Ze had er niet veel last van een was ook zo weer stil en deed na mijn weten niet echt pijn. De kraamhulp en verloskundige zeiden hoe vroeger je het doet hoe minder pijnlijk het is. Succes!

4 jaar geleden

Wij zijn met 3 weken ook in Groningen geweest. Zoon kan ook niet goed drinken uit de borst door tongriempje. Nu lijkt het langzaamaan beter te worden met drinken, maar helaas niet ineens opgelost, omdat hij het niet gewend is om zijn tong te gebruiken. Ingreep zelf is snel klaar, maar wel erg zielig. Maar vooral het nabehandelen wat ook eerder benoemd wordt is belangrijk, maar echt niet leuk om te doen. Hij was de dag van de behandeling wat onrustig, wat meer huilen, maar dit was volgende dag weer voorbij.

4 jaar geleden

Hier op dag 8 geknipt (tongriempje) Hij heeft er ogenschijnlijk geen last van gehad. Oefeningen en masseren goed gedaan, maar helaas qua drinken aan de borst geen effect. Wel fijn dat het gedaan is met oog op spraakontwikkeling later.

4 jaar geleden

Mijn dochter is aankomende week ook aan de beurt voor haar tongriempje en lipbandje. Ik hoop zo dat dit wat rust geeft. Ze klokt haar voeding naar binnen, maar houdt na 2 min weer op met drinken. Drinkt de hele dag door maar kleine beetjes en krijgt halverwege kramp doordat ze zoveel lucht binnenkrijgt. Ik vindt het zelf best spannend, en ook zo zielig voor haar, maar weet dat ze daarna een stuk fijner kan drinken

4 jaar geleden

Bij mijn beide zoontjes zijn de tongriempjes gelaserd in Dokkum toen ze een week oud waren. Ze hebben er daarna helemaal geen last van gehad. Ze konden gelijk veel beter drinken aan de borst. Het laseren zelf is ook echt zo klaar :)