14 Reacties
4 jaar geleden
Hey! Ik heb nu hetzelfde. Ons dochtertje verloren bij 21+1. Afgelopen maandag 20+3 bleek dat mijn bmm nu gezakt is naar 2,75. Ik moet deze week rust houden en vrijdag weer een controle. Ik begon ook op 3,7. Vorige week 3,3 en nu dus weer minder. Gynaecoloog was er niet heel erg van onder de indruk, alleen goed in de gaten houden. Zij gaf aan dat het vrijdag weer goed boven de 3 kan zijn.
4 jaar geleden
Reactie op Sterren Mama
Hey! Ik heb nu hetzelfde. Ons dochtertje verloren bij 21+1. Afgelopen maand ...
Raakt me iedere keer weer als ik lees dat er helaas nog meer mamas zijn met een sterrenkindje💫! Hoe hou jij het vol? Lukt het een beetje om rustig te blijven? Ik merk aan alles dat ik onwijs gespannen ben en om alles wel kan huilen. Het zullen natuurlijk ook de hormonen zijn maar ook de angst weer het zelfde mee te maken 😵😵 maar kan het weer groeien? Die van mij zei dat het niet meer 37mm kan worden zoals het was..
4 jaar geleden
Reactie op Mommii
Raakt me iedere keer weer als ik lees dat er helaas nog meer mamas zijn met ...
Nou ik vind het echt mega lastig. Je voelt van alles en moet dan ‘kalm’ blijven. Dus ben Netflix/Videoland/etc aan het uitspelen haha. Ja de gynaecoloog zegt dat het een spier is en dus altijd een moment opname.
4 jaar geleden
Wij zijn vorig jaar ons zoontje verloren met 19+5 tgv cervixinsufficiëntie. Ik heb met 13 weken een preventieve cerclage gekregen en gebruik progesteron. De spanning en angst zijn echt vreselijk en zeker nu je dichter bij het termijn komt. Doe rustig aan, zoveel mogelijk rusten, geen zware huishoudelijke taken zoals stofzuigen of zware boodschappen tillen.
4 jaar geleden
Toch ook even positief bericht. Ik zat natuurlijk helemaal in zak en as afgelopen dagen. Vanmiddag/avond veel steken van onder dus toch net naar het ziekenhuis geweest. En wat bleek: m’n baarmoedermond was nu weer RUIM 3,2!! Dus echt een momentopname blijkt wel. Oké misschien heeft m’n totale lichamelijke rust er aan bij gedragen, maar hij kan dus echt weer langer zijn! Nu hopen dat het zo blijft!! 🤞🏼🤞🏼
4 jaar geleden
Reactie op Mommii
Pff kan ik me voorstellen! Heb je om een preventieve cerclage gevraagd of w ...
Het is bij ons niet het eerste kindje in de familie. Mijn moeder en zus hebben ook een vroeggeboorte gehad rond de 20 weken. Het was bij deze zwangerschap dus eigenlijk niet eens meer de vraag of we het wilde. Vorige zwangerschap heb ik namelijk ook elke 2 weken preventief cervix metingen gehad helaas heeft dit de vroeggeboorte niet voorkomen.
4 jaar geleden
Reactie op Anoniem27
Het is bij ons niet het eerste kindje in de familie. Mijn moeder en zus heb ...
Ahh wat verdrietig om te horen dat ze het niet hebben voorkomen, jeetje.. je zou denken dat het in je familie voorkomt dus ze zijn er scherp op... gelukkig heb je nu idd preventief een cerclage gehad.