12 Reacties
4 jaar geleden
Hey! Verkoudheid kan best idd omdat het lichaam ietsjes minder sterk is voor ziektes en virussen van buitenaf. Munt weet ik niet maar let wel op als je etherische oliën (pepermuntolie bijv) gebruikt, kan leiden tot miskraam als deze niet met de juiste kennis verdund aangebracht wordt. Sommigen geheel niet gebruiken dacht ik. Even googlen.. 👀
https://www.newpharma.nl/cnt/art/40/10-fouten-die-je-niet-mag-maken-met-essentiele-olie.html

4 jaar geleden
Het gaat trouwens om Dampo inhalatiezalf. Heb dit nog gevonden op internet zojuist, misschien handig voor lezers.
Mag men Dampo Verkoudheidsbalsem gebruiken in de zwangerschap en in periodes dat men borstvoeding geeft?
Dit product kan worden gebruikt in de zwangerschap, mits niet op te grote oppervlakken toegepast. In geval van borstvoeding moet het middel niet als wrijfmiddel op de borst worden gebruikt.
(https://consumed.nl/bijsluiters/dampo-inhalatiezalf-zelfzorg)
4 jaar geleden
Reactie op Vollemaan
Ik heb er ook last van. Nooit verwacht dat dit een zwangerschapskwaaltje wa ...
Nee ik wist het ook niet. Wel vervelend met corona. Heb me laten testen maar gelukkig negatief.. even in de gaten houden dat het niet erger wordt. Ben wel beetje bang dat ik dadelijk te vroeg heb getest en daardoor negatief is.
4 jaar geleden
Man man man in werd er helemaal gek van, 9 maanden een volle neus gehad. Gebruikte twee keer per dag een neus douche om de boel lekker door te spoelen.
Overigens was ik juist wel veel minder vaak zien tijdens mijn zwangerschap. Gewoon 0 keer (en het was nog voor Corona tijdperk), denk juist dat je lichaam veel sterker is daarin.
4 jaar geleden
Ik ben echt een beetje aan het dubben wat ik ermee moet. Ik slaap er namelijk heel slecht door. Lees veel verschillende informatie op internet over hetgebruik van Dampo. Er zit kampfer (of zoiets) in wat wordt afgeraden tijdens de zwangerschap.
Afgelopen nacht een ui op de slaapkamer gelegd, was wel oke maar niet zo sterk als Dampo. Iemand tips?